ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie art. 138o ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych - Organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i nauczycieli szkół uczestniczących w projekcie pn. „Droga do sukcesu”

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2018-10-15 20:48:56 przez Marcin Rzepa

Akapit nr - brak tytułu

Status: ogłoszony
Tryb: usługi społeczne
Rodzaj zamówienia: Usługi
Zamawiający: Gmina Międzyrzecz
Finansowanie: środki własne
Termin składania ofert do: 2018-10-23 13:00:00
Termin otwarcia ofert: 2018-10-23 13:15:00
Ogłoszono dnia: 2018-10-15 przez Marcin Rzepa
 
WRG.271.53.2018
 
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym
w trybie art. 138o ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
 
Organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i nauczycieli  szkół uczestniczących w projekcie pn. „Droga do sukcesu”.
 
 
                                                                                                                                                                                                                          
Zatwierdzam:
                                           Z up. Burmistrza
 
                                         (-) mgr Anna Sawka
                                            Sekretarz Gminy
 
                                                                              15.10.2018 r. ………………………………………………………….
                                                                                                            (data i podpis Kierownika Zamawiającego)
 
  1. Zamawiający:
Gmina Międzyrzecz
ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz
REGON 210966846
NIP: 596-000-65-53
Telefon: 957426930 Faks: 957426960
e-mail:
adres strony Biuletynu Informacji Publicznej, na której dostępne jest ogłoszenie: https://www.bip.miedzyrzecz.pl/
 
 
 
 
 
 
  1. Postępowanie o udzielanie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych. Rodzaj zamówienia – usługa społeczna. Wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 750.000,00 euro, zgodnie z przepisami ustawy z dnia  29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.), oraz aktów wykonawczych do ustawy oraz na zasadach uregulowanych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
  2. Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu:
  1. Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i nauczycieli trzech jednostek oświatowych Gminy Międzyrzecz realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 w ramach  Oś 8. Nowoczesna edukacja, Działanie 8.2. Wyrównywanie dysproporcji w jakości kształcenia na poziomie ogólnym oraz dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i zdrowotnych, Poddziałanie 8.2.1. Wyrównywanie dysproporcji w jakości kształcenia na poziomie ogólnym oraz dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych i zdrowotnych - projekty realizowane poza formułą ZIT.
  2. Zamówienie podzielone jest na 2 części:
  1. Część 1: Kształtowanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów lub słuchaczy, w tym z uwzględnieniem bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i wynikających z tego tytułu zagrożeń dla  uczniów ze szkół podstawowych objętych projektem z klas 4 -8.
  2. Część 2: Podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli wszystkich przedmiotów, w tym w zakresie korzystania z narzędzi TIK zakupionych do szkół lub placówek systemu oświaty oraz włączania narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego dla 70 nauczycieli.
  1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załączniku nr 1.
Główny KOD CPV:
80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe
Kody CPV dodatkowe:
80530000-8 Usługi szkolenia zawodowego  
 
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na każdą z części.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Rozdział 6.Informacja o podwykonawcach
  1. Stosownie do art. 36a ust. 1 Ustawy Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.
  2. Zamawiający nie zastrzega kluczowych części zamówienia, które Wykonawca zobowiązany jest zrealizować osobiście.
  3. W przypadku realizacji zamówienia przy udziale podwykonawców, wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie tej części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy oraz podać nazwę oraz adres tych podwykonawców.
  4. Przyjmuje się, że brak wskazania w ofercie podwykonawców oznacza realizację zamówienia siłami własnymi.
  5. Wykonawca, w celu wykazania braku istnienia podstaw wykluczenia z postępowania wobec podwykonawców, którym zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, zamieszcza informacje o tych podwykonawcach również w oświadczeniu składanym na podstawie art. 25a ust. 1 Ustawy wg wzoru określonego w załączniku nr 3 do SIWZ.
  6. Wykonawca może za zgodą Zamawiającego zmienić lub zrezygnować z Podwykonawcy wskazanego w ofercie. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy.
Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.
Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio wobec dalszych podwykonawców.
  1. Jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
  2. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
  1. ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania;
  2. zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z  oryginałem wszystkich dokumentów;
  3. pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną; fakt ustanowienia Pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem;
  4. jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może przed zawarciem umowy wezwać pełnomocnika do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
Rozdział 8.Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej
Rozdział 9.Waluta, w jakiej będą prowadzone rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia publicznego
Wszelkie rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia dokonywane będą w złotych polskich [ PLN ]. 
  1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą się ubiegać Wykonawcy spełniający warunki wymienione w art. 22 ust. 1 ustawy, tj. nie podlegają wykluczeniu i spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
 
  1. Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
 
Określenie warunków:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (załącznik nr 3 do SIWZ);
 
  1. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
 
Określenie warunków:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (załącznik nr 3 do SIWZ);
 
  1. Zdolności technicznej lub zawodowej.
Określenie warunków:
 
Część 1:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że:
a) dysponują co najmniej trzema osobami posiadającą doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia zajęć w ramach szkoleń odpowiadających zamówieniu dla części 1, które posiadają:
- wykształcenie co najmniej średnie; preferowane wykształcenie kierunkowe w stosunku do tematyki szkolenia, do którego zostało wykazane;
- przeprowadziły w okresie ostatnich 3 lat co najmniej 3 kursy/szkolenia o tematyce szkolenia, z zakresu podobnego/adekwatnego  o łącznej liczbie godzin dydaktycznych min. 60; Za adekwatne szkolenie  Zamawiający uzna szkolenie obejmująca tematykę  obsługi programów biurowych.
- min. 1 osoba musi posiadać akredytację Trenera VCC*, a w przypadku innego standardu równoważnego odpowiednie uprawnienia wymagane przez daną instytucję certyfikującą, jeśli takich wymaga.
 
(Na potwierdzenie tego warunku Wykonawca, podaje imiona i nazwiska osób, które zdolne będą do prowadzenia danego kursu/szkolenia i oświadcza, ile dana osoba posiada doświadczenia zawodowego/uprawnień - w/g wzoru z załącznika nr 8 do SIWZ – Wykaz osób).
 
b) posiadają wiedzę i doświadczenie w realizacji szkoleń z zakresu podobnego (adekwatnego) do tematyki szkoleń stanowiącej przedmiot zamówienia w danej części, na którą składają ofertę, rozumianej jako należyte zrealizowanie w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert co najmniej 3 usług szkoleniowych z zakresu podobnego (adekwatnego) do tematyki szkoleń stanowiącej przedmiot zamówienia w części 1. Za adekwatne szkolenie  Zamawiający uzna szkolenie obejmująca tematykę  obsługi programów biurowych.
 
(Na potwierdzenie tego warunku Wykonawca, na wezwanie Zamawiającego, musi wykazać, że wykonał takie usługi w minimalnym zakresie wskazanym powyżej- w/g wzoru z załącznika nr 9 do SIWZ – Wykaz usług).
 
c) posiadają akredytację wymaganą do prowadzenia szkoleń w standardzie VCC w zakresie tematyki szkoleń w części, na którą składają ofertę, tj. status Akademii Edukacyjnej VCC* lub dysponuje min. 1 osobą z akredytacją Trenera VCC a w przypadku innego standardu równoważnego odpowiednie uprawnienia wymagane przez daną instytucję certyfikującą, jeśli takich wymaga,  oraz posiadają akredytację wymaganą do przeprowadzenia egzaminów w standardzie VCC* w stosunku do egzaminu, który będzie realizowała lub zobowiązuje się do jej uzyskania najpóźniej do rozpoczęcia egzaminów lub dysponuje osobą zdolną do realizacji egzaminów stanowiących przedmiot zamówienia w części, na którą składają ofertę, tj. co najmniej 1 (jedną) osobą do realizacji każdego z egzaminów opisanych w części zamówienia, na którą składają ofertę, która posiada aktualną akredytację wymaganą do prowadzenia egzaminów w standardzie VCC* w stosunku do egzaminu, który będzie realizowała, a w przypadku innego standardu równoważnego odpowiednie uprawnienia wymagane przez daną instytucję certyfikującą, jeśli takich wymaga.
 
(W celu wykazania spełnienia warunku Wykonawca, na wezwanie Zamawiającego, zobowiązany jest dostarczyć dokumenty jednoznacznie poświadczające spełnianie ww. warunku tj. certyfikat lub inny równoważny dokument).
 
Część 2
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że:
a) dysponują co najmniej trzema osobami posiadającą doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia zajęć w ramach szkoleń odpowiadających zamówieniu dla części 2, które posiadają:
- wykształcenie co najmniej średnie; preferowane wykształcenie kierunkowe w stosunku do tematyki szkolenia, do którego zostało wykazane;
- przeprowadziły w okresie ostatnich 3 lat co najmniej 3 kursy/szkolenia o tematyce szkolenia, z zakresu podobnego/adekwatnego  o łącznej liczbie godzin dydaktycznych min. 60. Za adekwatne szkolenie  Zamawiający uzna szkolenie obejmujące tematykę.: programy biurowe w administracji,  TIK,  administratora sieci komputerowych. Zamawiający wymaga doświadczenia w każdej wymienianej tematyce.
- min. 1 osoba musi posiadać akredytację Trenera VCC*, a w przypadku innego standardu równoważnego odpowiednie uprawnienia wymagane przez daną instytucję certyfikujące, jeśli takich wymaga.
 
(Na potwierdzenie tego warunku Wykonawca, podaje imiona i nazwiska osób, które zdolne będą do prowadzenia danego kursu/szkolenia i oświadcza, ile dana osoba posiada doświadczenia zawodowego/uprawnień - w/g wzoru z załącznika nr 8 do SIWZ – Wykaz osób).
 
b) posiadają wiedzę i doświadczenie w realizacji szkoleń z zakresu podobnego (adekwatnego) do tematyki szkoleń stanowiącej przedmiot zamówienia w danej części, na którą składają ofertę, rozumianej jako należyte zrealizowanie w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert co najmniej 3 usług szkoleniowych z zakresu podobnego (adekwatnego) do tematyki szkoleń stanowiącej przedmiot zamówienia w części 2. Za adekwatne szkolenie  Zamawiający uzna szkolenie obejmujące tematykę.: programy biurowe w administracji,  TIK,  administratora sieci komputerowych. Zamawiający wymaga 3-krotnego doświadczenia w każdej wymienianej tematyce.
 
(Na potwierdzenie tego warunku Wykonawca, na wezwanie Zamawiającego, musi wykazać, że wykonał takie usługi w minimalnym zakresie wskazanym powyżej- w/g wzoru z załącznika nr 9 do SIWZ – Wykaz usług).
 
c) posiadają akredytację wymaganą do prowadzenia szkoleń w standardzie VCC w zakresie tematyki szkoleń w części, na którą składają ofertę, tj. status Akademii Edukacyjnej VCC* lub dysponuje min. 1 osobą z akredytacją Trenera VCC a w przypadku innego standardu równoważnego odpowiednie uprawnienia wymagane przez daną instytucję certyfikującą, jeśli takich wymaga,  oraz posiadają akredytację wymaganą do przeprowadzenia egzaminów w standardzie VCC* w stosunku do egzaminu, który będzie realizowała lub zobowiązuje się do jej uzyskania najpóźniej do rozpoczęcia egzaminów lub dysponuje osobą zdolną do realizacji egzaminów stanowiących przedmiot zamówienia w części, na którą składają ofertę, tj. co najmniej 1 (jedną) osobą do realizacji każdego z egzaminów opisanych w części zamówienia, na którą składają ofertę, która posiada aktualną akredytację wymaganą do prowadzenia egzaminów w standardzie VCC* w stosunku do egzaminu, który będzie realizowała, a w przypadku innego standardu równoważnego odpowiednie uprawnienia wymagane przez daną instytucję certyfikującą, jeśli takich wymaga.
 
(W celu wykazania spełnienia warunku Wykonawca, na wezwanie Zamawiającego, zobowiązany jest dostarczyć dokumenty jednoznacznie poświadczające spełnianie ww. warunku tj. certyfikat lub inny równoważny dokument).
 
 
 
  1. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia warunki wskazane w ust. 1 muszą być spełnione łącznie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
  2. Zamawiający, na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp, wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcę, który nie wykazał braku podstaw wykluczenia.
  3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty zgodnie z rozdziałem 11 SIWZ.
  4. Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.
 
* Przez „posiadanie akredytacji równoważnej do standardu VCC” rozumie się: proces uzyskiwania kwalifikacji o metodologii, standardach realizacji i efekcie końcowym (m.in. waga egzaminu, uznawalność zaświadczeń, zgodność z Europejskimi Ramami Kwalifikacji, Polskimi Ramami Kwalifikacji, itp.) nie niższymi niż standard VCC, tj. akredytację uzyskaną poprzez:
1. Posiadanie ustalonych standardów dotyczących kompetencji (wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych), składających się na daną kwalifikację opisane w języku efektów uczenia się;
2. Posiadanie procesu walidacji sprawdzającej, czy kompetencje wymagane dla danej kwalifikacji zostały osiągnięte. Walidacja obejmuje identyfikację i dokumentację posiadanych kompetencji oraz ich weryfikację w odniesieniu do wymagań określonych dla kwalifikacji. Walidacja powinna być prowadzona w sposób trafny (weryfikowane są te efekty uczenia się, które zostały określone dla danej kwalifikacji) i rzetelny (wynik weryfikacji jest niezależny od miejsca, czasu, metod oraz osób przeprowadzających walidację);
3. Posiadanie procesu certyfikacji, w wyniku którego upoważniona instytucja nadaje dokument stwierdzający posiadanie kwalifikacji. Certyfikacja następuje po walidacji, w wyniku wydania pozytywnej decyzji stwierdzającej, że wszystkie wymagane efekty uczenia się zostały osiągnięte. Certyfikaty potwierdzające uzyskanie kwalifikacji powinny być rozpoznawalne i uznawane w danym środowisku, sektorze lub branży. Instytucje certyfikujące mogą samodzielnie przeprowadzać walidację (w takiej sytuacji procesy walidacji i certyfikacji muszą być odpowiednio rozdzielone i niezależne), bądź przekazywać ją do instytucji walidujących, np. centrów egzaminacyjnych.
Zamawiający w żadnym stopniu nie określa standardu VCC jako obligatoryjnego z uwagi na wykluczenie części Wykonawców, którzy nie posiadają ww. akredytacji,  z możliwości ubiegania
się o wykonanie zamówienia. Jednakże biorąc pod uwagę zalecenia Komisji Europejskiej oraz założenia realizowanego projektu, Zamawiający jako przykład i standardy jakościowe wskazuje akredytację VCC wraz z jednoczesną możliwością zastosowania równoważnego standardu.
Zamawiający wymaga, aby kursy i szkolenia przeprowadzone w ramach niniejszego zamówienia,
zakończone były uznawanymi świadectwami lub certyfikatami potwierdzającymi zdobycie konkretnych umiejętności, mającymi zastosowanie na rynku pracy.
Zamawiający uzna w/w warunek, jeśli wykonawca udowodni poprzez załączenie odpowiednich dokumentów i/lub uzasadnienia, że  dany certyfikat/dokument można uznać za kwalifikację na potrzeby mierzenia wskaźników monitorowania EFS dot. uzyskiwania kwalifikacji zgodnie z weryfikacją prowadzoną w oparciu o Listę sprawdzającą do weryfikacji czy dany certyfikat/dokument można uznać za kwalifikację na potrzeby mierzenia wskaźników monitorowania EFS dot. uzyskiwania kwalifikacji, dostępną pod adresem: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/37804/Zalacznik_8_Material_o_kwalifikacjach_z_lista.pdf  
Szczegółowy opis standardu VCC dostępny na stronie internetowej:
 
Jednocześnie, ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA RÓWNIEŻ UDZIAŁ W WYKONANIU ZAMÓWIENIA PRZEZ PODWYKONAWCĘ, KTÓRY POSIADA AKREDYTACJĘ VCC LUB RÓWNOWAŻNĄ LUB DYSPONOWANIE OSOBAMI TRZECIMI, KTÓRE POSIADAJĄ AKREDYTACJĘ VCC LUB RÓWNOWAŻNĄ.
 
Rozdział 11.Wykaz oświadczeń lub dokumentów, których Zamawiający żąda od Wykonawcy w niniejszym postępowaniu
  1. W celu wstępnego potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, należy wraz z ofertą przedłożyć:
  1. Oświadczenie składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy (Załącznik Nr 3 do niniejszej SIWZ);
 
  1. W celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, zobowiązany będzie przedłożyć:
  1. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. (DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI).
 
  1. W celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy wykonawca, odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego zobowiązany będzie przedłożyć:
  1. Wykaz osób odpowiadających opisowi warunku określonemu w Rozdziale 10 ust. 1 pkt 3 ppkt a (w danej części, na którą Wykonawca składa ofertę), wraz z jednoznacznym  określeniem ich doświadczenia zawodowego. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. (DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI);
  2. Wykaz usług odpowiadających opisowi warunku określonemu w Rozdziale 10 ust. 1 pkt 3 ppkt b (w danej części, na którą Wykonawca składa ofertę), wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego zamówienia były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę w ramach każdej z CZĘŚCI zamówienia wykonania co najmniej trzech usług o charakterystyce odpowiadającej wymaganiom określonym w Rozdziale 10 ust. 1pkt 3 SIWZ.
Wykonawca dokumentując wykonanie większej liczby usług powyżej trzech w ramach danej CZĘŚCI zamówienia będzie miał możliwość otrzymania większej liczby punktów w kryterium doświadczenie. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. (DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI);
  1. Dokumenty poświadczające posiadanie akredytacji wymaganej do prowadzenia szkoleń i realizacji egzaminów w standardzie VCC* lub innym równoważnym standardzie, odpowiadające opisowi warunku określonemu w Rozdziale 10 ust. 1  pkt 3 –Część 2 ppkt c. (DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI ).
  1. W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy:
  1. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.
Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postepowaniu o udzielenie zamówienia.
  1. Inne dokumenty, które należy przedłożyć wraz z ofertą:
  1. Pełnomocnictwo (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy osoba upoważniona do reprezentowania wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa);
  2. Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 5 do SIWZ (jeżeli dotyczy).
 
  1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w ust. 2:
    1. pkt 2-4 i 6 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
  1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
  2. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
  3. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
  1. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 5, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
  2. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
 
Rozdział 12.Wymagania dotyczące wadium
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
  1. Wykonawca składając ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
  2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
  3. Wniesienie środków ochrony prawnej po upływie terminu składania ofert zawiesza bieg terminu związania ofertą do czasu ogłoszenia orzeczenia.
Rozdział 14.Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osoby uprawnionej do porozumiewania się z Wykonawcami
  1. W postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane będą pisemnie za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, osobiście lub za pośrednictwem posłańca. Dopuszcza się porozumiewanie drogą e-mail na adres: i faksem pod numerem 95 742 6960 , z zastrzeżeniem ust. 2, 3 i 4.
  2.  Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. Domniemywa się, że pismo wysłane przez Zamawiającego na nr faxu lub pod adres e-mail podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się z treścią pisma, chyba że Wykonawca wezwany przez Zamawiającego do potwierdzenia otrzymania pisma, oświadczy, iż ww. nie otrzymał.
  3. Dla ofert, a tym samym dokumentów przesyłanych na ewentualne wezwanie z art. 26 ust. 3 lub 3a ustawy lub art. 26 ust. 2 lub 2f, dopuszczalna jest wyłącznie forma pisemna, przekazana za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście lub za pośrednictwem posłańca.
  4. Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ.
  5. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonaną zmianę specyfikacji zamawiający zamieści na swojej stronie internetowej.
  6. Do kontaktowania się z Wykonawcami Zamawiający upoważnia:
  1. w sprawie przedmiotu zamówienia p. Katarzyna Szadkowska tel. 957426984,
e-mail: .
  1. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ. Formularz oferty stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ (DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI).
  2. Oferta i oświadczenia muszą być podpisane przez:
  1. osobę/osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy/ Wykonawców w obrocie prawnym zgodnie z danymi ujawnionymi w rejestrze przedsiębiorców albo w ewidencji działalności gospodarczej lub Pełnomocnika,
  2. w przypadku składania wspólnej oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców przez osobę/osoby posiadające Pełnomocnictwo.
  1. Zaleca się, aby każda zawierająca jakąkolwiek treść strona oferty była podpisana lub parafowana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
  2. Zaleca się, aby wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty były parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
  3. Zaleca się, aby strony oferty były ze sobą trwale połączone i kolejno ponumerowane. Numeracja stron winna rozpoczynać się od numeru 1, umieszczonego na pierwszej stronie oferty, przy czym wykonawca może nie numerować stron niezapisanych. W treści oferty winna być umieszczona informacja o ilości stron.
  4. Zaleca się przy sporządzaniu oferty skorzystanie ze wzorów przygotowanych przez Zamawiającego. Wykonawca może przedstawić ofertę na swoich formularzach z zastrzeżeniem, że muszą one zawierać wszystkie informacje wymagane przez Zamawiającego w przygotowanych wzorach.
  5. Forma dokumentów i oświadczeń:
  1. Oświadczenia, dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale.
  2. Dokumenty inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt 1, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
  3. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
  4. Ewentualne pełnomocnictwo musi być załączone w oryginale i wystawione przez osobę/osoby reprezentującą/reprezentujące Wykonawcę albo załączone jako kopia (odpis) poświadczona(-y) notarialnie;
  5. w przypadku dokumentów lub oświadczeń sporządzonych w językach obcych należy dołączyć tłumaczenie na język polski podpisane przez Wykonawcę.
  1. Tajemnica przedsiębiorstwa:
  1. jeżeli według Wykonawcy oferta będzie zawierała informacje objęte tajemnicą jego przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, dokumenty i oświadczenia takie muszą być oznaczone klauzulą NIE UDOSTĘPNIAĆ – TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA. Zaleca się umieścić takie dokumenty na końcu oferty (ostatnie strony w ofercie lub osobno). Nie zostaną ujawnione informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, jeżeli Wykonawca nie później niż w terminie składania oferty zastrzegł (na formularzu ofertowym), że nie mogą być one udostępnianie oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa poprzez załączenie dowodów potwierdzających, że:
    1. informacje nie są ujawnione do wiadomości publicznej,
    2. informacje mają charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny, lub inny, o ile ma wartość gospodarczą,
    3. Wykonawca poczynił działania w celu zachowania poufności tych informacji poprzez ochronę fizyczną lub prawną.
Brak elementu wykazania, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, będzie skutkował nieważnością zastrzeżenia. 
  1. W sytuacji, gdy wykonawca zastrzeże w ofercie informacje, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa lub są jawne na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych lub odrębnych przepisów, informacje te będą podlegały udostępnieniu na takich samych zasadach, jak pozostałe niezastrzeżone dokumenty.
  1. Opakowanie i adresowanie oferty.
    1. Wykonawca umieści ofertę w kopercie, która powinna być szczelnie zamknięta w sposób uniemożliwiający zapoznanie się z treścią oferty przed terminem jej otwarcia:
  1. Koperta zawierająca dokumenty ofertowe, oznaczona powinna być  pełnymi danymi Wykonawcy (nazwa i adres) tak, aby można było odesłać bez otwierania, jeśli wpłynie po terminie, zaadresowana na adres Zamawiającego z dopiskiem „Oferta na „Organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i nauczycieli szkół uczestniczących w projekcie pn. „Droga do sukcesu” i oznakowana wg poniższego wzoru:
 
Gmina Międzyrzecz
ul. Rynek 1
66-300 Międzyrzecz
Oferta w przetargu nieograniczonym pn.
Organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i nauczycieli szkół uczestniczących w projekcie pn. „Droga do sukcesu”
Nie otwierać przed dniem 23.10.2018 r. godz. 13:15
Oferta na część nr: …………. zamówienia.”
  1. Jeżeli oferta wykonawcy nie będzie oznaczona we wskazany w pkt 1 sposób, Zamawiający nie będzie ponosić żadnej odpowiedzialności za nieterminowe wpłynięcie oferty bądź otwarcie wadliwie oznakowanej oferty przed terminem składania ofert.
  1. Wykonawca może wprowadzić zmiany oraz wycofać złożoną przez siebie ofertę przed terminem składania ofert.
    1. w przypadku wycofania oferty, wykonawca składa pisemne oświadczenie, że ofertę swą wycofuje, w zamkniętej kopercie zaadresowanej jak w poprzedzającym ustępie, z dopiskiem „wycofanie”;
    2. w przypadku zmiany oferty, wykonawca składa pisemne oświadczenie, iż ofertę swą zmienia, określając zakres i rodzaj tych zmian a jeśli oświadczenie o zmianie pociąga za sobą konieczność wymiany czy też przedłożenia nowych dokumentów – wykonawca winien dokumenty te złożyć. Powyższe oświadczenie i ew. dokumenty należy obowiązkowo zamieścić w zamkniętej kopercie, zaadresowanej jak w poprzedzającym ustępie, przy czym koperta powinna mieć dopisek „zmiany”;
    3. Wykonawca nie może wprowadzić zmian do oferty oraz wycofać jej po upływie terminu składania ofert.
  2. Informacje pozostałe:
  1. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty;
  2. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę do każdej części, przygotowaną według wymagań określonych w niniejszej SIWZ;
  3. Oferta musi być sporządzona:
  1. w języku polskim,
  2. w formie pisemnej.
  1. Oferta powinna zawierać co najmniej następujące dokumenty:
  1. Formularz oferty (załącznik nr 2 do SIWZ);
  2. Oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy (załącznik nr 3 do SIWZ);
  3. Pełnomocnictwo (w przypadku, gdy dotyczy);
  4. Pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego, wg. wzoru stanowiącego zał. nr 5 do SIWZ (jeśli wykonawca posiłkuje się zasobami tego podmiotu w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu).
  1. W związku z tym, że Zamawiający przewiduje zastosowanie w przedmiotowym postępowaniu tzw. procedurę odwróconą, o której mowa w art. 24aa ustawy, dokumentów, o których mowa w Rozdziale 11 ust. 2 i 3, stosownie do postanowień art. 26 ust. 2 ustawy, Zamawiający będzie  zażądać od Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza.
  2. Ponadto, zgodnie z art. 26 ust. 2f ustawy, dokumentów o których mowa w Rozdziale 11 ust. 2 i 3 (wszystkich lub wybranych) Zamawiający może zażądać na każdym etapie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia jego odpowiedniego przebiegu.
Rozdział 16.Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
  1. Oferty należy składać w
Urzędzie Miejskim
ul. Rynek 1
66-300 Międzyrzecz
Pok. 101
w terminie do dnia 23.10.2018 r. do godz. 1300, osobiście lub za pośrednictwem poczty.
  1. Złożona oferta zostanie zarejestrowana (dzień, godzina) oraz otrzyma kolejny numer.
  2. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Urzędzie Miejskim, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz, w dniu 23.10.2018 r. o godz. 13:15.
  3. Otwarcie ofert jest jawne.
  4. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
  5. Otwierając oferty, wg kolejności wpływu, Zamawiający poda nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty a także informacje dotyczące cen, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach (jeżeli Zamawiający wymagał ich podania) a także wszystkie informacje dotyczące punktowanych elementów oferty).
  6. Informacje, o których mowa w ust. 5 i 6 zamieści na swojej stronie internetowej.
  7. UWAGA – za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego.
  1. Wykonawca uwzględniając wszystkie wymogi, o których mowa w niniejszej SIWZ, powinien w cenie brutto ująć wszelkie koszty niezbędne dla prawidłowego  i pełnego wykonania przedmiotu zamówienia oraz uwzględnić inne opłaty i podatki, a także ewentualne upusty i rabaty zastosowane przez wykonawcę. Cena oferty nie będzie podlegać waloryzacji.
  2. Cena oferty za realizację całego zamówienia zostanie wyliczona przez Wykonawcę na podstawie wypełnionego formularza ofertowego, (w zależności od wybranej części) do SIWZ.
  3. Cena oferty winna być wyrażona w PLN cyfrowo i słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
  4. Cena oferty brutto winna być podana w złotych polskich, liczbowo i słownie.
  5. Prawidłowe ustalenie podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym.
  6. Wynagrodzenie jest dofinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego LUBUSKIE 2020.
  1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
l.p.
Kryterium
Opis
Waga - udział
w ocenie
1
Cena
Cena oferty (z podatkiem VAT) za realizację przedmiotu zamówienia, na którą powinny składać się wszelkie koszty ponoszone przez wykonawcę
60 pkt
2
Doświadczenie Wykonawcy
Liczba usług szkolenia wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert
30 pkt
3
Klauzula społeczna
- wykonawca, za zobowiązanie się do zatrudnienia na potrzeby realizacji zamówienia co najmniej 1 osoby niepełnosprawnej otrzyma 10 pkt.
- wykonawca za brak zobowiązania się do zatrudnienia na potrzeby realizacji zamówienia osoby niepełnosprawnej otrzyma 0 pkt.
10 pkt.
 
 
 
  1. Maksymalna liczba punktów w kryterium równa jest określonej wadze kryterium w %. Ocena łączna stanowi sumę punktów uzyskanych w ramach wszystkich kryteriów. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglana będzie do drugiego miejsca po przecinku. Przyznawanie ilości punktów poszczególnym ofertom odbywać się będzie wg następujących zasad:
1) Cena oferty
Ocenie zostanie poddana cena brutto oferty za poszczególne części przedmiotu zamówienia obliczona przez wykonawcę zgodnie z zobowiązującymi przepisami prawa, zasadami określonymi w Rozdziale 17 SIWZ i podanej w „Formularzu ofertowym” (wg wzoru zał. nr 2 do SIWZ). Liczba punktów, którą można uzyskać w tym kryterium zostanie obliczona wg wzoru:
                                     Cena brutto najniższej zaproponowanej oferty
Liczba punktów = …............................................................................... x 60
                                                     Cena brutto oferty badanej
2) Doświadczenie Wykonawcy
Ocenie zostanie poddane doświadczenie zawodowe Wykonawcy.  
W tym kryterium oceniane będzie, odrębnie dla każdej CZĘŚCI zamówienia, doświadczenie Wykonawcy w odniesieniu do największej liczby usług szkolenia wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert z zakresu podobnego (adekwatnego) do tematyki szkoleń stanowiącej przedmiot zamówienia w danej części, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, przy uwzględnieniu następujących zasad oceny punktowej:
 Część 1 i 2:
Zamawiający przyzna Wykonawcy punkty za przeprowadzone szkolenia/kursy przez Wykonawcę w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, według poniższego zestawienia:
-         3 szkolenia w standardzie VCC  lub równoważnym - 0 pkt.,
-         od 4 do 7 szkoleń w standardzie VCC lub równoważnym - 10 pkt.,
-         od 8 do 11 szkoleń w standardzie VCC lub równoważnym - 20 pkt.,
-         12 i więcej szkoleń w standardzie VCC lub równoważnym - 30 pkt.             
Zamawiający zastrzega, że odrzuci ofertę w przypadku, gdy Wykonawca wykaże zrealizowanie mniej niż 3 szkoleń/kursów – DOTYCZY WSZYSTKICH CZĘŚCI.
3.  Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie ta, która w sumie uzyska najwyższą liczbę punktów w kryteriach: cena, doświadczenie Wykonawcy.
Rozdział 19.Informacje o formalnościach, jakie zostaną dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
  1. Po wyborze oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawcę o miejscu i terminie podpisania umowy oraz o wysokości wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeśli takie w postępowaniu jest wymagane.
  2. Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie i sposób określony w art. 94 Ustawy.
  3. Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może żądać przedstawienia umowy regulującej współpracę Wykonawców.
  4. Osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
  5. Jeżeli wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza zgodnie z art. 24aa Ustawy uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może zbadać, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert.
Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony