Obsługa interesantów
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-16 11:50:43 przez Zasilenie Danymi
Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd
Przedsiębiorca może zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej na okres od 30 dni do 24 miesięcy.
Data zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej nie może być wcześniejsza niż dzień złożenia wniosku.
- WYMAGANE DOKUMENTY
- zgłoszenie zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej na druku CEIDG-1,
- dowód osobisty - do wglądu, w przypadku osobistego składania zgłoszenia,
- dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli zgłoszenie składane jest przez pełnomocnika oraz potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za udzielenie pełnomocnictwa.
link do formularzy i instrukcji: tutaj
- SPOSÓB ZŁOŻENIA WNIOSKU
Aby zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej można postąpić następująco:
- zalogować się do CEIDG (www.ceidg.gov.pl), wypełnić wniosek on-line i złożyć go elektronicznie (dotyczy osób posiadających podpis elektroniczny z kwalifikowanym certyfikatem lub profil zaufany);
- zalogować się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line, wydrukować i złożyć go w dowolnym urzędzie gminy;
- bez logowania się do CEIDG, wypełnić wniosek on-line, wydrukować i złożyć go w dowolnym urzędzie gminy;
- wypełnić papierowy wniosek i złożyć go osobiście lub przez pełnomocnika w dowolnym urzędzie gminy;
- wypełnić papierowy wniosek i przesłać go do dowolnego urzędu gminy – w tym wypadku podpis na wniosku musi być potwierdzony notarialnie.
- OPŁATY
Wniosek o zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej jest zwolniony z opłat.
Od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu lub kopii opłata skarbowa wynosi 17 zł. Opłaty tej nie wnosi się jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
- TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Organ Gminy przekształca wniosek w formę dokumentu elektronicznego najpóźniej do końca kolejnego dnia roboczego po złożeniu wniosku.
- JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Urząd Miejski w Międzyrzeczu
ul. Rynek 1
66-300 Międzyrzecz
Wydział Spraw Obywatelskich
pokój 101a, parter
tel. 95 742 69 48 lub 95 742 69 64, faks 95 742 69 60
Interesanci są przyjmowani:
w godz. 7:30 – 15:30 (wtorek-czwartek)
w godz. 7:30 – 16:30 (poniedziałek)
w godz. 7:30 – 14:30 (piątek)
- TRYB ODWOŁAWCZY
Organem ewidencyjnym jest Minister Gospodarki.
Czynność związana z przyjęciem wniosku przez urząd gminy, przekształceniem go w formę dokumentu elektronicznego i przesłaniem do CEIDG jest czynnością materialno-techniczną, od której nie przysługuje odwołanie.
- DODATKOWE INFORMACJE
Przedsiębiorca wykonujący działalność gospodarczą w różnych formach prawnych może zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej w jednej z tych form.
Zawiesić wykonywanie działalności gospodarczą mogą ci przedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają pracowników.
W przypadku wykonywania działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej jest skuteczne pod warunkiem jej zawieszenia przez wszystkich wspólników.
Przedsiębiorca, który zamierza wznowić wykonywanie działalności gospodarczej jest zobowiązany dokonać zgłoszenia informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej.
Niezgłoszenie wznowienia działalności - przed upływem 24 miesięcy od dnia zgłoszenia informacji o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej - skutkuje wykreśleniem wpisu (dotyczącego przedsiębiorcy, który zawiesił działalność) z Ewidencji.
Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie www.ceidg.gov.pl
- PODSTAWA PRAWNA
- ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz.1447 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
Inne dokumenty:
- pełnomocnictwo
Załączniki
Pobierz dane XML Zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej Drukuj informację Zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Międzyrzeczu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Marcin Rzepa |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2012-04-16 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Marcin Rzepa |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2012-04-16 11:46:50 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Zasilenie Danymi |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2012-04-16 11:50:43 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Marcin Rzepa |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-03-25 08:36:32 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 5980 raz(y) |