ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Co i jak załatwić - lista wydziałów

Lista informacji

  • Wydział Spraw Obywatelskich ›
  • Wydział Planowania Przestrzennego ›
  • Wydział Gospodarki Komunalnej ›
  • Wydział Gospodarki Mieniem ›

    Kierownik: Dorota Nowak

    Siedziba:

    Rynek 7, pok. 204 i 206

    Zakres spraw i zadań do realizacji:

    1) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami, a zwłaszcza:
    a) gospodarowanie i zarządzanie gruntami, lokalami użytkowymi i budynkami komunalnymi,   w zakresie w jakim nie zostało powierzone MTBS lub innym podmiotom, w tym ich zbywanie, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, trwały zarząd, dzierżawę, najem i użyczenie,
     b) sporządzanie wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, oddanie w użytkowania wieczyste, użytkowanie i dzierżawę w formie przetargowej oraz sporządzanie ogłoszeń o przetargach i protokołów z ich przeprowadzenia,
     c) sporządzanie wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, oddanie w użytkowania wieczyste, użytkowanie i dzierżawę w formie bezprzetargowej oraz sporządzania protokołów rokowań i umów dzierżawy,
     d) sprzedaż prawa użytkowania wieczystego na rzecz użytkownika wieczystego, w tym: przygotowywanie zarządzeń burmistrza, wykazów i protokołów w tym zakresie,
     e) zbywanie lokali mieszkalnych w formie bezprzetargowej na rzecz aktualnych najemców oraz niezamieszkałych lokali w formie przetargowej,
     f) nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,
     g) tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy,
     h) przygotowywanie dokumentacji w sprawach darowizn nieruchomości, w których jedną ze stron jest  Gmina,
     i) przygotowywanie dokumentacji w sprawach zamiany nieruchomości, w których jedną ze stron jest Gmina,
     j) rezygnacja lub skorzystanie z prawa pierwokupu przysługującego Gminie,
     k) prowadzenie ewidencji zasobu nieruchomości gminnych,
     l) prowadzenie rejestru zbycia nieruchomości gminnych,
     ł) prowadzenie ewidencji nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste,
     m) aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntów,
     n) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem opłat adiacenckich naliczanych z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej budową urządzeń infrastruktury technicznej,
     o) kontrola mienia gminnego oddanego w: użytkowanie wieczyste, użytkowanie, trwały zarząd, dzierżawę, najem i użyczenie,
     p) ustalanie wartości składników mienia gminnego, opłat za korzystanie z tych składników bądź ustalaniem cen,
     r) zlecanie i odbiór robót geodezyjno–kartograficznych,
     s) odszkodowanie za nabycie przez Gminę nieruchomości na mocy art. 98 ustawy,
    2) prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia,
    3) prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności zgodnie z ustawą o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
    4) prowadzenie spraw umarzania, odraczania, rozkładania na raty wierzytelności Gminy, które nie podlegają przepisom ustawy Ordynacja podatkowa,
    5) przygotowywanie deklaracji w sprawie podatku od nieruchomości i podatku leśnego od nieruchomości stanowiących własność Gminy,
    6) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem numeracji porządkowej budynkom,
    7) prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów,
    8) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem, zmianą i znoszeniem nazewnictwa miejscowości,
    9) prowadzenie spraw związanych ze zmianą granic administracyjnych miasta,
    10) prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości,
    11) prowadzenie spaw związanych z wydawaniem oświadczeń dotyczących zgody na dysponowanie działkami gminnymi na cele budowlane,
    12) prowadzenie spraw z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych, w tym związanych z przygotowywaniem opinii w sprawie obowiązku zdjęcia i wykorzystania warstwy próchniczej z gruntów rolnych oraz wskazywaniem miejsca jej zagospodarowania,
    13) prowadzenie spraw z zakresu ochrony przyrody, w tym m.in. związanych z:
    a) wydawaniem zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów,
    b) ustanowieniem stref ochronnych oraz pomników przyrody,
    c) występowaniem w sprawach o naruszenie przepisów związanych z ochroną przyrody w zakresie jak wyżej,
    14) prowadzenie spraw z zakresu ochrony leśnictwa i łowiectwa,
    15) prowadzenie spraw z zakresu geologii,
    16) prowadzenie spraw z zakresu weterynarii,
    17) prowadzenie działalności ochronnej przed bezdomnymi zwierzętami oraz dotyczących współpracy ze schroniskiem dla bezdomnych zwierząt,
    18) przygotowywanie programu opieki nad zwierzętami i zapobieganie bezdomności zwierząt,
    19) prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznanych za agresywne,
    20) prowadzenie zbiórki i utylizacji zwłok zwierzęcych z terenu Gminy,
    21) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki wodnej, tj. związanych z:
    a) konserwacją urządzeń melioracji szczegółowych i zbiorników p. poż. będących własnością Gminy,
    b) współpracą z odpowiednimi służbami w zakresie utrzymania i konserwacji kanałów podstawowych i rzek,
    c) wydawaniem opinii do pozwoleń wodnoprawnych z zakresu gospodarki wodnej,
    22) obsługa organizacyjna sołectw, w tym:
    a) prowadzanie procedury dotyczącej uchwalania lub zmian w statutach sołectw,
    b) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, łączeniem, podziałem  oraz znoszeniem jednostek pomocniczych Gminy,
    c) organizacja wyborów sołtysów i rad sołeckich,
    d) prowadzenie zbioru uchwał organów sołectw,
    e) udzielanie sołectwom wszelkiej pomocy w realizacji ich statutowych zadań,
    23) prowadzenie zadań wynikających z ustawy o funduszu sołeckim,
    24) przygotowywanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego,
    25) prowadzenie spraw związanych z uprawą maku i konopi włóknistych,
    26) współpraca z Urzędem Wojewódzkim w prowadzeniu spraw związanych ze stratami spowodowanymi suszami i wymarznięciami,
    27) utrzymanie sal wiejskich,
    28) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego, w tym ewidencji szczegółowej środków trwałych Gminy i pozostałych środków trwałych – wyposażenia sołectw wraz z naliczaniem umorzeń,
    29) naliczanie i fakturowanie podatku od towarów i usług od dzierżawy i najmu mienia komunalnego.

    Telefon kontaktowy:

    (095) 742 69 42

    Godziny urzędowania:

    pon.: 9:00 - 17:00; wt.-pt.: 7:00 - 15:00

    Wyślij e-mail: Wyślij e-mail

  • Biuro Ochrony Informacji Niejawnych i Bezpieczeństwa Publicznego ›