Azbest 2023
Szczegóły informacji
Ogłoszenie Burmistrza Międzyrzecza o wstępnym naborze wniosków o usunięcie wyrobów zawierających azbest z nieruchomości znajdujących się na terenie gminy Międzyrzecz przy udziale funduszy uzyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze w roku 2023
Informacja ogłoszona dnia 2023-03-07 14:05:47 przez Marcin Rzepa
Akapit nr 1 - brak tytułu
Burmistrz Międzyrzecza
ul. Rynek 1
66-300 Międzyrzecz
ul. Rynek 1
66-300 Międzyrzecz
Ogłoszenie Burmistrza Międzyrzecza o wstępnym naborze wniosków
o usunięcie wyrobów zawierających azbest z nieruchomości znajdujących się na terenie gminy Międzyrzecz
przy udziale funduszy uzyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze w roku 2023
Szanowni Mieszkańcy
Burmistrz Międzyrzecza informuje, że zainteresowani mieszkańcy, wyrażający chęć wymiany w roku 2023 azbestowych pokryć dachowych, lub chęć usunięcia wyrobów lub materiałów zawierających azbest ze swoich nieruchomości, mogą składać wnioski o usunięcie wyrobów i materiałów zawierających azbest w 2023 roku na formularzu wniosku, który można pobrać w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu lub ze strony internetowej www.bip.miedzyrzecz.pl., w terminie do dnia 17 kwietnia 2023 r.
Wnioski wraz z załącznikami składać można w następujący sposób:
- zostawiając je w biurze podawczym Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz
- przesłać listem poleconym na adres Wydział Gospodarki Komunalnej, Urząd Miejski, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz
Uwaga.
Prosimy zwrócić uwagę jakie dokumenty należy dołączyć do wniosku, ponieważ wnioski niekompletne nie będą brane pod uwagę.
Koszt zakupu i montażu nowych pokryć dachowych oraz elementów elewacji pokrywają właściciele nieruchomości we własnym zakresie. Osoby zainteresowane programem będą partycypowały w kosztach usługi na warunkach określonych w umowie z gminą.
- Źródłem finansowania przedmiotowego zadania będzie dotacja z WFOŚiGW
w Zielonej Górze oraz środki własne beneficjenta końcowego - Wnioskodawcy, z którym zostanie zawarta umowa przewidująca pokrycie 40% kosztów przez Gminę jednak kwota refundacji Gminy nie może przekroczyć ceny jednostkowej za Megagram wynoszącej 700zł. Pozostałą część kosztów pokrywać będzie Wnioskodawca.
Przykład 1. Właściciel złożył wniosek dotyczący ilości 1 Mg, cena jednostkowa wyniesie 690 zł wówczas Gmina refunduje kwotę 276 zł czyli 40% z 690 zł, a właściciel nieruchomości 414 zł
Przykład 2. Właściciel złożył wniosek dotyczący ilości 1 Mg, cena jednostkowa wyniesie 760 zł wówczas Gmina pokrywa kwotę 40% z 700 zł za 1 Mg tj. 280 zł, natomiast właściciel nieruchomości 420 zł plus kwotę wykraczającą poza 700 zł czyli łącznie 480 zł za 1 Mg
- Ubiegającymi się o dofinansowanie zadania, mogą być osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, kościoły i związki wyznaniowe, wspólnoty mieszkaniowe i spółdzielnie mieszkaniowe, rolnicy, mali i średni przedsiębiorcy oraz pozostali właściciele nieruchomości (rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością), którzy zamierzają dokonać zmiany pokrycia dachu lub elementów elewacji oraz posiadają tytuł prawny do nieruchomości (np. budynku mieszkalnego, gospodarczego, garażu), zlokalizowanego na terenie gminy Międzyrzecz.
- Podmiot ubiegający się o usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Miedzyrzecz składa jeden egzemplarz papierowej wersji wniosku z wymaganymi załącznikami. W przypadku kserokopii dokumentów stanowiących załączniki do wniosku, wymagane jest oświadczenie wnioskodawcy, że kopie te są zgodne z oryginałem.
- Wnioski złożone po upływie wskazanego terminu nie podlegają procedurze oceny i będą zwracane Wnioskodawcy. Podmiotowi ubiegającemu się o dofinansowanie, którego wniosek nie został uwzględniony, nie przysługuje z tego tytułu roszczenie. Podmiot ten jednak może się starać o dofinansowanie w przypadku kolejnego naboru realizowanego przez Gminę Międzyrzecz
- Zarejestrowane, pozytywnie zweryfikowane wnioski są kwalifikowane do realizacji. Z wniosków tych, w przypadku niewystarczających środków przeznaczonych na ten cel w budżecie, są kwalifikowane do realizacji w pierwszej kolejności wnioski poprzedzone deklaracją wstępną na usuwanie wyrobów zawierających azbest, których termin upłynął 25 listopada 2022r., a następnie wnioski wg daty wpływu do Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu.
- Podstawą realizacji zadania będzie zawarcie umowy cywilnoprawnej pomiędzy Wnioskodawcą, a Gminą Międzyrzecz, reprezentowaną przez Burmistrza Międzyrzecza, w której to umowie będą określone istotne postanowienia, w tym warunek oraz terminy wpłaty i zapłaty wkładu własnego. Podstawą płatności stanowić będzie nota księgowa wystawiona właścicielowi/ Wnioskodawcy przez Burmistrza Międzyrzecza, z terminem płatności 14 dni, licząc od daty otrzymania noty. Płatności należy dokonać na wskazane w umowie konto bankowe.
- Zadanie objęte wnioskiem będzie realizowane przez uprawniony podmiot, spełniający wymogi przewidziane w przepisach prawa w zakresie usuwania wyrobów zawierających azbest, a wyłoniony przez Gminę Międzyrzecz zgodnie z przepisami.
- Szczegóły związane z wykonaniem robót, w szczególności terminy demontażu i zbiórki wyrobów zawierających azbest, w/w podmiot będzie uzgadniał z Wnioskodawcą, biorąc pod uwagę okres, na który będzie zawarta umowa pomiędzy Gminą a Wykonawcą.
- W przypadku stwierdzenia większej ilości wyrobów zawierających azbest niż ta zadeklarowana we wniosku konieczne będzie podpisanie aneksu do umowy, ponieważ ilość wyrobów zawierających azbest z umowy musi być tożsama z ilością na karcie przekazania odpadu.
Osoba do kontaktu: Karolina Marciniec, tel. 957426993, lub adres mailowy:
z up. Burmistrza
mgr Tomasz Markiewicz
Zastępca Burmistrza
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Międzyrzeczu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-03-07 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Tomasz Markiewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-03-07 14:01:51 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Marcin Rzepa |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-03-07 14:05:47 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Marcin Rzepa |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-03-07 14:05:47 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1512 raz(y) |