Co i jak załatwić - lista wydziałów
Lista informacji
- Wydział Finansowo-Budżetowy ›
- Wydział Spraw Obywatelskich ›
- Wydział Planowania Przestrzennego ›
Kierownik: Monika Tomaszewska
Siedziba:
Rynek 1, pok.304Zakres spraw i zadań do realizacji:
1) sporządzanie Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i zmian ustaleń Studium, w tym:a) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie przystąpienia do sporządzenia Studium oraz zmian Studium,b) prowadzenie spraw związanych ze sporządzeniem Studium oraz zmian Studium zgodnie z procedurą formalno-prawną określoną w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,c) zlecanie opracowania projektów Studium oraz zmian Studium,d) koordynacja i prowadzenie uzgodnień wewnętrznych i zewnętrznych w sprawie projektu ustaleń Studium oraz zmian Studium,e) kompletowanie i przygotowywanie materiałów związanych z opracowaniem Studium oraz zmian Studium,f) ocena aktualności Studium,2) sporządzanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (m.p.z.p.) i zmian m.p.z.p., w tym:a) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie przystąpienia do sporządzenia m.p.z.p. i zmian m.p.z.p.,b) prowadzenie spraw związanych ze sporządzeniem m.p.z.p. i zmian m.p.z.p. zgodnie z zakresem i procedurą formalno-prawną określoną w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz ustawie o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,c) przygotowywanie materiałów wejściowych i analiz dotyczących sporządzanych m.p.z.p.,d) zlecanie opracowania projektów m.p.z.p. i zmian m.p.z.p.,e) koordynacja i prowadzenie uzgodnień wewnętrznych i zewnętrznych w sprawie projektu m.p.z.p i zmian m.p.z.p,f) ocena aktualności m.p.z.p.,3) sporządzanie Gminnego programu opieki nad zabytkami, w tym:a) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie przyjęcia Gminnego programu opieki nad zabytkami,b) prowadzenie spraw związanych ze sporządzeniem Gminnego programu opieki nad zabytkami,c) zlecanie opracowania Gminnego programu opieki nad zabytkami,d) koordynacja i prowadzenie uzgodnień wewnętrznych i zewnętrznych w sprawie projektu Gminnego programu opieki nad zabytkami,e) kompletowanie i przygotowywanie materiałów związanych z opracowaniem Gminnego programu opieki nad zabytkami,f) sporządzanie sprawozdań z realizacji Gminnego programu opieki nad zabytkami,4) sporządzanie Oceny aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, w tym:a) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie przyjęcia Oceny aktualności Studium i m.p.z.p.,b) prowadzenie spraw związanych ze sporządzeniem Oceny aktualności Studium i m.p.z.p.,c) zlecanie opracowania Oceny aktualności Studium i m.p.z.p.,d) koordynacja i prowadzenie uzgodnień wewnętrznych i zewnętrznych w sprawie projektu Oceny aktualności Studium i m.p.z.p.,e) kompletowanie i przygotowywanie materiałów związanych z opracowaniem oceny aktualności Studium i m.p.z.p.,5) prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadkach gdzie brak jest m.p.z.p.,6) prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,7) prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,8) utrzymanie i kształtowanie – w programach i planach zagospodarowania przestrzennego – ochrony wyznaczonych obszarów takich jak: parki, rezerwaty, obszary Natura 2000, pomnik przyrody, zespoły przyrodniczo – krajobrazowe itp. – poprzez wydawanie odpowiednich opinii, wypisów czy decyzji w porozumieniu z innymi jednostkami, organizacjami społecznymi lub ekologicznymi,9) proponowanie składu, organizacji i trybu działania Gminnej Komisji Architektoniczno-Urbanistycznej jako organu doradczego burmistrza,10) uczestniczenie w pracach Gminnej Komisji Architektoniczno-Urbanistycznej,11) przygotowywanie projektu regulaminu pracy Gminnej Komisji Architektoniczno-Urbanistycznej, i jego aktualizacji,12) prowadzenie rejestrów planów miejscowych oraz przechowywanie oryginałów tych planów (dotyczy również planów już nieobowiązujących),13) prowadzenie rejestru wniosków o sporządzenie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub ich zmiany,14) prowadzenie rejestrów wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego,15) prowadzenie rejestrów wydanych decyzji o ustaleniu warunków zabudowy,16) kompletowanie zamówień i ofert w zakresie planowania przestrzennego oraz uczestnictwo w przetargach na wykonanie m.p.z.p.,17) przygotowywanie i przechowywanie dokumentacji związanej z prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,18) przechowywanie i analizowanie decyzji wydanych przez inne organy administracji publicznej, pod względem ich zgodności z decyzjami o warunkach zabudowy,19) wydawanie zaświadczeń z obowiązującego m.p.z.p. i z nieobowiązującego m.p.z.p.,20) wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,21) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego,22) ustalanie przeznaczenia terenu, rozmieszczania inwestycji celu publicznego oraz określanie zagospodarowania i warunków zabudowy terenu,23) opiniowanie wstępnych projektów podziału nieruchomości,24) wydawanie decyzji zatwierdzających podziały nieruchomości,25) wydawanie opinii o możliwości budowy przydomowych oczyszczalni ścieków,26) występowanie do właściwego organu o zajęcie stanowiska dla terenów wpisanych do rejestru zabytków lub objętych ochroną konserwatorską,27) wydawanie zaświadczeń, czy nieruchomość lub obiekt podlega ochronie prawnej o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,28) prowadzenie ewidencji kart adresowych zabytków,29) prowadzenie spraw dotyczących udzielania i rozliczania dotacji na roboty remontowe i konserwatorskie obiektów wpisanych do rejestrów zabytków.Telefon kontaktowy:
(095) 742 69 65Godziny urzędowania:
pon.: 9:00 - 17:00; wt.-cz.: 7:00 - 15:00- Decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
- Decyzje o ustaleniu warunków zabudowy
- Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Międzyrzecz
- Zaświadczenie o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Międzyrzecz
- Zaświadczenie o potwierdzeniu ujęcia w rejestrze lub ewidencji zabytków nieruchomości gruntowych oraz budynkowych położonych na terenie miasta i gminy Międzyrzecz
- Wydział Gospodarki Komunalnej ›
- Wydział Gospodarki Mieniem ›
- Biuro Ochrony Informacji Niejawnych i Bezpieczeństwa Publicznego ›