Co i jak załatwić - lista wydziałów
Lista informacji
- Wydział Organizacyjno-Administracyjny ›
- Wydział Finansowo-Budżetowy ›
- Wydział Spraw Obywatelskich ›
- Wydział Planowania Przestrzennego ›
- Wydział Gospodarki Komunalnej ›
- Wydział Gospodarki Mieniem ›
- Wydział Realizacji Inwestycji ›
- Wydział Rozwoju Gospodarczego ›
- Wydział Spraw Społecznych ›
- Biuro Obsługi Funduszu Alimentacyjnego ›
- Urząd Stanu Cywilnego ›
- Biuro Rady ›
- Biuro Prawne ›
- Audyt Wewnętrzny ›
- Biuro Ochrony Informacji Niejawnych i Bezpieczeństwa Publicznego ›
- Samodzielne Stanowisko ds. Przeciwdziałania Patologiom Społecznym, Zdrowia i Opieki Społecznej ›
Inspektor: Maciej Kubowicz
Siedziba:
Rynek 1, pok 302Zakres spraw i zadań do realizacji:
1) przeciwdziałanie patologiom społecznym w szczególności alkoholizmowi, w tym między innymi:a) przygotowywanie materiałów niezbędnych do opracowania i uchwalenia corocznego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,b) współpraca i wspomaganie instytucji i jednostek organizacyjnych rozwiązujących problemy związane z narkomanią,c) przygotowywanie materiałów niezbędnych do opracowania i uchwalenia szczegółowych zasad wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych oraz ustalenia trybu prowadzenia kontroli przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi,d) kreowanie lokalnej polityki wobec alkoholu,e) zapewnienie organizacyjno – administracyjnej obsługi Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Międzyrzeczu,f) współpraca i wspomaganie działalności placówek oświaty, placówek służby zdrowia, instytucji pomocy społecznej, organizacji pozarządowych, grup samopomocowych, sądu, policji i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych,g) współpraca w kształtowaniu i rozwijaniu lokalnego systemu pomocy ofiarom przemocy w rodzinie (telefony zaufania, schroniska dla bitych kobiet, świetlice socjoterapeutyczne dla dzieci z rodzin alkoholowych, grupy samopomocowe, itp.),2) prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia i opieką społeczną, w tym:a) inicjowanie i prowadzenie działań na rzecz poprawy stanu zdrowotnego mieszkańców Gminy,b) inicjowanie działań w kierunku poprawy warunków lokalowych i wyposażenia placówek służby zdrowia,c) współpraca z Terenową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną w zakresie oceny stanu zdrowotnego mieszkańców,d) przygotowywanie dokumentów i opracowań niezbędnych do tworzenia, utrzymywania, przekształcania i likwidacji gminnych ośrodków i zakładów opiekuńczych oraz kontrola prawidłowości ich funkcjonowania,3) współpraca z organizacjami pożytku publicznego oraz rozliczanie i kontrola zadań zleconych podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych,4) udzielanie i rozliczanie oraz kontrola podmiotów w zakresie wykorzystania udzielonych dotacji z budżetu Gminy,5) koordynowanie innych zadań realizowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej.Telefon kontaktowy:
(095) 742 69 68Godziny urzędowania:
pon.: 9:00 - 17:00; wt.-pt.: 7:00 - 15:00 - Samodzielne Stanowisko ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej ›