Informacje dla mieszkańców gminy
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
INFORMACJA o zmianach w systemie gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gminy Międzyrzecz obowiązujące od 1 stycznia 2021 roku
Akapit nr 1 - brak tytułu
INFORMACJA
o zmianach w systemie gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gminy Międzyrzecz obowiązujące od 1 stycznia 2021 roku
Burmistrz Międzyrzecza informuje, iż znowelizowana w lipcu 2019 r., ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wprowadza istotne zmiany w funkcjonowaniu systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Kluczowa zmiana wynikająca z nowej ustawy to obowiązek segregacji odpadów komunalnych. Segregacja odpadów, do tej pory dobrowolna, stała się obligatoryjnym sposobem gromadzenia odpadów.
Niedopełnienie przez właściciela nieruchomości obowiązku segregacji odpadów lub stwierdzenie nieprawidłowości w jej prowadzeniu skutkowały będą odebraniem odpadów jako zmieszanych i nałożeniem kary od dwu do nawet czterokrotności wysokości opłaty podstawowej za miesiące, w których nie dopełniono obowiązku.
Ponadto przypominamy, że właściciele nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi, którzy kompostują bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym, mają prawo do częściowego zwolnienia z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Oznacza to, że przy wyliczaniu opłaty stosuje się stawkę obniżoną. Kwota zwolnienia wynosi 3,00 zł miesięcznie od nieruchomości.
Mieszkańcy gminy, którzy nie prowadzili dotychczas selektywnej zbiórki odpadów, powinni złożyć nową deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i podania w niej wysokości opłaty należnej za zbieranie odpadów komunalnych w sposób selektywny tj. 22,50 zł miesięcznie od mieszkańca.
W razie jakichkolwiek pytań dotyczących zasad segregacji czy prawidłowego wypełnienia i złożenia deklaracji proszę o kontakt pod nr tel. (95) 742 69 87 lub (95) 742 69 93.
Pobierz dane XML INFORMACJA o zmianach w systemie gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gminy Międzyrzecz obowiązujące od 1 stycznia 2021 roku Drukuj informację INFORMACJA o zmianach w systemie gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gminy Międzyrzecz obowiązujące od 1 stycznia 2021 roku
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Międzyrzeczu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-11-19 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wioletta Lachowicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2020-11-19 23:56:51 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Marcin Rzepa |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2020-11-19 23:56:55 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Marcin Rzepa |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2020-11-19 23:57:14 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2678 raz(y) |
Informacja dla właścicieli nieruchomości posiadających zbiorniki bezodpływowe lub przydomowe oczyszczalnie ścieków
Akapit nr 1 - brak tytułu
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach „Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej lub, w przypadku, gdy budowa sieci kanalizacyjnej jest technicznie lub ekonomicznie nieuzasadniona, wyposażenie nieruchomości w zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub w przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych, spełniające wymagania określone w przepisach odrębnych; przyłączenie nieruchomości do sieci kanalizacyjnej nie jest obowiązkowe, jeżeli nieruchomość jest wyposażona w przydomową oczyszczalnię ścieków spełniającą wymagania określone w przepisach odrębnych”.
Na właścicielu nieruchomości ciąży obowiązek zawarcia umowy na wywóz nieczystości ciekłych oraz posiadania aktualnych rachunków potwierdzających realizację zawartej umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie wywozu nieczystości ciekłych, zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2019 r., poz. 2010 ze zm.) oraz regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Międzyrzecz, przyjętym uchwałą z dnia 19 lipca 2016 r. nr XXII/195/16 z dnia 25 maja 2016 roku. Należy pamiętać by zawsze żądać od przedsiębiorcy rachunku, w którym określona jest ilość wywiezionych ścieków, a w przypadku przydomowej oczyszczalni ilość osadów, bowiem jest wtedy pewność, że ścieki trafią do oczyszczalni, a w razie kontroli właściciel nieruchomości uniknie kar.
Jednocześnie informujemy, że eksploatacja przydomowej oczyszczalni ścieków na terenie gminy wymaga dokonania zgłoszenia Burmistrzowi Międzyrzecza zgodnie z art. 152 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r., poz.1396 ze zm.). Oczyszczalnie ścieków wykonywane na potrzeby zwykłego korzystania z wód, tj. na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego przy poborze nieprzekraczającym 5 m3 na dobę, wymagają zgłoszenia zgodnie z § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Środowiska z 2.07.2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia. W przypadku posiadania przydomowej oczyszczalni ścieków należy dołączyć jej deklarację zgodności z obowiązującymi przepisami.
Przypominamy, iż zgodnie z art. 10 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2019 r., poz. 2010 ze zm.), kto nie wykonuje obowiązków wymienionych w art. 5 ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2019 r., poz. 2010 ze zm.) podlega karze grzywny.
Informujemy mieszkańców posiadających zbiorniki bezodpływowe oraz przydomowe oczyszczalnie ścieków o kontrolach, które będą prowadzone przez pracowników Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu.
Pobierz dane XML Informacja dla właścicieli nieruchomości posiadających zbiorniki bezodpływowe lub przydomowe oczyszczalnie ścieków Drukuj informację Informacja dla właścicieli nieruchomości posiadających zbiorniki bezodpływowe lub przydomowe oczyszczalnie ścieków
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Międzyrzeczu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-06-23 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Tomasz Markiewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2020-06-23 22:57:57 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Marcin Rzepa |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2020-06-23 22:58:34 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Marcin Rzepa |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2020-06-23 23:05:21 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2962 raz(y) |
Obowiązek złożenia deklaracji przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych - PRZYPOMNIENIE
Akapit nr 1 - brak tytułu
Przypominamy o obowiązku, złożenia deklaracji przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, wynikającym z art. 6m ust. 1 i 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 tj ze zm.).
Deklarację należy złożyć Burmistrzowi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
Pobierz dane XML Obowiązek złożenia deklaracji przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych - PRZYPOMNIENIE Drukuj informację Obowiązek złożenia deklaracji przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych - PRZYPOMNIENIE
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Międzyrzeczu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-10-09 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Anna Lubaczewska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-10-09 11:06:53 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Marcin Rzepa |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-10-09 11:06:59 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Marcin Rzepa |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-10-09 11:06:59 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2335 raz(y) |