ˆ

Aktualne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: WRG.271.15.2017 - BUDOWA KOMPLEKSU LEKKOATLETYCZNEGO W MIĘDZYRZECZU, WARIANT 400 M, CERTYFIKOWANYDrukuj informację Zamówienie publiczne: WRG.271.15.2017 - BUDOWA KOMPLEKSU LEKKOATLETYCZNEGO W MIĘDZYRZECZU, WARIANT 400 M, CERTYFIKOWANY

Szczegóły informacji

WRG.271.15.2017 - BUDOWA KOMPLEKSU LEKKOATLETYCZNEGO W MIĘDZYRZECZU, WARIANT 400 M, CERTYFIKOWANY

Status: unieważniony

Tryb: przetarg nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Zamawiający: Gmina Międzyrzecz

Finansowanie: środki obce

Nr UZP: 535407-N-2017

Termin składania ofert / wniosków: 2017-07-05 13:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2017-07-05 13:15:00

Miejsce złożenia oferty: Urząd Miejski, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz – pok. 201 (sekretariat)

Ogłoszono dnia: 2017-06-20 przez Katarzyna Szadkowska

Treść:

Międzyrzecz, 11.07.2017 r.
WRG.271.15.2017                                                                                                                     
 
INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
 
prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie: „BUDOWA KOMPLEKSU LEKKOATLETYCZNEGO W MIĘDZYRZECZU, WARIANT 400 M, CERTYFIKOWANY”.
 
Nazwa zamawiającego:                GMINA MIĘDZYRZECZ
                                               UL. RYNEK 1
                                               66-300 MIĘDZYRZECZ
REGON 210966846
NIP 596-000-65-53
TELFON 095 7426930    FAX 095 7426960
 
Informacja o unieważnieniu postępowania 
Działając na podstawie art. 93 ust. 3 ustawy prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164
j.t. z późn. zm.) zamawiający informuje o unieważnieniu postępowania.  
Uzasadnienie:
W niniejszym postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta na kwotę 3.990.000,00 zł złożona przez TAMEX Obiekty Sportowe S.A. ul. Rydygiera 8/3a, 01-793 Warszawa. Zamawiający przeznaczył na realizację zadania kwotę 3.100.000 zł.
Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 j.t. z późn. zm.) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, która zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że zmawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Międzyrzecz, 06.07.2017 r.
 
WRG.271.15.2017
 
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
 
Dotyczy: „Budowa kompleksu lekkoatletycznego w Międzyrzeczu, wariant 400 m, certyfikowany”.
 
Działając na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Gmina Międzyrzecz przekazuje informacje z otwarcia ofert na ww. zadanie.
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 3.100.000 zł brutto.
W wymaganym terminie wpłynęły oferta od następujących wykonawców:
 
Nr oferty
Nazwa i adres wykonawcy
Cena brutto
Okres gwarancji
Warunki płatności
1
TAMEX Obiekty Sportowe S.A., ul. Rydygiera 8/3a, 01-793 Warszawa
3.990.000 zł
60 miesięcy
zgodnie
ze wzorem umowy
 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Międzyrzecz, 29.06.2017 r.
 
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
WRG.271.15.2017
Dotyczy: „Budowa kompleksu lekkoatletycznego w Międzyrzeczu, wariant 400 m, certyfikowany”.
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2015, poz. 2164 z poźn. zm.) informuje, iż w postępowaniu wpłynęły pytania do treści SIWZ. 
 
Pytanie nr 1:
Prosimy o potwierdzenie iż Zamawiający wymaga aby oferowana nawierzchnia lekkoatletyczna miała kolor ceglasty.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, iż oferowana nawierzchnia lekkoatletyczna winna mieć kolor ceglasty.
 
Pytanie nr 2:
W związku z rozbieżnościami w zapisach dokumentacji projektowej prosimy o potwierdzenie, iż wymaga się aby nawierzchnia lekkoatletyczna była kauczukową prefabrykowaną nawierzchnią syntetyczną?
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, iż objęta niniejszym zamówieniem nawierzchnia lekkoatletyczna była kauczukową prefabrykowaną nawierzchnią syntetyczną.
 
Pytanie nr 3:
Czy zamawiający potwierdza, że kauczukowa nawierzchnia zastosowania do realizacji przedmiotu zamówienia musi być zainstalowana na co najmniej dwóch obiektach, które uzyskały certyfikat IAAF Class 1 w Polsce lub w kraju o zbliżonych do Polskich warunkach klimatycznych, zgodnie z zaleceniami PZLA zamieszczonymi na stronie  www.pzla.pl?
Jednocześnie wnosimy o wprowadzenie do formularza ofertowego oświadczenia o następującej treści:
„Wykonawca oświadcza, że do wykonania zmówienia w zakresie nawierzchni bieżni zastosuje nawierzchnię (podać rodzaj, nazwę handlową) ...................... produkcji (podąć nazwę producenta) .................... Oświadczam, że oferowana nawierzchnia została zainstalowana na dwóch obiektach wykonanych w Europie, które uzyskały certyfikat IAAF Class 1 (podać miejsce wykonania obiektów z oferowaną nawierzchnią:
a)....................................................................................
b)………………………………………………………”
W oficjalnych zaleceniach PZLA oraz wytycznych Ministerstwa Sportu i Turystyki dla Zewnętrznych Obiektów Lekkoatletycznych, określono najważniejsze elementy jakie mają wpływ na realizowany proces inwestycyjny aby znacząco zmniejszyć ryzyko wystąpienia okoliczności skutkujących powstaniem obiektu o parametrach nieprawidłowych/ odmiennych od zamierzonych a w rezultacie  realizacji obiektu, który nie może uzyskać wymaganej jakości. Brak oświadczenia wykonawcy na etapie składania oferty może spowodować, że wykonawca w trakcie realizacji będzie chciał zastosować inną lub gorszą jakościowo nawierzchnię powodując się na rozwiązania równoważne.
 
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, iż kauczukowa nawierzchnia zastosowania do realizacji przedmiotu zamówienia musi być zainstalowana na co najmniej dwóch obiektach, które uzyskały certyfikat IAAF Class 1 w Polsce lub w kraju o zbliżonych do Polskich warunkach klimatycznych, zgodnie z zaleceniami PZLA. Ponadto z uwagi na fakt, iż oferowana nawierzchnia weryfikowana będzie na etapie oceny ofert Zamawiający podtrzymuje zapisy zawarte w załączonym wzorze umowy.
 
Pytanie nr 4:
Czy  zamawiający będzie wymagał aby górna warstwa prefabrykowanej nawierzchni  kauczukowej wynosiła minimum 6 mm? 
Nawierzchnie lekkoatletyczne bieżni są użytkowane w obuwiu z kolcami, więc ich górna warstwa która bezpośrednio podlega zniszczeniu podczas użytkowania, posiada specjalna strukturę i skład zaprojektowany w taki sposób aby przez wile lat nie było konieczności jej naprawy czy wymiany.
Odpowiedź:
Zamawiający będzie wymagał aby górna warstwa prefabrykowanej nawierzchni kauczukowej wynosiła min. 6 mm.
 
Pytanie nr 5:
Czy oferując rozwiązania równoważne Wykonawca musi wykazać nawierzchnię kauczukową tożsamą w zakresie technologii wykonania i o parametrach określających jakość produktu określonych
w konkretnych przedziałach?
Odpowiedź:
Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający, w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt, dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji.
 
Pytanie nr 6:
Prosimy o potwierdzenie, że odwodnienie bieżni na całym obwodzie ma być szczelinowe z nakładką wyznaczającą pierwszy tor, z krawędzią przeciw wzrostowi trawy w miejscach styku boiska z bieżnią
i może być zastosowane odwodnienie dowolnego producenta posiadające certyfikację na obiekty sportowe, np. ACO, ANRIN, HAURATON itp.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza, iż odwodnienie bieżni na całym obwodzie ma być szczelinowe z nakładką wyznaczającą pierwszy tor, z krawędzią przeciw wzrostowi trawy w miejscach styku boiska z bieżnią
i może być zastosowane odwodnienie dowolnego producenta posiadające certyfikację na obiekty sportowe charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych a znajdujących się
w dokumentacji projektowej.
 
Pytanie nr 7:
Czy do oferty należy załączyć kosztorys ofertowy ? 
Odpowiedź:
Zamawiający nie żąda aby do oferty wykonawcy dołączali kosztorys ofertowy. Dopiero w momencie podpisania umowy Wykonawca zobligowany będzie do dostarczenia kosztorysu ofertowego.
 
Pytanie nr 8:
             XXXX jako profesjonalny wykonawca  nawierzchni poliuretanowych z 14-to letnim doświadczeniem wykazuje, że analiza opisanych i wymaganych przez Zamawiającego parametrów w obszarze nawierzchni sportowej powoduje, że jedynym produktem spełniającym wszystkie wymogi Zamawiającego jest nawierzchnia MONDO, na którą wyłączną licencję na terenie Polski posiada tylko jedna firma.
            Faktem powszechnie znanym jest to, że firma Mondo jest związana umową na wyłączność z konkretnym wykonawcą i oczywistym jest, że dla innych wykonawców dostępność tych produktów jest w tej sytuacji niemożliwa.
            Należy wskazać, że na rynku istnieją rozwiązania równoważne, posiadające certyfikat IAFF Class 1, spełniające wszystkie wymogi normy PN-EN 14877, jednakże posiadające inne parametry jednostkowe i nie będące nawierzchnią prefabrykowaną co w obliczu postanowień siwz uniemożliwia ich zaoferowanie.
Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający ma obowiązek przygotowania i przeprowadzenia postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców czy producentów.
         W niniejszym postępowaniu opis przedmiotu zamówienia został przygotowany  z naruszeniem przepisów prawa.
Zgodnie z przepisami PZP oraz wytycznymi PZLA i MSiT przed tego rodzaju praktykami ma chronić wykonawców możliwość zaoferowania produktu równoważnego, co w niniejszym postępowaniu zostało wyłączone.
            Nawiązując do Kategorii Stadionów opisanych przez PZLA, projekt zamawiającego kwalifikuje obiekt do kategorii IV. PZLA opisując rodzaj nawierzchni wskazuje:
„syntetyczna wymagana, posiadająca certyfikat IAAF, zalecane prefabrykowane nawierzchnie kauczukowe lub nawierzchnie poliuretanowe z pełnego poliuretanu”
„Kategorię IV uzyskają stadiony z 4-torową bieżnią na okrężnej i 6-torową lub 4-torową bieżnią na prostej, bez rowu z wodą, posiadające podstawowe urządzenia lekkoatletyczne (skocznia do skoku wzwyż, skocznia do skoku o tyczce, skocznia do skoku w dal i trójskoku, rzutnia do pchnięcia kulą, rzutnia do rzutu oszczepem, rzutnia do rzutu dyskiem i młotem lub tylko rzutnia do rzutu dyskiem albo bez rzutni do rzutu dyskiem i młotem), bieżnia i rozbiegi wykonane z prefabrykowanych nawierzchni kauczukowych lub nawierzchni poliuretanowych z pełnego poliuretanu (Full PUR), które posiadają certyfikat IAAF.”
            PZLA i IAAF w żadnej swojej instrukcji nie dowodzą ani nie wysuwają na pierwszy plan nawierzchni prefabrykowanych. To mit, że nawierzchnie prefabrykowane są lepsze  i popularniejsze. IAAF w opublikowanym przez siebie raporcie (Luty 2017) wskazuje ilość wydanych certyfikatów IAAF Class 1 z którego wynika że 33% stanowią nawierzchnie prefabrykowane (IAAF Class 1 – otrzymują najlepsze obiekty na Świecie ) a 67% to nawierzchnie poliuretanowe „in situ” . W przypadku certyfikatów IAAF Claas 2 nawierzchnie prefabrykowane to tylko 19% obiektów.
            Zgodnie z zestawieniem PZLA zweryfikowanych (dopuszczonych do rozgrywania oficjalnych zawodów la, posiadających certyfikat IAAF lub świadectwo PZLA), pełnowymiarowych stadionów lekkoatletycznych w układzie alfabetycznym - stan na dzień 15 marca 2017 r. – nawierzchnie prefabrykowane to 29%
            W związku z powyższym prosimy o dopuszczenie do udziału w postępowaniu nawierzchni Full Pur której jakość została potwierdzona w kompletnym raporcie wydanym przez akredytowane przez IAAF laboratorium w celu uzyskania certyfikatu produktowego „PRODUCT CERTIFICATE”. Nawierzchnia ta służy do pokrywania nawierzchni bieżni lekkoatletycznych, sektorów i rozbiegów konkurencji technicznych zawodów lekkoatletycznych na obiektach, na których odbywają się zawody najwyższej światowej rangi. Powinna spełniać wymogi Międzynarodowego Stowarzyszenia Federacji Lekkoatletycznych (IAAF). Nawierzchnia zainstalowana zgodnie z zaleceniami dzięki swojej strukturze jest odpowiednio przyspojona do podbudowy, nie odrywa się od niej, a jej wierzchnia warstwa użytkowa jest odporna na kolce lekkoatletyczne i zapewnia przez wiele lat możliwość użytkowania obiektu bez potrzeby renowacji, czy wymiany nawierzchni.
Parametry techniczne jakimi musi się charakteryzować nawierzchnia
•          Całkowita grubość nawierzchni min. 13,0 mm
•          Wytrzymałość na rozciąganie (MPa)  ≥ 0,50
•          Wydłużenie względne przy zerwaniu (%) ≥ 0,40
•          Redukcja siły w temp. 23°C (%) 35 ÷ 50
•          Odkształcenie pionowe w 23°C (mm) 0,6 ÷ 2,5
•          Tarcie (TRRL) ≥47
 
Nawierzchnia powinna być przyjazna dla ludzi korzystających z niej i otoczenia, a zawartość związków chemicznych nie powinna przekroczyć zawartości określonych poniżej
•          Ołów (Pb) < 0,001 mg/l
•          Kadm (Cd) < 0,0002 mg/l
•          Chrom (Cr) < 0,001 mg/l
•          Chrom VI (CrVI) < 0,008 mg/l
•          Rtęć (Hg) < 0,0002 mg/l
•          Cynk (Zn) ˂ 0,5 mg/l
•          Cyna (Sn) < 0,04 mg/l
Wymagane dokumenty dotyczące nawierzchni:
- certyfikat IAAF Class 1 dla obiektu  wykonanego z oferowanego systemu nawierzchniowego - aktualny certyfikat IAAF (Product Certificate) dla oferowanej nawierzchni
- aktualny kompletny raport z badań wykonanych przez niezależne akredytowane przez IAAF laboratorium badające nawierzchnie sportowe potwierdzający wymagane parametry
- aktualny Atest Państwowego Zakładu Higieny
- próbka oferowanej nawierzchni o wymiarach minimum 10x10 cm z oznaczeniem producenta i typu oferowanego produktu,
 - kompletny raport z badania na zgodność z ochroną środowiska naturalnego potwierdzający wymagane maksymalne zawartości metali ciężkich wyszczególnione powyżej zgodnie z norma DIN 18035-6:2014
- kartę techniczna oferowanego systemu
 
Należy również zauważyć, że zmiana SIWZ przez Zamawiającego spowoduje, że uzyska on wiele konkurencyjnych ofert co z kolei pozwoli ocenić i wybrać tę najlepszą z większego spektrum wykonawców  i producentów.
 
W związku z ewentualnym dopuszczeniem nawierzchni z pełnego poliuretanu  prosimy o modyfikacje warunków udziału w postępowaniu. 
 
Odpowiedź:
Odpowiadając na pytanie dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia informuję, iż Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisów SIWZ. Opis Przedmiotu Zamówienia ma bezpośrednie odniesienie do Wymagań Technicznych Polskiego Związku Lekkiej Atletyki w stosunku do nawierzchni syntetycznych stosowanych na obiektach lekkoatletycznych zatwierdzone przez Zarząd PZLA w dniu 23.09.2016 r.
Stanowisko swoje motywujemy faktem, iż Zamawiający opisał przedmiot zamówienia  za pomocą cech technicznych, przy użyciu  dokładnych i jasnych parametrów i określeń. Ponadto, jak wskazuje orzecznictwo  w tym zakresie. m.in. Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku sygn akt: KIO/UZP 1024/08 Zamawiający ma prawo opisać swoje potrzeby, żądając produktu o cechach odpowiadających jego potrzebom, a w tym o najwyższych dostępnych standardach jakościowych. Rozwój technologii, a w ślad za tym postęp w produkcji sztucznej nawierzchni kolejnych generacji daje Zamawiającemu  prawo wymagania od wykonawców dostarczania produktu o pożądanych przez niego parametrach w nowoczesnej technologii.  W tym zakresie Zamawiający kieruje się potrzebą realizowanej inwestycji, celowością i ekonomiką wydatkowania środków publicznych i wykorzystaniem w przyszłości obiektu sportowego”. Pragniemy podkreślić, iż stadion ma charakter obiektu gminnego i będzie wykorzystywany do imprez sportowych, obejmujących swoim zasięgiem co najmniej obszar gminy a nawet jako obiekt, który ma uzyskać świadectwo PZLA kategorii IV A, umożliwiającym ubieganie się o organizację imprez sportowych rangi mistrzostw kraju. Dodać również należy, że przedmiot niniejszego postępowania  będzie jedynym tego typu obiektem na terenie Gminy – o tak wysokim stopniu zaawansowania,  powierzchni całkowitej i wszechstronności, skumulowanym w jednym miejscu. Określenie takich a nie innych parametrów nawierzchni  jest podyktowane troską o uzyskanie trwałej nawierzchni zapewniającej wieloletnią i bezawaryjną  eksploatacje. Inwestycja jest finansowana ze środków Ministerstwa  Sportu i Turystyki oraz środków publicznych co uzasadnia żądanie jak najwyższej jakości robót oraz materiałów wykorzystywanych  do jej realizacji. Nawierzchnia projektowanej bieżni ze względu na intensywne użytkowanie i ogólną dostępność musi wykazywać się dużą trwałością, wytrzymałością na duże obciążenia, oraz odpornością. Zrealizowany z obiekt ma zapewnić jego wieloletnie użytkowanie bez konieczności narażania się na usuwanie usterek. Dlatego w interesie publicznym leży aby zadanie zrealizować w sposób i przy użyciu materiałów pozwalających zachować wysoką jakość inwestycji.
W sprawie żądania zmiany przez Zamawiającego treści SIWZ a w konsekwencji  dopuszczenie do przetargu wszystkich nawierzchni syntetycznych  typu Full Pur, Zamawiający nie podziela w tej kwestii argumentacji jakoby opisał konkretną nawierzchnię konkretnej firmy. W przypadku podania minimalnych wymagań dla nawierzchni syntetycznej na bieżnię Zamawiający wskazał parametry minimalne lub przedziały, bez podawania nazwy konkretnego producenta.  Wszystkie wymagane parametry określa norma PN-EN 14877:2014 oraz wymagania IAAF. Obiekt zaprojektowano w taki sposób aby mógł uzyskać świadectwo PZLA w kategorii IVA na którym będą rozgrywane zawody rangi mistrzostw Polski, mitingi krajowe czy międzynarodowe. Wykonany obiekt musi więc spełniać wymagania określone przepisami Międzynarodowej Federacji Stowarzyszeń Lekkoatletycznych IAAF i Polskiego związku Lekkiej Atletyki jak również być wykonany według wytycznych Ministerstwa Sportu i Turystyki o której to instytucji dofinansowanie się ubiega. Ministerialny  program przedstawia jasne wytyczne i cele programowe, którymi jest przede wszystkim poprawa stanu infrastruktury lekkoatletycznej w ujęciu ilościowym i jakościowym.  Opierając się na dokumentach PZLA pragniemy zauważyć, iż w dokumencie opublikowanym w maju 2017 roku przez PZLA, który powinien być traktowany jako szereg zaleceń, zawarto min: Cyt.:  Zapisy w dokumentacji przetargowej (SIWZ) dot. opisu przedmiotu zamówienia powinny być zgodne z zapisami w uzgodnionym z Komisją projekcie.
Na rynku funkcjonują podmioty zdolne wyprodukować i dostarczyć produkty spełniające wymagania minimalne postawione przez Zamawiającego a wskazane parametry mają na celu uzyskanie nawierzchni spełniającej określone potrzeby Zamawiającego i utrzymanie całości inwestycji na określonym poziomie. Przywołać w tym miejscu  można argumentację opartą na orzecznictwie sygn.. akt: KIO/UZP 1024/08 Zamawiający ma prawo opisać swoje potrzeby , żądając produktu  o cechach odpowiadających jego potrzebom, a w tym o najwyższych dostępnych standardach jakościowych. Należy przy tym zauważyć, iż zgodnie z opinią prawną UZP „określenie przedmiotu zamówienia jest zarazem obowiązkiem jak i uprawnieniem zamawiającego. Jego określenie w sposób obiektywny, z zachowaniem zasad ustawowych, nie jest jednoznaczne z koniecznością zdolności realizacji zamówienia przez wszystkie podmioty działające na rynku w danej branży. Powyższe potwierdza orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej, m.in. wyrok KIO z dnia 17 stycznia 2008 r., sygn. akt KIO/UZP 80/07, w którym "Izba stwierdziła, że Zamawiający ma prawo opisać swoje potrzeby w taki sposób, aby przedmiot zamówienia spełniał jego wymagania i zaspokajał potrzeby, pod warunkiem, że dokonany opis nie narusza konkurencji ani równego traktowania wykonawców. Sama okoliczność, że opis przedmiotu zamówienia uniemożliwia złożenie oferty przez Odwołującego nie wskazuje na naruszenie podstawowych zasad udzielania zamówień publicznych, skoro na rynku działają podmioty mogące brać udział w postępowaniu samodzielnie lub w ramach konsorcjum, czemu Odwołujący nie zaprzeczył” (UZP, Zamówienia publiczne w orzecznictwie, zeszyt orzeczniczy nr 1, Warszawa 2008, s. 35). Podobnie KIO w wyroku z dnia 9 października 2008 r., sygn. akt KIO/UZP 1024/08 „Zamawiający, działając w granicach określonych przepisami prawa, ma prawo sprecyzować przedmiot zamówienia o określonych minimalnych standardach jakościowych i technicznych. Okoliczność o charakterze notoryjnym, że nie wszyscy wykonawcy dysponują produktem spełniającym  wymagania Zamawiającego opisane w siwz i mogą go zaoferować oraz, że wymagania techniczne są trudne do spełnienia przez niektórych wykonawców, nie oznacza, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest prowadzone w sposób utrudniający zachowanie uczciwej konkurencji (UZP, Zamówienia publiczne w orzecznictwie, zeszyt orzeczniczy nr 3, Warszawa 2009, s. 40).
Zwracamy uwagę, iż PZLA w swoich wytycznych dotyczących najnowszych wymagań ujętych
w dokumencie PROCEDURA OPINIOWANIA I UZGADNIANIA PROJEKTÓW ORAZ WYDAWANIA ŚWIADECTW PZLA OBIEKTOM LEKKOATLETYCZNYM jednoznacznie zaleca aby cyt.:  „sprawa wyboru rodzaju nawierzchni (z uwzględnieniem przedstawionych w pliku „Kategorie stadionów” wymagań, w przypadku ubiegania się o organizację zawodów rangi mistrzostw Polski) i kontroli prawidłowości jej położenia należy do inwestora, który dokonuje wyboru m.in. w oparciu o swoje możliwości finansowe. Inwestorzy i projektanci, dokonując w projekcie opisu nawierzchni mogą, wg własnego uznania, ustalić zawężony zakres parametrów wymaganej nawierzchni i przedstawić dodatkowe wymagania gwarantujące np. bezpieczeństwo ekologiczne…”.
Czy można traktować nawierzchnię z pełnego poliuretanu równoważną do nawierzchni kauczukowej? Zwracamy uwagę na ostatnie zmiany dot. wydawania Świadectw PZLA.
 Od 1 stycznia 2017 roku ważność Świadectw PZLA będzie określana na okres:
- 12 lat (prefabrykowane kauczukowe),
- 10 lat (poliuretanowe, z pełnego poliuretanu)
- 7 lat (sandwich i natryskowe).
Powyższe sugeruje, że z upływem lat nawierzchnie syntetyczne tracą swoje właściwości użytkowe, a najdłużej utrzymują je właśnie nawierzchnie kauczukowe. Ponadto we wcześniej wspomnianym dokumencie PZLA wymaga się aby, cyt: „Zapisy w dokumentacji przetargowej (SIWZ) dot. opisu przedmiotu zamówienia powinny być zgodne z zapisami w uzgodnionym z Komisją projekcie. Przy budowie stadionu należy zwrócić uwagę na zgodność stosowanych materiałów, a zwłaszcza ich parametrów technicznych (grubości, składu itd.) z danymi podawanymi przez producentów, zawartymi w karcie technicznej produktu.” Obiekt jest dofinansowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, zamawiający powinien więc utrzymać wymagania zawarte w dokumentacji projektowej, która została wykonana w sposób uwzględniający wymagania Zamawiającego oraz zaakceptowana przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.
 
Międzyrzecz, 22.06.2017 r.
 
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
 
Dotyczy: „Budowa kompleksu lekkoatletycznego w Międzyrzeczu, wariant 400 m, certyfikowany”.
 
Zamawiający, działając zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych dokonał modyfikacji Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Do SIWZ załączony został przedmiar robót.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ogłoszenie nr 535407-N-2017 z dnia 2017-06-20 r. 
 
Gmina Międzyrzecz: BUDOWA KOMPLEKSU LEKKOATLETYCZNEGO W MIĘDZYRZECZU, WARIANT 400 M, CERTYFIKOWANY
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej 
Nie

Nazwa projektu lub programu 
 
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych 
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %) 
 
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający 
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania 
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania: 
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających 
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów: 

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej 
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych: 
Informacje dodatkowe: 
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Międzyrzecz, krajowy numer identyfikacyjny 21096684600000, ul. ul. Rynek  1 , 66300   Międzyrzecz, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 957 426 930, , e-mail zamowienia.publiczne@miedzyrzecz.pl, , faks 957 426 979. 
Adres strony internetowej (URL): www.bip.miedzyrzecz.pl 
Adres profilu nabywcy: 
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa 
 
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających): 
 
I.4) KOMUNIKACJA: 
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak 
www.bip.miedzyrzecz.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak 
www.bip.miedzyrzecz.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie 
 

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać: 
Elektronicznie
Nie 
adres 
 
 
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: 
Nie 
Inny sposób: 

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: 
Tak 
Inny sposób: 
oferty należy w formie pisemnej złożyć w siedzibie zamwiającego 
Adres: 
ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie 
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL) 
 
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: BUDOWA KOMPLEKSU LEKKOATLETYCZNEGO W MIĘDZYRZECZU, WARIANT 400 M, CERTYFIKOWANY 
Numer referencyjny: WRG.271.15.2017 
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny 
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane 
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych 
Zamówienie podzielone jest na części: 
Nie 
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do: 
 
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części: 

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy: 



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach projektu "Przebudowa istniejącego stadionu miejskiego w Międzyrzeczu" obejmujących wykonie takich robót jak: 1) 6-cio torowa bieżnia o nawierzchni syntetycznej, 2) rozbieg do rzutu oszczepem (usytuowany w południowym zakolu) o nawierzchni syntetycznej, 3) klatka do rzutu dyskiem/młotem (usytuowana w zakolu południowym) ustawiona na nawierzchni z trawy naturalnej, 4) rzutnia do pchnięcia kulą (usytuowana w zakolu południowym), 5) rozbieg do skoku w dal i trójskoku w zakresie jak na PZT (usytuowany na wschodniej części płyty głównej), 6) utwardzenie nawierzchni z kostki betonowej pod trybuny systemowe dwurzędowe (strona wschodnia), 7) zakup i montaż trybun systemowych dwurzędowych w dwóch wariantach: a) na długości około 32,0 mb trybuna dwurzędowa, w której jeden rząd siedzisk skierowany jest w stronę stadionu a drugi w stronę kortów tenisowych, b) na długości kolejnych około 32,0 mb trybuna dwurzędowa, w której oba rzędy siedzisk skierowane są w kierunku boiska piłkarskiego, 8) wykonanie utwardzenia o nawierzchni z kostki betonowej przy bramie wjazdowej od ul. Sportowej, 9) wykonanie całego zakola północnego o nawierzchni syntetycznej, w którym wyznaczyć należy: rozbieg do skoku o tyczce wraz z zeskokami, rozbieg do skoku wzwyż wraz z zeskokiem, 10) rów z wodą, 11) wykonanie ogrodzenia okólnego płyty głównej w odległości około 1,0 m od skrajnego toru (nr 6) - ogrodzenie systemowe - panelowe, 12) wykonanie nawierzchni z trawy naturalnej (pas o szerokości 1,0 m) wzdłuż skrajnego toru (nr 6) - strefa bezpieczeństwa, 13) wykonanie utwardzonego chodnika na zakolu południowym Stadionu, 14) wykonanie miejsc dla zawodników rezerwowych z dostawą i montażem wiat, 15) Czynności powykonawcze w tym uzyskanie świadectwa PZLA na kat. IV oraz wykonanie badania odbiorczego wykonanej nawierzchni tzw. badanie obiektowe wymienione w normie PN-EN 14877:2014-02 przez specjalistyczne laboratorium, 16) Dokonanie wycinki 30 szt. drzew w gatunku Klon, Lipa, Modrzew, Akacja, Jarzębina, Topola o obwodzie pnia od 50 do 320 cm, pocięcie na odcinki 0,5 m pni drzew nadających się na opał i ich przewiezienie w miejsce wskazane przez Zamawiającego na terenie miasta Międzyrzecz oraz wywóz pozostałych gałęzi, ścinek, trocin na teren ZUOK w Długoszynie lub w inne miejsce zgodnie z ustawą o odpadach za okazaniem dowodu przyjęcia. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. 3. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących wszystkie czynności objęte dyspozycją art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określa projekt umowy. 4. Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2254) średni kurs złotego w stosunku do EURO stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych wynosi 4,1749 zł. 5. Zamawiający informuje, iż finansowanie przedmiotowego zadania nastąpi w okresie dwuletnim. W roku 2017 do kwoty jaką zamawiający zabezpieczył na to zadanie w budżecie tj. 2 100.000,- zł brutto natomiast pozostała kwota uregulowana zostanie w 2018 roku. 6. W cenie ryczałtowej zadania należy ująć wszystkie koszty niezbędne do kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia min. koszty transportu materiałów i urobku, geodezyjnego operatu powykonawczego, geodezyjnych pomiarów wykonanych elementów robót, uzyskanie świadectwa PZLA, wykonanie badania odbiorczego wykonanej nawierzchni tzw. badanie obiektowe wymienione w normie PN-EN 14877:2014-02 przez specjalistyczne laboratorium oraz wszelkie inne koszty niezbędne do prawidłowego i kompletnego wykonania zadania. Mapy powykonawcze należy opracować również w formie elektronicznej zapisanej w postaci plików DXF. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo udostępnienia innemu wykonawcy części placu budowy bez wpływu na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego. 8. Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni ziemi i za urządzenia podziemne, takie jak rurociągi, kable, repery, punkty geodezyjne, piezometry itp. oraz uzyska od odpowiednich władz będących właścicielami tych urządzeń potwierdzenie informacji dostarczonych mu przez Zamawiającego w ramach planu ich lokalizacji. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia, na każdym etapie realizacji, przedmiotu zamówienia. Ograniczenie przedmiotu zamówienia skutkować będzie pomniejszeniem wynagrodzenia należnego wykonawcy adekwatnym do zakresu ograniczonych przez Zamawiającego robót. 10. W przypadku wątpliwości Zamawiającego co do jakości, technologii robót, wbudowanych materiałów (pomimo przedstawienia przez Wykonawcę pozytywnych wyników badań, atestów, certyfikatów, deklaracji itp.) Zamawiający jest uprawniony do zlecenia badań niezależnemu laboratorium badawczemu/rzeczoznawcy. W przypadku uzyskania negatywnych wyników badań laboratoryjnych/ekspertyz potwierdzających nieprawidłową jakość wykonanego elementu/robót, wbudowanych materiałów, koszt wykonania tych badań laboratoryjnych/ekspertyzy rzeczoznawcy obciąża Wykonawcę. 11. Wykonawca ma obowiązek na koszt własny usunąć wynikłe na etapie prowadzenia robót ziemnych kolizje ze zinwentaryzowanymi urządzeniami infrastruktury podziemnej. W zakres usunięcia kolizji wchodzą również uzgodnienia z gestorem danego urządzenia warunków na jakich dana kolizja ma zostać usunięta. 12. Roboty budowlane objęte niniejszym zamówieniem należy prowadzić zgodnie i w zakresie opracowanej dokumentacji projektowej przez Pracownię Projektową „EKO - INSTAL” z Gorzowa Wlkp. 13. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. 14. Do niniejszej specyfikacji załączono przedmiary robót, które stanowią jedynie materiał pomocniczy. Wykonawca ma obowiązek ująć wszystkie niezbędne koszty aby przedmiot zamówienia był wykonany zgodnie z projektem oraz wiedzą i zasadami sztuki budowlanej. Wykonawca ma obowiązek sporządzenia oferty cenowej na podstawie załączonej dokumentacji projektowej oraz SIWZ. 15. Klasyfikacja przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45212200-8 Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych. 16. Do odbioru robót Wykonawca dołączy oświadczenie, w którym zobowiązuje się do udzielenia gwarancji na całość przedmiotu zamówienia zgodnie ze złożoną ofertą przetargową, na okres nie krótszy niż 36 miesięcy, oraz zobowiązuje się do zapewnienia pełnej funkcjonalności całości przedmiotu zamówienia poprzez bezpłatne usuwanie usterek w zakresie udzielonej przez siebie gwarancji. 

II.5) Główny kod CPV: 45212200-8 
 Dodatkowe kody CPV: 


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)
Wartość bez VAT: 
Waluta: 

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie 
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: 
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów: 
miesiącach:    lub dniach: 
lub 
 data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2018-05-30 

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów 
Określenie warunków: Nie dotyczy 
Informacje dodatkowe 
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna 
Określenie warunków: Nie dotyczy 
Informacje dodatkowe 
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa 
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki zawarte w art. 22 ust. 1b ustawy pzp oraz spełniający minimalne warunki udziału w postępowaniu umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie, dotyczące: - 1) zdolności technicznej (w zakresie doświadczenia).Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca samodzielnie lub jeden z konsorcjantów lub podmiot udostępniający zasoby zdolności technicznej wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlane obejmujące wykonanie bieżni okrężnej o obwodzie min. 400 m w technologii nawierzchni kauczukowej na terenie Europy, dla których uzyskano certyfikat IAAF lub Świadectwo PZLA. Powyższe roboty muszą być potwierdzone dowodami wystawionymi przez podmiot, na rzecz którego były wykonywane określającymi, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności wskazującymi, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. 2) zdolności zawodowej (w zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia). Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże osoby skierowane do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie dysponowania tymi osobami, w tym: Kierownik budowy –legitymujący się uprawnieniami budowlanymi, uprawniającymi do sprawowania funkcji Kierownika Budowy w specjalności konstrukcyjno budowlanej lub drogowej. Ponadto musi posiadać w swoim doświadczeniu zawodowym, jako Kierownik Budowy w okresie ostatnich 5 lat, co najmniej 2 zadania, których przedmiotem były roboty budowlane obejmujące wykonanie nawierzchni bieżni z kauczuku. Wymaganym jest, aby wskazane zadania zostały zakończone (odebrane przez Zamawiającego). Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w Ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 poz. 65). 
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak 
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA 
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp 
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: 






 
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI 
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 
Tak 
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji 
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: 
nie dotyczy
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP 
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: 
1) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 2) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. 3) Pisemne zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 5.3. SIWZ, o ile wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów za zasadach określonych w art. 22a ustawy pzp. 
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI: 
 
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP 
W celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane odpowiadają wymogom określonym przez zamawiającego (dotyczy tylko Wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej – wykonawca składa je na wezwanie zamawiającego), Wykonawca w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie złoży następujące oświadczenia lub dokumenty: 1) próbkę oferowanej nawierzchni o wymiarach 10 x 10 cm z oznaczeniem producenta i typu oferowanego produktu, 2) Kartę techniczną oferowanej nawierzchni zawierającej opis technologii wykonania wraz z podaniem norm zużycia komponentów oraz pokazująca parametry oferowanej nawierzchni, 3 ) Autoryzację producenta oferowanej nawierzchni, wystawionej dla wykonawcy na przedmiotowe zadanie wraz z potwierdzeniem gwarancji (dokument w oryginalne) udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię, 4) Aktualny certyfikat IAAF Class 1 dla obiektu wykonanego z oferowanego systemu nawierzchniowego odpowiadającego parametrom technicznym podanym w dokumentacji wykonawczej, 5) kompletny raport z badań wykonanych przez niezależne akredytowane przez IAAF laboratorium badające nawierzchnie sportowe potwierdzające parametry techniczne nawierzchni wyszczególnione w dokumentacji wykonawczej, 6) kompletny raport z badania na zgodność z normą PN-EN 14877 potwierdzający pozostałe niewyszczególnione parametry w dokumentacji wykonawczej, 7) aktualny atest higieniczny z Państwowego Zakładu Higieny lub równoważnej instytucji z państwa członkowskiego Unii Europejskiej/EFTA, 8) kompletny raport z badania na zgodność z ochroną środowiska naturalnego wykonane przez niezależne akredytowane przez IAAF laboratorium potwierdzające wymagane minimalne zawartości metali ciężkich wyszczególnionych w tabeli nr 2 dokumentacji wykonawczej, 9) wyniki badań potwierdzające trwałość oferowanego wyrobu na działanie mrozu (mrozoodporność), 10) kompletny raport z badań z WWA (wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne) potwierdzający spełnienie dla nawierzchni, wymagań zgodnie z obowiązującymi europejskimi regulacjami (REACH).
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1.1) Wypełniony formularz oferty wg załącznika nr 1 do niniejszej SIWZ. 2) Pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik wykonawcy. Pełnomocnictwo zgodnie z działem VI rozdział II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny winno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 3) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 4) Dowód wniesienia wadium. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o którym mowa w pkt 6.1.3) niniejszej SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 3. Zamawiającego żąda aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 6.1.3) niniejszej SIWZ. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie o którym mowa w pkt 6.1.3) niniejszej SIWZ dotyczące tych podmiotów. 5. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z sesji otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS 
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony 
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak 
Informacja na temat wadium 
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 50 000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu 06 2030 0045 1110 0000 0131 3280 z dopiskiem „Wadium - BUDOWA KOMPLEKSU LEKKOATLETYCZNEGO W MIĘDZYRZECZU” . 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w pkt. 8.3. niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy pzp. 7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa pzp.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie 
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek: 
 

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie 
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: 
Nie 
Informacje dodatkowe: 
 

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie 
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej 
Nie 
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: 
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu 
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców   
Przewidywana minimalna liczba wykonawców 
Maksymalna liczba wykonawców   
Kryteria selekcji wykonawców: 
 

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta: 

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: 

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej: 

Informacje dodatkowe: 

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamiczne

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Międzyrzeczu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Szadkowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-06-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Szadkowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-06-20 14:13:07
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-06-20 14:26:25
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-07-11 12:16:02
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2180 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »