ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Co i jak załatwić - lista wydziałów

Lista informacji

  • Wydział Spraw Obywatelskich ›
  • Wydział Planowania Przestrzennego ›
  • Wydział Gospodarki Komunalnej ›

    Kierownik: Anna Lubaczewska

    Siedziba:

    Rynek 7, pok. 207

    Zakres spraw i zadań do realizacji:

    1) nadzorowanie inwestycji i remontów kapitalnych realizowanych przez spółki w ramach czynszu dzierżawnego w zakresie:
    a) opiniowania zamierzeń inwestycyjnych, remontowych i modernizacyjnych spółek,
    b) uzgadniania dokumentacji technicznej i kosztorysowej,
    c) współuczestnictwa w przetargach,
    d) opiniowania umów z wykonawcami i dostawcami,
    e) współuczestnictwa w odbiorach częściowych i końcowych,
    f) kontroli realizacji zadania,
    g) współuczestnictwa w rozliczaniu zadania pod względem finansowym i rzeczowym,
    h) współuczestnictwa w przekazywaniu inwestycji w skład majątku Gminy,
    2) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki mieszkaniowej w tym między innymi:
    a) planowanie gospodarki mieszkaniowej,
    b) prowadzenie ewidencji zasobów mieszkaniowych Gminy,
    c) zbieranie danych dotyczących czynszów najmu lokali mieszkalnych oraz przygotowanie zestawienia do publikacji i udostępniania danych,
    d) wskazywanie osób, z którymi zawarta zostanie umowa najmu,
    e) wyrażanie zgody na zamianę mieszkań komunalnych,
    3) prowadzenie spraw zarządzania drogami gminnymi (w tym wewnętrznymi) i ulicami oraz drogami będącymi w zarządzie Gminy, a zwłaszcza:
    a) wydawanie zezwoleń na:
    - prowadzenie robót w pasie drogowym,
    - umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
    - umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam,
    - lokalizacje zjazdu lub przebudowę zjazdu,
    b) wymierzanie kar pieniężnych za:
    - wybudowanie lub przebudowę zjazdu bez zezwolenia zarządcy drogi, o powierzchni większej niż określona w zatwierdzonym projekcie zjazdu,
    - zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi,
    c) uzgadnianie projektów technicznych budowy zjazdów,
    d) opiniowanie projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji,
    e) przygotowania projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy dotyczących zaliczania dróg i ulic do poszczególnych kategorii,
    f) bieżące utrzymanie, modernizacja i remonty dróg, ulic, mostów, placów, parkingów i oświetlenia ulicznego oraz tych dróg, które nie mają kategorii drogi gminnej,
    g) współpraca z odpowiednimi służbami w zakresie organizacji ruchu ulicznego,
    h) określenie szczególnego korzystania z dróg, w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,
    i) współpraca z zarządcami dróg innymi niż gminne w zakresie bieżącego utrzymania, remontu oświetlenia, utrzymania w czystości i organizacji ruchu,
    4) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem kanalizacji deszczowej, a zwłaszcza:
    a) bieżące utrzymanie, remonty sieci kanalizacji deszczowej,
    b) wydawanie warunków, zgód na włączenia do sieci,
    c) obliczanie opłat za korzystanie ze środowiska,
    d) występowanie o wydanie pozwoleń wodnoprawnych,
    5) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem wiat przystankowych, a zwłaszcza:
    a) bieżące utrzymanie, remonty wiat,
    b) ustalanie zasad korzystania z wiat przystankowych,
    c) wskazywanie miejsc lokalizacji nowych przystanków komunikacyjnych wraz z występowaniem do Rady o jej przyjęcie oraz do odpowiednich zarządców dróg,
    6) prowadzenie spraw z zakresu ochrony i kształtowania środowiska naturalnego oraz gospodarki odpadami, w tym sprawy związane z:
    a) ochroną środowiska przed odpadami,
    b) zapewnieniem warunków organizacyjnych i technicznych niezbędnych dla ochrony środowiska przed odpadami oraz utrzymaniem porządku i czystości na terenie Gminy,
    c) organizacją systemu odbioru oraz selektywnej zbiórki odpadów komunalnych,
    d) współdziałaniem z organami administracji rządowej w organizowaniu gospodarki odpadami niebezpiecznymi wydzielonymi z odpadów komunalnych,
    e) określaniem opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a także szczegółowy sposób świadczenia usług na rzecz właścicieli nieruchomości w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych,
    f) nadzorem nad eksploatacją składowisk, baz przeładunkowych oraz zajmowanie się likwidacją dzikich wysypisk, a także rekultywacją terenów po gminnych składowiskach komunalnych,
    g) prowadzeniem rejestru działalności regulowanej,
    h) organizowaniem kontroli przestrzegania przepisów sanitarno-porządkowych przez administratorów i gospodarzy obiektów, a także współdziałanie w tym zakresie z odpowiednimi organami oraz komórkami organizacyjnymi Urzędu, wzywanie do usunięcia stwierdzonych naruszeń prawa,
    i) wydawaniem decyzji i opinii przewidzianych prawem dotyczących gospodarki odpadami i ochrony środowiska,
    j) ochroną powietrza atmosferycznego,
    k) prowadzeniem rejestru umów na odbiór ścieków,
    l) wydawaniem i cofaniem zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na odbiór i transport nieczystości ciekłych,
    ł) przygotowywaniem we współpracy z Powiatowym Inspektorem Sanitarnym obwieszczenia o obowiązkowej deratyzacji,
    m) współuczestniczeniem przy opracowywaniu programu ochrony środowiska,
    n) występowaniem w sprawach o naruszenie przepisów w zakresie jak wyżej,
    o) usługami świadczonymi przez CZG-12,
    7) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem i utrzymywaniem terenów zielonych oraz tych działek, które nie stanowią terenów zielonych, a nie oddanych w zarząd lub administrowanie innym jednostkom organizacyjnym Gminy,
    8) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, utrzymywaniem, nadzorem i administrowaniem nad cmentarzami komunalnymi, a w zakresie objętym porozumieniami z Wojewodą, także cmentarzami wojennymi, w szczególności:
    a) bieżące utrzymanie terenów cmentarzy, remonty infrastruktury,
    b) prowadzenie ewidencji pochowanych na cmentarzu,
    c) rozliczanie przyznanych środków na utrzymanie cmentarzy,
    9) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, organizacją i utrzymaniem targowisk w tym m.in.:
    a) ustalanie odpłatności za korzystanie z targowiska i wysokości inkasa,
    b) opracowywanie projektu regulaminu targowisk,
    c) bieżące utrzymywanie targowisk,
    10) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem szaletów miejskich, w tym m.in.:
    a) ustalanie odpłatności za korzystanie z szaletu,
    b) bieżące utrzymanie,
    11) prowadzenie spraw Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
    12) opiniowanie  zmian cen usług świadczonych przez spółki wymagających zatwierdzenie Rady oraz przygotowywanie odpowiednich projektów uchwał,
    13) prowadzenie spraw dotyczących spółek prawa handlowego z udziałem Gminy, w tym zbiorów akt założycielskich oraz przygotowywanie i obsługa walnych zgromadzeń, a także prowadzenie kopii dokumentów dotyczących prezesów tych spółek.

    Telefon kontaktowy:

    (095) 742 69 53

    Godziny urzędowania:

    pon.: 9:00 - 17:00; wt.-pt.: 7:00 - 15:00

    Wyślij e-mail: Wyślij e-mail

  • Wydział Gospodarki Mieniem ›
  • Biuro Ochrony Informacji Niejawnych i Bezpieczeństwa Publicznego ›