ˆ

Przetargi

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: WRG.271.5.2015 - Ubezpieczenie majątku oraz interesu majątkowego Gminy Międzyrzecz oraz jednostek organizacyjnychDrukuj informację Zamówienie publiczne: WRG.271.5.2015 - Ubezpieczenie majątku oraz interesu majątkowego Gminy Międzyrzecz oraz jednostek organizacyjnych

Szczegóły informacji

WRG.271.5.2015 - Ubezpieczenie majątku oraz interesu majątkowego Gminy Międzyrzecz oraz jednostek organizacyjnych

Status: rozstrzygnięty

Tryb: przetarg nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Usługi

Zamawiający: Gmina Międzyrzecz

Finansowanie: środki własne

Nr UZP: 210970 - 2015

Termin składania ofert / wniosków: 2015-09-03 12:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2015-09-03 12:30:00

Miejsce złożenia oferty: Urząd Miejski w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz.

Ogłoszono dnia: 2015-08-17 przez Katarzyna Szadkowska

Treść:

Międzyrzecz: Ubezpieczenie majątku oraz interesu majątkowego Gminy Międzyrzecz oraz jednostek organizacyjnych
Numer ogłoszenia: 274004 - 2015; data zamieszczenia: 15.10.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 210970 - 2015r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Międzyrzecz, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz, woj. lubuskie, tel. 95 7426930, faks 95 7426979.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie majątku oraz interesu majątkowego Gminy Międzyrzecz oraz jednostek organizacyjnych.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest ubezpieczenie majątku i interesu majątkowego Gminy Międzyrzecz. Zamówienie obejmuje: a.usługi ubezpieczenia od ognia - kod CPV 66515100-4 b.usługi ubezpieczenia od skutków żywiołów - kod CPV 66515400-7 c.usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty - kod CPV 66515000-3 d.usługi ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej - kod CPV 66516000-0 e.usługi ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków - kod CPV 66512100-3 f.usługi ubezpieczenia pojazdów mechanicznych - kod CPV 66514110-0.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.51.00-4, 66.51.54.00-7, 66.51.50.00-3, 66.51.60.00-0, 66.51.21.00-3, 66.51.41.10-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.09.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
  • Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia S.A., ul. Hestii 1, 81-721 Sopot, kraj/woj. pomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 316776,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
  • Cena wybranej oferty: 220146,00
  • Oferta z najniższą ceną: 217891,00 / Oferta z najwyższą ceną: 290894,56
  • Waluta: PLN .
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Międzyrzecz, dnia 11.09.2015 r.
Sprawa nr: WRG.271.5.2015
 
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Zamawiający – Gmina Międzyrzecz, Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz, działając zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.  – Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z  2013 r. poz. 907, z późniejszymi zmianami), zwanej dalej „ustawą”, informuje o wyborze najkorzystniejszej oferty, w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Ubezpieczenie majątku i interesu majątkowego Gminy Międzyrzecz oraz jednostek organizacyjnych”, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.
 
  1. W postępowaniu jako najkorzystniejszą wybrano ofertę z numerem 1 Wykonawcy:
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A.,
Przedstawicielstwo Korporacyjne w Poznaniu,
ul. Piątkowska 163, 60-650 Poznań,
 
  1. Uzasadnienie wyboru oferty:
Oferta odpowiada wymaganiom określonym w ustawie oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w specyfikacji kryteria wyboru:  „cena” oraz „Zakres ryzyk podlegających ocenie”. Jest to najkorzystniejsza oferta w rozumieniu przepisów art. 2 pkt. 5 ustawy.
 
  1. W postępowaniu oferty złożyli następujący Wykonawcy:
Numer oferty
Nazwa (firmy) albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty
Punktacja przyznawana ofertom w kryterium „cena”
Punktacja przyznawana ofertom w kryterium „Zakres ryzyk dodatkowych”
Łączna punktacja przyznana ofertom
Kolejność ofert według łącznej punktacji
Cena oferty
1
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia S.A., ul. Hestii 1, 81-721 Sopot, Przedstawicielstwo Korporacyjne w Poznaniu
79,18 pkt
16,00 pkt
95,18 pkt
I w kolejności
220 146,00 zł
2
Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji „WARTA” S.A.
Centrum Obsługi Klientów Korporacyjnych z siedzibą we Wrocławiu
60-449 Poznań, ul. Wichrowa
59,92 pkt
9,60 pkt
69,52 pkt
III  w kolejności
290 894,56 zł
3
Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A., Region Zachodni, Oddział Sprzedaży Korporacyjnej w Zielonej Górze, ul. Kupiecka 24, 65-426 Zielona Góra
80,00 pkt
12,80 pkt
92,80 pkt
II w kolejności
217 891,00 zł
 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Międzyrzecz, dnia 28 sierpnia 2015 r.
Sprawa nr:  WRG.271.5.2015
                                                                                                                             DO
WSZYSTKICH WYKONAWCÓW
 
Dot. przetargu nieograniczonego na ubezpieczenie majątku i interesu majątkowego Gminy Międzyrzecz oraz jednostek organizacyjnych
 
Zamawiający – Gmina Międzyrzecz, działając zgodnie z przepisami art. 38 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U.  z 2010 r. Nr 113 Poz. 759 z późn. zm.) w związku z pytaniami jakie wpłynęły od wykonawców w dniu 28.08.2015 r. udziela następujących odpowiedzi:
  1. Proszę o zamieszczenie aktualnego zaświadczenia z przebiegu ubezpieczenia w zakresie ryzyk. W załączeniu zaświadczenie z przebiegu ubezpieczenia za okres od 01.01.2013 r.  do trwa nadal.
 
Odpowiedź:
Zaświadczenie stanowi załącznik do niniejszych wyjaśnień.
 
  1. Proszę o zmianę terminu składania ofert na 03.09.2015 r.
 
Odpowiedź:
Gmina Międzyrzecz wyraża zgodę na zmianę terminu składania ofert.
Działając na podstawie art. 38 ust. 4 Zamawiający dokonuje zmiany w SIWZ pkt. XIII terminu składania i otwarcia ofert w następujący sposób:
XIII.     Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
2.         Termin składania ofert   -  03.09.2015 r.  do godz. 12:00
3.         Termin otwarcia ofert    - 03.09.2015 r.  o godz. 12:30
Powyższe zmiany wpływają na zmianę pkt XII w SIWZ, który otrzymuje brzmienie:
XII.       Sposób przygotowania ofert
Oferta powinna zostać złożona w nieprzezroczystej kopercie (opakowaniu) zaadresowanej do Zamawiającego, posiadającej następujące oznaczenia:
            - nazwa i adres zamawiającego,
            „Ubezpieczenie Gminy Międzyrzecz – nie otwierać przed 03.09.2015 r., godz. 12.30” oraz nazwa i adres Wykonawcy.
 
Z uwagi na fakt, że zmiana treści SIWZ prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 4a ustawy Pzp dokonał zmiany ogłoszenia o zamówieniu: - które stanowi załącznik do niniejszych wyjaśnień.
____________________________________________________________________________________________________
 
Ogłoszenie powiązane:
Ogłoszenie nr 210970-2015 z dnia 2015-08-17 r. Ogłoszenie o zamówieniu - Międzyrzecz
1. Przedmiotem zamówienia jest ubezpieczenie majątku i interesu majątkowego Gminy Międzyrzecz. Zamówienie obejmuje: a.usługi ubezpieczenia od ognia - kod CPV 66515100-4 b.usługi ubezpieczenia od skutków żywiołów - kod CPV 66515400-7...
Termin składania ofert: 2015-09-01
 
Numer ogłoszenia: 223428 - 2015; data zamieszczenia: 28.08.2015

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 210970 - 2015 data 17.08.2015 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Międzyrzecz, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz, woj. lubuskie, tel. 95 7426930, fax. 95 7426979.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4.
  • W ogłoszeniu jest: IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.09.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski ul. Rynek 1 66-300 Międzyrzecz pok. 201 sekretariat..
  • W ogłoszeniu powinno być: IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.09.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski ul. Rynek 1 66-300 Międzyrzecz pok. 201 sekretariat..
Międzyrzecz, 27.08.2015 r.
WRG.271.5.2015
 
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
 
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu wpłynęły pytania do treści SIWZ. Odpowiedzi zostały zamieszczone poniżej w załącznikach.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Międzyrzecz: Ubezpieczenie majątku oraz interesu majątkowego Gminy Międzyrzecz oraz jednostek organizacyjnych
Numer ogłoszenia: 210970 - 2015; data zamieszczenia: 17.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V
zamówienia publicznego
 
zawarcia umowy ramowej
 
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Międzyrzecz , ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz, woj. lubuskie, tel. 95 7426930, faks 95 7426979.
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miedzyrzecz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie majątku oraz interesu majątkowego Gminy Międzyrzecz oraz jednostek organizacyjnych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest ubezpieczenie majątku i interesu majątkowego Gminy Międzyrzecz. Zamówienie obejmuje: a.usługi ubezpieczenia od ognia - kod CPV 66515100-4 b.usługi ubezpieczenia od skutków żywiołów - kod CPV 66515400-7 c.usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty - kod CPV 66515000-3 d.usługi ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej - kod CPV 66516000-0 e.usługi ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków - kod CPV 66512100-3 f.usługi ubezpieczenia pojazdów mechanicznych - kod CPV 66514110-0 2. Zakres przedmiotu zamówienia, a także szczególne warunki ubezpieczenia wymagane przez Zamawiającego oraz zakres ryzyk dodatkowych podlegających ocenie, określono w załączniku nr 6, nr 7 oraz nr 8 do SIWZ.
II.1.5)
V
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do zamówienia podstawowego w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego i stanowiących nie więcej niż 50% jego wartości i polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju usługi, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające mogą zostać udzielone w trybie z wolnej ręki (zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp ) i potwierdzone odrębną umową w przypadku: a)zakupu nowych składników majątku, b)podwyższenia wartości majątku, c)wyczerpania limitów odpowiedzialności dla ubezpieczeń zawartych w systemie pierwszego ryzyka
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.51.00-4, 66.51.54.00-7, 66.51.50.00-3, 66.51.60.00-0, 66.51.21.00-3, 66.51.41.10-0.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2018.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej w zakresie ubezpieczeń objętych zamówieniem zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (j. t. Dz. U. z 2013 r. poz. 950).
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełniania warunku w postępowaniu.
  • III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełniania warunku w postępowaniu.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełniania warunku w postępowaniu.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełniania warunku w postępowaniu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) wypełniony formularz oferty wg załącznika, 2)wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków art. 22 ust. 1 pkt 1 - 4 ustawy pzp, 3) pisemne zobowiązanie, o którym mowa w pkt 5.2. SIWZ, o ile Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, 4) pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Zakres ryzyk podlegających ocenie - 20
IV.2.2)
 
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy określone zostały w istotnych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 12 do SIWZ
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.miedzyrzecz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.bip.miedzyrzecz.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.09.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski ul. Rynek 1 66-300 Międzyrzecz pok. 201 sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Międzyrzeczu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Szadkowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-09-11
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Szadkowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-08-17 16:14:33
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-08-17 16:22:24
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-10-15 11:48:59
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1964 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony