Co i jak załatwić - lista wydziałów
Lista informacji
- Wydział Finansowo-Budżetowy ›
Skarbnik: Kamila Anioł-Szymańska
Siedziba:
Rynek 7, pok.101,102,103,104Zakres spraw i zadań do realizacji:
1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy i wieloletniej prognozy finansowej, w tym przygotowywanie projektów tych uchwał,2) sporządzanie układu wykonawczego dochodów i wydatków budżetu Gminy,3) przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń zmieniających uchwałę budżetową,4) przygotowywanie zbiorczego sprawozdania z wykonania budżetu Gminy na podstawie sprawozdań sporządzonych przez właściwe komórki organizacyjne i dysponentów budżetu gminy,5) współdziałanie z poszczególnymi komisjami Rady w zakresie prac związanych z przygotowaniem budżetu, jego realizacją, absolutorium,6) przygotowywanie projektów uchwał dotyczących podatków i opłat lokalnych,7) prowadzenie ewidencji podatników w oparciu o deklaracje, informacje podatkowe, ewidencję gruntów oraz inne dokumenty,8) dokonywanie wymiarów podatków i opłat lokalnych poprzez przygotowanie decyzji,9) prowadzenie ewidencji wniosków podatników o zastosowanie ulg w zapłacie prowadzonych podatków i opłat stanowiących dochód Gminy tj. umorzenie, odroczenie terminu płatności, rozłożenie na raty oraz rozpatrywanie tych wniosków na podstawie ustawy – Ordynacja podatkowa,10) rozpatrywanie wniosków stwierdzenie nadpłaty i zwrot nadpłaconych podatków i opłat stanowiących dochód Gminy,11) rozliczanie inkasentów opłaty skarbowej oraz podatków i opłat lokalnych,12) windykacja należności stanowiących dochody budżetu Gminy,13) współpraca z komornikiem sądowym i skarbowym przy dochodzeniu należności podatkowych i niepodatkowych Gminy,14) organizowanie systemu sporządzania i obiegu dokumentów księgowych,15) prowadzenie rachunkowości budżetowej Gminy i Urzędu, w tym księgowości podatkowej,16) uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,17) organizowanie obsługi kasowej Gminy i Urzędu,18) prowadzenie obsługi finansowej funduszu sołeckiego,19) prowadzenie kompleksowej obsługi płacowej, w szczególności prowadzenie spraw związanych z:a) naliczaniem i wypłatą wynagrodzeń pracowniczych oraz innych należnych świadczeń,b) wypłatą diet radnym i sołtysom,c) rozliczaniem składek ZUS, podatkiem dochodowym od osób fizycznych oraz PFRON,20) kontrola dokumentów księgowych, umów i porozumień pod względem formalno-rachunkowym oraz zgodności z obowiązującymi przepisami prawa finansowego,21) weryfikowanie rozliczeń pod względem formalno-rachunkowym zadań zleconych podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych,22) naliczanie i fakturowanie podatku od towarów i usług VAT od sprzedaży towarów i usług oraz prowadzenie rozliczeń podatku VAT z Urzędem Skarbowym,23) rozpatrywanie wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, dokonywanie zwrotu podatku, rozliczanie i sporządzanie sprawozdań,24) współpraca z KRUS w zakresie zaopatrzenia emerytalno – rentowego rolników,25) współpraca z organami administracji rządowej w zakresie realizacji zadań komórki,26) przyjmowanie sprawozdań budżetowych od jednostek organizacyjnych, ich kontrola i sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych i finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,27) sporządzania i przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej oraz współpraca w tym zakresie z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów,28) prowadzenie ewidencji i spraw związanych z udzielonymi i otrzymanymi pożyczkami, kredytami, poręczeniami i gwarancjami,29) wystawianie zaświadczeń o wysokości zarobków dla celów emerytalno-rentowych pracowników oraz zlikwidowanych jednostek organizacyjnych Gminy,30) wystawianie interesantom zaświadczeń o stanie majątkowym, o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości wobec Gminy oraz zaświadczeń o dochodowości z gospodarstwa rolnego,31) wykonywanie, na podstawie upoważnień Burmistrza, kontroli podatkowej.Telefon kontaktowy:
(095) 742 69 59Godziny urzędowania:
pon.: 9:00 - 17:00; wt.-pt.: 7:00 - 15:00 - Wydział Spraw Obywatelskich ›
- Wydział Planowania Przestrzennego ›
- Wydział Gospodarki Komunalnej ›
- Wydział Gospodarki Mieniem ›
- Biuro Ochrony Informacji Niejawnych i Bezpieczeństwa Publicznego ›