Stanowisko ds. przeciwdziałania patologiom społecznym, zdrowia i opieki społecznej
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Stanowisko ds. przeciwdziałania patologiom społecznym, zdrowia i opieki społecznej
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-11-01 01:13:15 przez Marcin Rzepa
Akapit nr - brak tytułu
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. przeciwdziałania patologiom społecznym, zdrowia i opieki społecznej, należy:
1) przeciwdziałanie patologiom społecznym w szczególności alkoholizmowi,
w tym m.in.:
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do opracowania i uchwalenia corocznego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do opracowania i uchwalenia szczegółowych zasad wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych oraz ustalenia trybu prowadzenia kontroli przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi,
- kreowanie lokalnej polityki wobec alkoholu,
- zapewnienie organizacyjno - administracyjnej obsługi Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Międzyrzeczu,
- wspomaganie i koordynowanie działalności placówek oświaty, placówek służby zdrowia, instytucji pomocy społecznej, organizacji pozarządowych, grup samopomocowych, sądu, policji i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych,
- współpraca w kształtowaniu i rozwijaniu lokalnego systemu pomocy ofiarom przemocy w rodzinie
2) prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia i opieką społeczną, w tym:
- inicjowanie i prowadzenie działań na rzecz poprawy stanu zdrowotnego mieszkańców Gminy.
1) przeciwdziałanie patologiom społecznym w szczególności alkoholizmowi,
w tym m.in.:
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do opracowania i uchwalenia corocznego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do opracowania i uchwalenia szczegółowych zasad wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych oraz ustalenia trybu prowadzenia kontroli przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi,
- kreowanie lokalnej polityki wobec alkoholu,
- zapewnienie organizacyjno - administracyjnej obsługi Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Międzyrzeczu,
- wspomaganie i koordynowanie działalności placówek oświaty, placówek służby zdrowia, instytucji pomocy społecznej, organizacji pozarządowych, grup samopomocowych, sądu, policji i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych,
- współpraca w kształtowaniu i rozwijaniu lokalnego systemu pomocy ofiarom przemocy w rodzinie
2) prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia i opieką społeczną, w tym:
- inicjowanie i prowadzenie działań na rzecz poprawy stanu zdrowotnego mieszkańców Gminy.