Przedsiębiorca wykonujący działalność gospodarczą w oparciu o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej w systemie teleinformatycznym przez Ministra Gospodarki zobowiązany jest do zgłoszenia zmiany wpisu w terminie 7 dni od dnia zmiany danych.
-
WYMAGANE DOKUMENTY
-
zgłoszenie na druku CEIDG-1 oraz w razie potrzeby na załącznikach:
- CEIDG-RD – służy do wpisywania dodatkowych rodzajów działalności gospodarczej,
- CEIDG-MW – służy do wpisywania dodatkowych miejsc wykonywania działalności gospodarczej,
- CEIDG-SC – służy do określania udziału w spółkach cywilnych,
- CEIDG-PN – służy do udzielania pełnomocnictwa,
- CEIDG-RB – służy do podawania informacji o rachunkach bankowych,
link do formularzy i instrukcji: tutaj
-
dowód osobisty - do wglądu, w przypadku osobistego składania zgłoszenia,
-
dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli zgłoszenie składane jest przez pełnomocnika oraz potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za udzielenie pełnomocnictwa.
-
SPOSÓB ZŁOŻENIA WNIOSKU
Aby dokonać zmian we wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) można postąpić następująco:
-
zalogować się do CEIDG (www.ceidg.gov.pl), wypełnić wniosek on-line i złożyć go elektronicznie (dotyczy osób posiadających podpis elektroniczny z kwalifikowanym certyfikatem lub profil zaufany);
-
zalogować się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line, wydrukować i złożyć go w dowolnym urzędzie gminy;
-
bez logowania się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line, wydrukować i złożyć go w dowolnym urzędzie gminy;
-
wypełnić papierowy wniosek i złożyć go osobiście lub przez pełnomocnika w dowolnym urzędzie gminy;
-
wypełnić papierowy wniosek i przesłać go do dowolnego urzędu gminy – w tym wypadku podpis na wniosku musi być potwierdzony notarialnie.
-
OPŁATY
Wniosek o zmianę wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) jest zwolniony z opłat.
Od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu lub kopii opłata skarbowa wynosi 17 zł. Opłaty tej nie wnosi się jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
-
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Organ Gminy przekształca wniosek w formę dokumentu elektronicznego najpóźniej do końca kolejnego dnia roboczego po złożeniu wniosku.
-
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Urząd Miejski w Międzyrzeczu
ul. Rynek 1
66-300 Międzyrzecz
Wydział Spraw Obywatelskich
pokój 101, parter
tel. 95 742 69 48 lub 95 742 69 64, faks 95 742 69 60
Interesanci są przyjmowani:
w godz. 7:30 – 15:30 (wtorek-czwartek)
w godz. 7:30 – 16:30 (poniedziałek)
w godz. 7:30 – 14:30 (piątek)
-
TRYB ODWOŁAWCZY
Organem ewidencyjnym jest Minister Gospodarki.
Czynność związana z przyjęciem wniosku przez urząd gminy, przekształceniem go w formę dokumentu elektronicznego i przesłaniem do CEIDG jest czynnością materialno-techniczną, od której nie przysługuje odwołanie.
-
DODATKOWE INFORMACJE
-
PODSTAWA PRAWNA
-
ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz.1447 z późn. zm.)
-
ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
Inne dokumenty:
- pełnomocnictwo
Przydatne linki:
]]>