ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Urząd Stanu Cywilnego

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Urząd Stanu Cywilnego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-11-01 01:41:15 przez Marcin Rzepa

Akapit nr - brak tytułu

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego: Izabela Kępińska

Do zadań Urzędu należą:
  • wydawanie odpisów aktów urodzeń, małżeństw i zgonów,
  • wydawanie oświadczenia w sprawach uznania ojcostwa, nadania dziecku nazwiska męża matki, powrotu osób rozwiedzionych do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie zmiany imion i nazwisk,
  • zapewnienia o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego (cywilnego, konkordatowego),
  • odtwarzanie i transkrypcja aktów sporządzonych za granicą.
Dokumenty można otrzymać na pisemny wniosek złożony bezpośrednio w urzędzie USC lub za pośrednictwem poczty. 

Archiwa USC w Międzyrzeczu:
  1. Archiwum akt zbiorowych bieżących dla aktów urodzeń, małżeństw i zgonów.
  2. Archiwum akt dawnych, w którym przechowywane są księgi w języku niemieckim za lata 1915-1945 z byłych Urzędów Stanu Cywilnego obejmujących miejscowości: Międzyrzecz, Kaława.
Szczegółowy wykaz zawierający roczniki zachowanych ksiąg znajduje się w kancelarii USC (tel. 095 742 69 39).
Księgi ponad stuletnie zostały przekazane przez USC w Międzyrzeczu do: Archiwum Państwowego w Szczecinie, Oddział w Gorzowie Wlkp., ul. Ignacego Mościckiego 7, 66-400 Gorzów Wlkp., tel. 95 783 53 21.
 
« powrót do poprzedniej strony