Organizacje pozarządowe
Szczegóły informacji
Zarządzenie Nr 37 / 2022 Burmistrza Międzyrzecza z dnia 11 kwietnia 2022 r. w sprawie otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych na terenie Gminy Międzyrzecz w 2022 r.
Informacja ogłoszona dnia 2022-04-11 22:56:58 przez Marcin Rzepa
Akapit nr 1 - brak tytułu
BURMISTRZ MIĘDZYRZECZA
RYNEK 1
66-300 MIĘDZYRZECZ
Zarządzenie Nr 37 / 2022
Burmistrza Międzyrzecza
z dnia 11 kwietnia 2022 r.
w sprawie otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych na terenie
Gminy Międzyrzecz w 2022 r.
Działając na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 5, 8, 10 i art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U z 2022 poz. 559) oraz art. 4 ust. 1 pkt 15 i 32, art. 5 ust. 4 pkt 1 i 2, art. 11 ust. 2 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U z 2020 poz. 1057) w związku z uchwałą Nr XLIII/423/21 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 26 października 2021r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Międzyrzecz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2022 oraz uchwałą Nr XLIX/500/22 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 29 marca 2022r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2022 zarządza się, co następuje:
zarządzam, co następuje:
§ 1.
Ogłaszam nabór ofert na realizację zadania publicznego w 2022 roku – treść ogłoszenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Ustalam treść ogłoszenia jak w załączniku do zarządzenia.
§ 3.
Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu.
§ 4.
Zarządzenie obowiązuje od dnia wydania.
BURMISTRZ
mgr. inż. Remigiusz Lorenz
Załącznik
do Zarządzenia Nr 37 / 2022
Burmistrza Międzyrzecza
z dnia 11 kwietnia 2022 r.
OGŁOSZENIE
otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych na terenie Gminy Międzyrzecz w 2022 roku.
Burmistrz Międzyrzecza na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U z 2020 poz.1057) oraz stosownie do uchwały Nr XLIII/423/21 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 26 października 2021 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Międzyrzecz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2022 oraz uchwały Nr XLIX/500/22 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 29 marca 2022r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2022 ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2022 roku przez wyżej wymienione organizacje i podmioty poprzez:
- Rodzaj zadania publicznego i wysokość środków publicznych przeznaczonych na ich realizację:
Powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży oraz przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym polegającego na organizacji wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych z terenu Gminy Międzyrzecz z realizacją programu profilaktycznego z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom – cyberuzależnienia, zgodnie z założeniami Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Międzyrzecz na rok 2022. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania w budżecie Gminy na rok 2022 wynosi 100 000 zł (sto tysięcy złotych).
Warunkiem realizacji zadania jest:
– organizację wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy Międzyrzecz na terenie kraju w formie obozów, kolonii,
– prowadzenie w trakcie wypoczynku działań edukacyjnych i profilaktycznych mających na celu kształtowanie w młodych ludziach postaw społecznych negujących spożywanie alkoholu, używanie narkotyków i innych substancji oraz bodźców psychoaktywnych – jako czynnik wpływający na zmniejszenie ryzyka występowania różnego rodzaju patologii społecznych,
– objęcie zadaniem uczestników (dzieci i młodzieży w wieku 8-16 lat, zameldowanych na terenie gminy i uczęszczających do szkół zlokalizowanych na terenie gminy Międzyrzecz),
– ilość uczestników zależy od złożonych ofert,
– czas trwania destynacji minimum 10 dni,
– zachowanie wysokiej jakości realizacji zadania.
- Kwoty mogą ulec zmianie w przypadku stwierdzenia, że:
1. Zadania można zrealizować mniejszym kosztem.
2. Złożone oferty nie uzyskają akceptacji Burmistrza Międzyrzecza w zakresie wnioskowanej kwoty dotacji przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
3. Zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu w części przeznaczonej na realizację zadań z przyczyn niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłaszania konkursu.
- Zasady przyznania dotacji
- Realizacja zadań nastąpi w trybie powierzenia zadań publicznych, o których mowa w art. 5 ust. 4 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn.zm.).
- Do konkursu mogą przystąpić organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 2-3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn.zm.).
- Oferta musi spełniać wszystkie warunki określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn.zm.).
- Zlecone zadanie musi być przedmiotem działalności statutowej oferenta.
- Szczegółowe zasady, sposób realizacji i formy współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innym podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego określa uchwała Nr XLIII/423/21 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 26 października 2021 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Międzyrzecz z organizacjami pozarządowymi.
- Burmistrz Międzyrzecza może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, że:
1)oferta jest niezgodna z zakresem zadania opisanego w konkursie,
2)podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych,
3)zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta. - Prawa i obowiązki dotyczące realizacji zadania nie mogą być przenoszone na inne organizacje pozarządowe.
- Wyłoniony podmiot będzie zobowiązany do zamieszczania we wszystkich drukach i materiałach reklamowych związanych z realizacją zadania (plakatach, zaproszeniach, regulaminach, komunikatach itp.), a także w ogłoszeniach prasowych, reklamach itp. informacji o tym, że zadanie jest dotowane przez Gminę Międzyrzecz.
- Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy oferentem a Gminą Międzyrzecz.
- Oferta wraz z ewentualnymi załącznikami powinna być sporządzona w języku polskim.
- Za błąd formalny przyjmuje się:
1) potwierdzenie złożenia oferty po terminie;
2) złożenie oferty przez podmiot/podmioty nieuprawnione;
3) potwierdzenie złożenia oferty bez podpisu osób upoważnionych;
4) złożenie oferty bez wymaganych załączników; - Dopuszcza się możliwość jednokrotnego uzupełnienia, w terminie 3 dni roboczych od dnia dokonania oceny formalnej danej oferty, następujących błędów formalnych:
1) potwierdzenie złożenia oferty bez podpisu osób upoważnionych;
2) złożenie oferty bez wymaganych załączników.
W przypadku nieuzupełnienia błędów formalnych ofert, które je zawierają, zostaną one odrzucone. - Oprócz potwierdzenia złożenia oferty w opisanych poniżej przypadkach wymagane są następujące dokumenty:
a) w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi w Krajowym Rejestrze Sądowym - potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji;
b) w przypadku podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego oraz innych kościołów i związków wyznaniowych – dokument poświadczający, że dany podmiot posiada osobowość prawną oraz wydane przez właściwe władze zaświadczenia o osobie/ osobach upoważnionych do składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań finansowych w imieniu tego podmiotu. - Potwierdzenie złożenia oferty musi być podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie z wpisem w Krajowym Rejestrze Sądowym, innym rejestrze lub ewidencji. Oddziały terenowe organizacji pozarządowych w rozumieniu art. 3 ust. 2-3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieposiadające osobowości prawnej, mogą samodzielnie ubiegać się o dotację, na podstawie pełnomocnictwa zarządu głównego organizacji (załączonego do potwierdzenia złożenia oferty i potwierdzonego za zgodność z oryginałem).
- Kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem (ze wskazaniem daty, imienia, nazwiska oraz formułą „ za zgodność z oryginałem” i podpisem osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu- na każdej stronie dokumentu).
2. Termin i warunki realizacji zadania publicznego
- Zadanie publiczne powinno być zrealizowane do dnia 31.08.2022r.
- Zadanie powinno być zrealizowane z najwyższą starannością i zachowaniem zasady wysokiej jakości, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.
- Zadania powinny być wykonane dla jak największej liczby mieszkańców Gminy Międzyrzecz.
- Oferent wydatkuje przyznane w trybie dotacji środki finansowe po podpisaniu umowy.
- Przy wykonaniu zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany jest do postępowania zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2020 poz. 1062 z późń. zm.) w ramach realizowanego zadania publicznego.
- Zleceniobiorca składając sprawozdanie po zakończeniu realizacji zadania publicznego jest zobligowany dołączyć „Zestawienie dokumentów księgowych związanych z realizacją zadania publicznego do kontroli, które stanowi załącznik nr 2 do ww. ogłoszenia.
- W ofercie odstępuje się od wypełnienia w części III oferty pkt 6, tj. dodatkowych informacji dotyczących rezultatów realizacji zadania publicznego.
- Burmistrz Międzyrzecza może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, że:
- rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie ,
- podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych,
- zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta. - Dopuszcza się dokonywanie przesunięć między poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów w następujących wielkościach:
- zwiększenie kosztów nie więcej niż 30%,
- zmniejszenie kosztów w dowolnej wysokości. - Kwoty mogą ulec zmianie w przypadku stwierdzenia, że:
1) Zadania można zrealizować mniejszym kosztem.
2) Złożone oferty nie uzyskają akceptacji Burmistrza Międzyrzecza w zakresie wnioskowanej kwoty dotacji przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
3) Zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu w części przeznaczonej na realizację zadań z przyczyn niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłaszania konkursu.
3. Termin i sposób składania ofert
- Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Otwarty konkurs ofert” w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz (biuro podawcze) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 4 maja 2022 r. do godz. 15:00.
- Oferta złożona po wskazanym terminie będzie odrzucona.
- W przypadku potwierdzenia złożenia oferty przesłanego pocztą lub kurierem decyduje data wpływu przesyłki pocztowej do Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu.
- Podmioty uprawnione do udziału w postępowaniu konkursowym składają pisemnie (wypełnione czytelnie ręcznie bądź komputerowo) oferty realizacji zadania wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 29 października 2018 r w sprawie wzoru oferty i ramowych wzorów umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzorów sprawozdań z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2018 poz. 2057) wraz z wymaganymi załącznikami.
4. Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert
- Postępowanie konkursowe będzie prowadzone przez komisję konkursową, powołaną przez Burmistrza Międzyrzecza odrębnym Zarządzeniem.
- Wybór oferty nastąpi w terminie 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert.
- Oferty, które przeszły ocenę formalną zostają poddane ocenie merytorycznej.
- Podstawowymi kryteriami udzielenia dotacji organizacji pozarządowej jest zgodność prowadzonej przez nią działalności statutowej z dziedziną zlecanego zadania.
- Komisja Konkursowa przeanalizuje złożone oferty biorąc pod uwagę następujące kryteria:
1)możliwość realizacji zadania przez podmiot składający ofertę;
2)rodzaj i celowość planowanych kosztów, w tym wielkość i celowość wnioskowanej dotacji;
3)jakość działania i kwalifikacje osób, przy udziale których zadanie zostanie zrealizowane;
4)udział planowanych środków własnych lub środków pochodzących z innych źródeł;
5)planowany wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków;
6)dotychczasową realizację zleconych zadań publicznych przez Gminę Międzyrzecz w powyższym zakresie (w przypadku podmiotów, które w latach poprzednich realizowały zadania zlecone), w tym rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków;
7)posiadanie przez oferenta doświadczenia w realizacji zadań podobnego rodzaju; - Komisja Konkursowa powołana przez Burmistrza Międzyrzecza ocenia złożone oferty, sporządza pisemny protokół i przedstawia propozycje wraz z uzasadnieniem do otrzymania dotacji.
- Ocena Komisji przekazywana jest Burmistrzowi Międzyrzecza, który podejmuje ostateczną decyzję.
5. Przetwarzanie danych osobowych
- Administratorem danych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu jest Burmistrz Międzyrzecza z siedzibą 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1 , tel.: 95 742 69 30, adres e-mail: . Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email: lub pisemnie na adres siedziby administratora.
- Celem zbierania danych jest realizacja obowiązków gminy w zakresie otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego w 2022 r.
- Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do wykonania czynności administracyjnych. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe wykonanie tych czynności.
- Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Odbiorcami danych będą tylko instytucje upoważnione z mocy prawa.
- Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe będą przechowywane do czasu ustania potrzeby ich przechowywania i przetwarzania.
6. Postanowienia końcowe
- Druk oferty – wraz z wymienionymi w ogłoszeniu załącznikami – dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej www.bipmiedzyrzecz.pl oraz na stronie internetowej www.miedzyrzecz.pl oraz w biurze podawczym w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1,66-300 Międzyrzecz.
- Wyniki konkursu zostaną opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej www.bipmiedzyrzecz.pl oraz na stronie internetowej www.miedzyrzecz.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu.
Pliki do pobrania:
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Międzyrzeczu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2022-04-11 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Remigiusz Lorenz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2022-04-11 22:31:24 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Marcin Rzepa |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2022-04-11 22:56:58 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Marcin Rzepa |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-04-11 22:56:58 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 261 raz(y) |