ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Przetargi

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Kryta Pływalnia w Międzyrzeczu - usunięcie usterekDrukuj informację Zamówienie publiczne: Kryta Pływalnia w Międzyrzeczu - usunięcie usterek

Szczegóły informacji

Kryta Pływalnia w Międzyrzeczu - usunięcie usterek

Status: rozstrzygnięty

Tryb: przetarg nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Zamawiający: Gmina Międzyrzecz

Finansowanie: środki własne

Nr UZP: 6929 - 2013

Termin składania ofert / wniosków: 2013-01-28 09:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2013-01-28 09:30:00

Ogłoszono dnia: 2013-01-11 przez Tomasz Dembowy

Treść:

Międzyrzecz: Kryta Pływalnia w Międzyrzeczu - usunięcie usterek
Numer ogłoszenia: 26157 - 2013; data zamieszczenia: 19.02.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
 
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 6929 - 2013r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Międzyrzecz, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz, woj. lubuskie, tel. 95 7426930, faks 95 7426979.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kryta Pływalnia w Międzyrzeczu - usunięcie usterek.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usunięcie usterek - wykonanie prac naprawczych w funkcjonującym obiekcie Krytej Pływalni w Międzyrzeczu. Zakres robót obejmuje: 1) Roboty budowlane Naprawa pęknięć tynków na ścianach i sufitach. Naprawa posadzek. Naprawa sufitów podwieszanych: wymiana kasetonów sufitu podwieszanego, wymiana płyt sufitowych Heraklit, naprawa sufitów podwieszanych i zabudowy z płyt GK. Naprawa przecieków stropu pomieszczeń sanitarnych basenu - usunięcie nieszczelności brodzików w przejściach do hali basenowej. Uszczelnienie elementów konstrukcji metodą iniekcji: ściany podbasenia, ściany pomieszczenia z pompą zjeżdżalni oraz zbiorniki żelbetowe. Naprawa elementów wyposażenia: pomostu technologicznego w podbaseniu, mostku basenu rekreacyjnego, wymiana ławek w saunie, zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji schodów zjeżdżalni, drabinki techniczne. Naprawa dachu: usunięcie przecieków dachu, naprawa przelewów wody opadowej. Naprawa tynków zewnętrznych łącznika. Naprawa attyk. Osadzenie tulei podnośnika basenowego 2) Instalacje sanitarne Wymiana przyłączy kanalizacyjnych do wpustów ściekowych. Wymiana nieszczelnych odcinków rur grzewczych do nagrzewnicy centrali wentylacyjnej. Wymiana nieszczelnych rurociągów w.z. i w.c. zasilających natryski. Wymiana elementów odwodnienia liniowego w pomieszczeniach natrysków. Przełożenie rurociągów technologicznych nad włazami filtrów piaskowych. Wymiana elementów instalacji technologicznej: przepustnicy DN 150 filtra basenu rekreacyjnego, kompensatora drgań przy dmuchawie gejzeru, zaworu kulowego dwudrogowego DN 40 z siłownikiem w instalacji wody grzewczej. Wymiana kratek wentylacyjnych przy saunie..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.00.00-2.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 13.02.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
  • Usługowy Zakład Ogólnobudowlany NOR-BUD Norbert Chudy, ul. Żytnia 7, 64-305 Bolewice, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 100694,79 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
  • Cena wybranej oferty: 105997,71
  • Oferta z najniższą ceną: 105997,71 / Oferta z najwyższą ceną: 319146,54
  • Waluta: PLN.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Międzyrzecz, 07.02.2013 r.
Oznaczenie sprawy: WRPG.271.1.2013
 
INFORMACJA O ROZSTRZYGNIĘCIU POSTĘPOWANIA
prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie: „Kryta Pływalnia w Międzyrzeczu – usunięcie usterek”.
 
Nazwa zamawiającego: GMINA MIĘDZYRZECZ
                                               UL. RYNEK 1
                                               66-300 MIĘDZYRZECZ
REGON 210966846
NIP 596-000-65-53
TELFON 095 7426930    FAX 095 7420228
 
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty
Działając na podstawie art. 92 ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010r. nr 113 poz. 759 z późn. zm.),  informujemy, iż w toku prowadzonego postępowania Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty, tj.:
Usługowy Zakład Ogólnobudowlany „NOR-BUD” Norbert Chudy, ul. Żytnia 7, 64-305 Bolewice
Wartość złożonej oferty: 105 997,71 zł brutto
 
Oferta nr 2 spełniała wymogi stawiane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a jej wartość nie przekracza środków jakie zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia.
 
Do upływu terminu składania ofert złożono 2 oferty.
Wymagane warunki udziału w postępowaniu spełnia 2 wykonawców.
Ocenie podlegały 2 oferty, które otrzymały następującą ocenę:
 
Nr oferty
Nazwa wykonawcy
Cena brutto
Ocena punktowa
1
Lewicki Budownictwo Przemysłowe Sp. z o.o.
Czarny Las, ul. Częstochowska 16, 42-233 Mykanów
319 146,54 zł
33,21
2
Usługowy Zakład Ogólnobudowlany „NOR-BUD” Norbert Chudy, ul. Żytnia 7, 64-305 Bolewice
105 997,71 zł
100
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Międzyrzecz: Kryta Pływalnia w Międzyrzeczu - usunięcie usterek
Numer ogłoszenia: 6929 - 2013; data zamieszczenia: 11.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Międzyrzecz , ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz, woj. lubuskie, tel. 95 7426930, faks 95 7426979.
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miedzyrzecz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kryta Pływalnia w Międzyrzeczu - usunięcie usterek.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usunięcie usterek - wykonanie prac naprawczych w funkcjonującym obiekcie Krytej Pływalni w Międzyrzeczu. Zakres robót obejmuje: 1) Roboty budowlane Naprawa pęknięć tynków na ścianach i sufitach. Naprawa posadzek. Naprawa sufitów podwieszanych: wymiana kasetonów sufitu podwieszanego, wymiana płyt sufitowych Heraklit, naprawa sufitów podwieszanych i zabudowy z płyt GK. Naprawa przecieków stropu pomieszczeń sanitarnych basenu - usunięcie nieszczelności brodzików w przejściach do hali basenowej. Uszczelnienie elementów konstrukcji metodą iniekcji: ściany podbasenia, ściany pomieszczenia z pompą zjeżdżalni oraz zbiorniki żelbetowe. Naprawa elementów wyposażenia: pomostu technologicznego w podbaseniu, mostku basenu rekreacyjnego, wymiana ławek w saunie, zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji schodów zjeżdżalni, drabinki techniczne. Naprawa dachu: usunięcie przecieków dachu, naprawa przelewów wody opadowej. Naprawa tynków zewnętrznych łącznika. Naprawa attyk. Osadzenie tulei podnośnika basenowego 2) Instalacje sanitarne Wymiana przyłączy kanalizacyjnych do wpustów ściekowych. Wymiana nieszczelnych odcinków rur grzewczych do nagrzewnicy centrali wentylacyjnej. Wymiana nieszczelnych rurociągów w.z. i w.c. zasilających natryski. Wymiana elementów odwodnienia liniowego w pomieszczeniach natrysków. Przełożenie rurociągów technologicznych nad włazami filtrów piaskowych. Wymiana elementów instalacji technologicznej: przepustnicy DN 150 filtra basenu rekreacyjnego, kompensatora drgań przy dmuchawie gejzeru, zaworu kulowego dwudrogowego DN 40 z siłownikiem w instalacji wody grzewczej. Wymiana kratek wentylacyjnych przy saunie. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony został w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.00.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
 
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.06.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełniania warunku w postępowaniu
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Zamawiający dokona oceny za zasadzie spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego wykazu robót zrealizowanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie lub modernizacji lub remontu obiektu kubaturowego, obejmującej wykonanie robót branży konstrukcyjno-budowlanej i sanitarnej o wartości robót nie mniejszej niż 100 000,00 PLN. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć dokumenty, potwierdzające, że ww. roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. UWAGA! W przypadku, gdy Wykonawca wykazuje spełnienie powyższego warunku polegając na wiedzy i doświadczeniu innego podmiotu na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, warunek zostanie uznany przez Zamawiającego za spełniony, jeżeli zostanie wykazane uczestnictwo tego podmiotu w realizacji zamówienia. Jeżeli Wykonawca na udokumentowanie spełniania warunku wiedzy i doświadczenia wykaże roboty budowlane, które realizowane były w ramach konsorcjum, to zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli zostały one wykonane przez Wykonawcę samodzielnie lub za pośrednictwem jego podwykonawców
  • III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełniania warunku w postępowaniu
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • o Zamawiający dokona oceny za zasadzie spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającymi zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 - tekst jednolity z późn. zmianami) uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi: -Kierownik budowy - wymagane doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi min. 5 lat, posiadanie uprawnień do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, -Kierownik robót sanitarnych - posiadanie uprawnień do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełniania warunku w postępowaniu
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
  • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1)wypełniony formularz oferty wg załącznika nr 1 do SIWZ 2)oświadczenie, że Wykonawca wykona zamówienie własnymi siłami lub określi część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom wg załącznika nr 2 do SIWZ 3)pisemne zobowiązanie, o którym mowa w pkt 5.2. SIWZ, o ile Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp 4)pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy 5)wypełniony formularz - Tabelę Elementów Rozliczeniowych wg załącznika nr 1A do SIWZ
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie anek¬su do umowy, pod rygorem nieważności. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Zamawiający dopuszcza zmianę wartości umowy, wynikającej z pominięcia części robót na wniosek Zamawiającego, lub wykonania robót zamiennych. Wartość takowej zmiany zostanie określona za pomocą kosztorysu różnicowego zatwierdzonego przez Inżyniera. 3. Zmiana terminu dopuszczalna jest z przyczyn: niekorzystnych warunków pogodowych uniemożliwiających wykonywanie robót przez okres dłuższy niż 5 dni roboczych lub uniemożliwiających dostawę materiałów na teren budowy, wstrzymania robót na okres dłuższy niż 5 dni roboczych z przyczyn niezależnych od wykonawcy, wystąpienia w czasie realizacji i na terenie objętym czynnościami wykonawcy robót klęski żywiołowej, konieczności wykonania dodatkowych lub zamiennych prac. 4. Zamawiający dopuszcza również zmianę kluczowego personelu Wykonawcy w przypadku uzasadnionej przez Wykonawcę konieczności takiej zmiany. Zmiana personelu dopuszczalna jest wyłącznie po zaakceptowaniu nowych członków personelu kluczowego przez Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.miedzyrzecz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.bip.miedzyrzecz.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.01.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski ul. Rynek 1 66-300 Międzyrzecz pok. 201 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
 
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Międzyrzeczu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Tomasz Dembowy
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-01-11
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Tomasz Dembowy
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-01-11 11:42:51
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-01-11 11:49:48
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2013-02-19 09:39:25
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2966 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony