Co i jak załatwić - lista wydziałów
Lista informacji
- Wydział Finansowo-Budżetowy ›
- Wydział Spraw Obywatelskich ›
- Wydział Planowania Przestrzennego ›
- Wydział Gospodarki Komunalnej ›
- Wydział Gospodarki Mieniem ›
Kierownik: Dorota Nowak
Siedziba:
Rynek 7, pok. 204 i 206Zakres spraw i zadań do realizacji:
1) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami, a zwłaszcza:a) gospodarowanie i zarządzanie gruntami, lokalami użytkowymi i budynkami komunalnymi, w zakresie w jakim nie zostało powierzone MTBS lub innym podmiotom, w tym ich zbywanie, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, trwały zarząd, dzierżawę, najem i użyczenie,b) sporządzanie wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, oddanie w użytkowania wieczyste, użytkowanie i dzierżawę w formie przetargowej oraz sporządzanie ogłoszeń o przetargach i protokołów z ich przeprowadzenia,c) sporządzanie wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, oddanie w użytkowania wieczyste, użytkowanie i dzierżawę w formie bezprzetargowej oraz sporządzania protokołów rokowań i umów dzierżawy,d) sprzedaż prawa użytkowania wieczystego na rzecz użytkownika wieczystego, w tym: przygotowywanie zarządzeń burmistrza, wykazów i protokołów w tym zakresie,e) zbywanie lokali mieszkalnych w formie bezprzetargowej na rzecz aktualnych najemców oraz niezamieszkałych lokali w formie przetargowej,f) nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,g) tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy,h) przygotowywanie dokumentacji w sprawach darowizn nieruchomości, w których jedną ze stron jest Gmina,i) przygotowywanie dokumentacji w sprawach zamiany nieruchomości, w których jedną ze stron jest Gmina,j) rezygnacja lub skorzystanie z prawa pierwokupu przysługującego Gminie,k) prowadzenie ewidencji zasobu nieruchomości gminnych,l) prowadzenie rejestru zbycia nieruchomości gminnych,ł) prowadzenie ewidencji nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste,m) aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntów,n) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem opłat adiacenckich naliczanych z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej budową urządzeń infrastruktury technicznej,o) kontrola mienia gminnego oddanego w: użytkowanie wieczyste, użytkowanie, trwały zarząd, dzierżawę, najem i użyczenie,p) ustalanie wartości składników mienia gminnego, opłat za korzystanie z tych składników bądź ustalaniem cen,r) zlecanie i odbiór robót geodezyjno–kartograficznych,s) odszkodowanie za nabycie przez Gminę nieruchomości na mocy art. 98 ustawy,2) prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia,3) prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności zgodnie z ustawą o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,4) prowadzenie spraw umarzania, odraczania, rozkładania na raty wierzytelności Gminy, które nie podlegają przepisom ustawy Ordynacja podatkowa,5) przygotowywanie deklaracji w sprawie podatku od nieruchomości i podatku leśnego od nieruchomości stanowiących własność Gminy,6) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem numeracji porządkowej budynkom,7) prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów,8) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem, zmianą i znoszeniem nazewnictwa miejscowości,9) prowadzenie spraw związanych ze zmianą granic administracyjnych miasta,10) prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości,11) prowadzenie spaw związanych z wydawaniem oświadczeń dotyczących zgody na dysponowanie działkami gminnymi na cele budowlane,12) prowadzenie spraw z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych, w tym związanych z przygotowywaniem opinii w sprawie obowiązku zdjęcia i wykorzystania warstwy próchniczej z gruntów rolnych oraz wskazywaniem miejsca jej zagospodarowania,13) prowadzenie spraw z zakresu ochrony przyrody, w tym m.in. związanych z:a) wydawaniem zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów,b) ustanowieniem stref ochronnych oraz pomników przyrody,c) występowaniem w sprawach o naruszenie przepisów związanych z ochroną przyrody w zakresie jak wyżej,14) prowadzenie spraw z zakresu ochrony leśnictwa i łowiectwa,15) prowadzenie spraw z zakresu geologii,16) prowadzenie spraw z zakresu weterynarii,17) prowadzenie działalności ochronnej przed bezdomnymi zwierzętami oraz dotyczących współpracy ze schroniskiem dla bezdomnych zwierząt,18) przygotowywanie programu opieki nad zwierzętami i zapobieganie bezdomności zwierząt,19) prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznanych za agresywne,20) prowadzenie zbiórki i utylizacji zwłok zwierzęcych z terenu Gminy,21) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki wodnej, tj. związanych z:a) konserwacją urządzeń melioracji szczegółowych i zbiorników p. poż. będących własnością Gminy,b) współpracą z odpowiednimi służbami w zakresie utrzymania i konserwacji kanałów podstawowych i rzek,c) wydawaniem opinii do pozwoleń wodnoprawnych z zakresu gospodarki wodnej,22) obsługa organizacyjna sołectw, w tym:a) prowadzanie procedury dotyczącej uchwalania lub zmian w statutach sołectw,b) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, łączeniem, podziałem oraz znoszeniem jednostek pomocniczych Gminy,c) organizacja wyborów sołtysów i rad sołeckich,d) prowadzenie zbioru uchwał organów sołectw,e) udzielanie sołectwom wszelkiej pomocy w realizacji ich statutowych zadań,23) prowadzenie zadań wynikających z ustawy o funduszu sołeckim,24) przygotowywanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego,25) prowadzenie spraw związanych z uprawą maku i konopi włóknistych,26) współpraca z Urzędem Wojewódzkim w prowadzeniu spraw związanych ze stratami spowodowanymi suszami i wymarznięciami,27) utrzymanie sal wiejskich,28) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego, w tym ewidencji szczegółowej środków trwałych Gminy i pozostałych środków trwałych – wyposażenia sołectw wraz z naliczaniem umorzeń,29) naliczanie i fakturowanie podatku od towarów i usług od dzierżawy i najmu mienia komunalnego.Telefon kontaktowy:
(095) 742 69 42Godziny urzędowania:
pon.: 9:00 - 17:00; wt.-pt.: 7:00 - 15:00 - Biuro Ochrony Informacji Niejawnych i Bezpieczeństwa Publicznego ›