I. PODSTAWA PRAWNA:
Art. 4 ust. 1, art. 7, art. 8, art. 9, art. 9a, art. 9b, art. 10, art. 12, art. 13 w zw. z art. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960 z późn. zm.).
II. WYMAGANE DOKUMENTY:
-
Wniosek “Zgłoszenie pobytu czasowego ponad 2 miesiące” (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka).
-
Dowód osobisty.
-
Książeczka wojskowa (dotyczy osób podlegających ewidencji wojskowej).
-
Decyzja o przydziale lokalu (umowa najmu) lub akt własności budynku mieszkalnego (wypis z księgi wieczystej) lub w przypadku dziedziczenia - dodatkowo prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku - oryginały dokumentów.
III. OPŁATY:
Nie pobiera się.
IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Od ręki.
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Spraw Obywatelskich.
VI. TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje.
VII. UWAGI:
-
Osoba meldująca się powinna uzyskać na formularzu "Zgłoszenie pobytu czasowego ponad 2 miesiące" potwierdzenie faktu zamieszkiwania dokonane przez wynajmującego, najemcę, osobę, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu lub właściciela lokalu.
-
Obowiązku meldunkowego należy dokonać w obecności najemcy, właściciela, którzy muszą okazać dokument stwierdzający tożsamość.
]]>