Co i jak załatwić - lista wydziałów
Lista informacji
- Wydział Finansowo-Budżetowy ›
- Wydział Spraw Obywatelskich ›
- Wydział Planowania Przestrzennego ›
- Wydział Gospodarki Komunalnej ›
Kierownik: Anna Lubaczewska
Siedziba:
Rynek 7, pok. 207Zakres spraw i zadań do realizacji:
1) nadzorowanie inwestycji i remontów kapitalnych realizowanych przez spółki w ramach czynszu dzierżawnego w zakresie:a) opiniowania zamierzeń inwestycyjnych, remontowych i modernizacyjnych spółek,b) uzgadniania dokumentacji technicznej i kosztorysowej,c) współuczestnictwa w przetargach,d) opiniowania umów z wykonawcami i dostawcami,e) współuczestnictwa w odbiorach częściowych i końcowych,f) kontroli realizacji zadania,g) współuczestnictwa w rozliczaniu zadania pod względem finansowym i rzeczowym,h) współuczestnictwa w przekazywaniu inwestycji w skład majątku Gminy,2) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki mieszkaniowej w tym między innymi:a) planowanie gospodarki mieszkaniowej,b) prowadzenie ewidencji zasobów mieszkaniowych Gminy,c) zbieranie danych dotyczących czynszów najmu lokali mieszkalnych oraz przygotowanie zestawienia do publikacji i udostępniania danych,d) wskazywanie osób, z którymi zawarta zostanie umowa najmu,e) wyrażanie zgody na zamianę mieszkań komunalnych,3) prowadzenie spraw zarządzania drogami gminnymi (w tym wewnętrznymi) i ulicami oraz drogami będącymi w zarządzie Gminy, a zwłaszcza:a) wydawanie zezwoleń na:- prowadzenie robót w pasie drogowym,- umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,- umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam,- lokalizacje zjazdu lub przebudowę zjazdu,b) wymierzanie kar pieniężnych za:- wybudowanie lub przebudowę zjazdu bez zezwolenia zarządcy drogi, o powierzchni większej niż określona w zatwierdzonym projekcie zjazdu,- zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi,c) uzgadnianie projektów technicznych budowy zjazdów,d) opiniowanie projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji,e) przygotowania projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy dotyczących zaliczania dróg i ulic do poszczególnych kategorii,f) bieżące utrzymanie, modernizacja i remonty dróg, ulic, mostów, placów, parkingów i oświetlenia ulicznego oraz tych dróg, które nie mają kategorii drogi gminnej,g) współpraca z odpowiednimi służbami w zakresie organizacji ruchu ulicznego,h) określenie szczególnego korzystania z dróg, w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,i) współpraca z zarządcami dróg innymi niż gminne w zakresie bieżącego utrzymania, remontu oświetlenia, utrzymania w czystości i organizacji ruchu,4) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem kanalizacji deszczowej, a zwłaszcza:a) bieżące utrzymanie, remonty sieci kanalizacji deszczowej,b) wydawanie warunków, zgód na włączenia do sieci,c) obliczanie opłat za korzystanie ze środowiska,d) występowanie o wydanie pozwoleń wodnoprawnych,5) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem wiat przystankowych, a zwłaszcza:a) bieżące utrzymanie, remonty wiat,b) ustalanie zasad korzystania z wiat przystankowych,c) wskazywanie miejsc lokalizacji nowych przystanków komunikacyjnych wraz z występowaniem do Rady o jej przyjęcie oraz do odpowiednich zarządców dróg,6) prowadzenie spraw z zakresu ochrony i kształtowania środowiska naturalnego oraz gospodarki odpadami, w tym sprawy związane z:a) ochroną środowiska przed odpadami,b) zapewnieniem warunków organizacyjnych i technicznych niezbędnych dla ochrony środowiska przed odpadami oraz utrzymaniem porządku i czystości na terenie Gminy,c) organizacją systemu odbioru oraz selektywnej zbiórki odpadów komunalnych,d) współdziałaniem z organami administracji rządowej w organizowaniu gospodarki odpadami niebezpiecznymi wydzielonymi z odpadów komunalnych,e) określaniem opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a także szczegółowy sposób świadczenia usług na rzecz właścicieli nieruchomości w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych,f) nadzorem nad eksploatacją składowisk, baz przeładunkowych oraz zajmowanie się likwidacją dzikich wysypisk, a także rekultywacją terenów po gminnych składowiskach komunalnych,g) prowadzeniem rejestru działalności regulowanej,h) organizowaniem kontroli przestrzegania przepisów sanitarno-porządkowych przez administratorów i gospodarzy obiektów, a także współdziałanie w tym zakresie z odpowiednimi organami oraz komórkami organizacyjnymi Urzędu, wzywanie do usunięcia stwierdzonych naruszeń prawa,i) wydawaniem decyzji i opinii przewidzianych prawem dotyczących gospodarki odpadami i ochrony środowiska,j) ochroną powietrza atmosferycznego,k) prowadzeniem rejestru umów na odbiór ścieków,l) wydawaniem i cofaniem zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na odbiór i transport nieczystości ciekłych,ł) przygotowywaniem we współpracy z Powiatowym Inspektorem Sanitarnym obwieszczenia o obowiązkowej deratyzacji,m) współuczestniczeniem przy opracowywaniu programu ochrony środowiska,n) występowaniem w sprawach o naruszenie przepisów w zakresie jak wyżej,o) usługami świadczonymi przez CZG-12,7) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem i utrzymywaniem terenów zielonych oraz tych działek, które nie stanowią terenów zielonych, a nie oddanych w zarząd lub administrowanie innym jednostkom organizacyjnym Gminy,8) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, utrzymywaniem, nadzorem i administrowaniem nad cmentarzami komunalnymi, a w zakresie objętym porozumieniami z Wojewodą, także cmentarzami wojennymi, w szczególności:a) bieżące utrzymanie terenów cmentarzy, remonty infrastruktury,b) prowadzenie ewidencji pochowanych na cmentarzu,c) rozliczanie przyznanych środków na utrzymanie cmentarzy,9) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, organizacją i utrzymaniem targowisk w tym m.in.:a) ustalanie odpłatności za korzystanie z targowiska i wysokości inkasa,b) opracowywanie projektu regulaminu targowisk,c) bieżące utrzymywanie targowisk,10) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem szaletów miejskich, w tym m.in.:a) ustalanie odpłatności za korzystanie z szaletu,b) bieżące utrzymanie,11) prowadzenie spraw Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,12) opiniowanie zmian cen usług świadczonych przez spółki wymagających zatwierdzenie Rady oraz przygotowywanie odpowiednich projektów uchwał,13) prowadzenie spraw dotyczących spółek prawa handlowego z udziałem Gminy, w tym zbiorów akt założycielskich oraz przygotowywanie i obsługa walnych zgromadzeń, a także prowadzenie kopii dokumentów dotyczących prezesów tych spółek.Telefon kontaktowy:
(095) 742 69 53Godziny urzędowania:
pon.: 9:00 - 17:00; wt.-pt.: 7:00 - 15:00- Warunki udzielania zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
- Warunki udzielania zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków
- Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
- Zezwolenie na zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg
- Wydział Gospodarki Mieniem ›
- Biuro Ochrony Informacji Niejawnych i Bezpieczeństwa Publicznego ›