ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Przetargi

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: WRG.271.8.20106 - Wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj przebudowy drogi gminnej w miejscowości GorzycaDrukuj informację Zamówienie publiczne: WRG.271.8.20106 - Wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj przebudowy drogi gminnej w miejscowości Gorzyca

Szczegóły informacji

WRG.271.8.20106 - Wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj przebudowy drogi gminnej w miejscowości Gorzyca

Status: rozstrzygnięty

Tryb: przetarg nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Zamawiający: Gmina Międzyrzecz

Finansowanie: środki obce

Nr UZP: 133365 - 2016

Termin składania ofert / wniosków: 2016-07-28 14:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2016-07-28 14:15:00

Ogłoszono dnia: 2016-07-13 przez Katarzyna Szadkowska

Treść:

Międzyrzecz: Wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj przebudowy drogi gminnej w miejscowości Gorzyca
Numer ogłoszenia: 149318 - 2016; data zamieszczenia: 28.09.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 133365 - 2016r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Międzyrzecz, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz, woj. lubuskie, tel. 95 7426930, faks 95 7426979.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj przebudowy drogi gminnej w miejscowości Gorzyca.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj przebudowy drogi gminnej w miejscowości Gorzyca (odcinek od drogi osiedlowej do przystanku PKS), gmina Międzyrzecz. Przedmiotowa droga w kilometrażu około od km 0 do km 0+220 ma status drogi wewnętrznej, natomiast od km 0+220 do km 0 + 375,7 ma status drogi publicznej gminnej. Wykonawca winien dokonać wyceny poszczególnych elementów robót odrębnie dla części drogi wewnętrznej i odrębnie dla części drogi publicznej (zgodnie z wzorem do formularza oferty). Realizacja przedmiotowej inwestycji obejmuje swym zakresem wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem stosownego pozwolenia na prowadzenie robót od właściwego organu administracji budowlanej oraz przebudowę nawierzchni drogi gminnej w miejscowości Gorzyca gmina Międzyrzecz: a) Opracowanie dokumentacji projektowo kosztorysowej przebudowy drogi gminnej w miejscowości Gorzyca. Zakres prac projektowych określony został w załączonym Programie Funkcjonalno - Użytkowym (PFU) opracowanym przez G.I.F.K. InterPROJEKT z Gorzowa Wlkp. Zamawiający wymaga opracowania dodatkowej dokumentacji (w 3 egz.) w zakresie połączenia drogi gminnej z drogą powiatową w obszarze działki 119/2 w branży drogowej z chodnikiem. b) Przygotowanie wniosku oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (jeżeli zajdzie taka konieczność) oraz decyzji o pozwoleniu na budowę (bądź decyzji Z.R.I.D.) wraz z niezbędnymi załącznikami, c) Wszystkie formułowane w imieniu Zamawiającego wnioski powinny uzyskać jego akceptację. d) Wykonawca uzgodni z Zamawiającym projekt koncepcyjny drogi. Zaakceptowanie projektu koncepcyjnego przez Zamawiającego jest warunkiem wykonywania dalszych prac projektowych. e) Wykonanie dokumentacji geodezyjno - kartograficznej trasy projektowanej drogi wraz z urządzeniami towarzyszącymi (oświetlenie i odwodnienie), opracowanie map do celów projektowych oraz badań geologicznych, f) Wykonanie niezbędnych uzgodnień z właścicielami działek w tym uzgodnień branżowych na trasie projektowanej drogi wraz z urządzeniami towarzyszącymi zgodnie z obowiązującymi przepisami, g) Dokonanie (jeżeli zajdzie taka potrzeba) wszelkich podziałów i kosztów z nimi związanych w zakresie przebiegu planowanej drogi. Ponadto przygotowanie planu przejęcia gruntów (niezależnie od ewentualnego przygotowania dokumentacji do uzyskania decyzji ZRID). Poprzez plan przejęcia gruntów Zamawiający rozumie opracowanie zawierające plan sytuacyjny z zaznaczeniem granic działek objętych projektem i zaznaczonym teren niezbędnym do nabycia w celu realizacji inwestycji wraz z ich powierzchnią oraz z zestawieniem właścicieli gruntów objętych projektem. h) Opracowanie (jeżeli zajdzie taka konieczność) planu wycinki drzew i krzewów wraz z uzyskaniem zezwolenia na wycinkę. i) Jednostka Projektująca zobowiązana jest do wykonania i uzyskania w imieniu Zamawiającego zatwierdzenia projektu czasowej i stałej organizacji ruchu. j) Opracowanie projektu budowlano-wykonawczego, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, kosztorysu inwestorskiego wraz z przedmiarem robót po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym rozwiązań projektowych. Oświetlenie projektowanych dróg należy wykonać w technologii LED, Opracowane kosztorysy winny być dostarczone Zamawiającemu w formie edytowalnej (np. EXCEL). k) Opracowanie kompletu dokumentacji projektowej w formie elektronicznej (np. PDF oraz wersji edytowalnej np. DWG). l) Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową drogi gminnej w miejscowości Gorzyca w zakresie objętym opracowaną przez Wykonawcę dokumentacją projektową. m) Uwaga: roboty tylko w zakresie drogi i chodnika zlokalizowane na działce nr 119/2 nie są przedmiotem niniejszego zamówienia. Natomiast Wykonawca winien opracować dokumentację projektową dla całej inwestycji objętej PFU czyli także położonej na działce 119/2. UWAGA! Roboty budowlane należy prowadzić w takim zakresie, aby w miarę możliwości udostępnić mieszkańcom dojazdy, do zlokalizowanych w obrębie przebudowywanej ulicy domów.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20-7, 45.23.32.22-1, 45.31.61.10-9, 71.32.00.00-7, 45.23.24.51-8.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zadanie współfinansowane w ramach PROW na lata 2014-2020.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23.09.2016.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
  • Przedsiębiorstwo Drogowe BUD-DRÓG Ryszard Kwapiszewski, ul. Leśna 9, 67-120 Kożuchów, kraj/woj. lubuskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 941035,64 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
  • Cena wybranej oferty: 1020000,01
  • Oferta z najniższą ceną: 1020000,01 / Oferta z najwyższą ceną: 1020000,01
  • Waluta: PLN
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Międzyrzecz, 06.09.2016 r.
WRG.271.8.2016                                                                                                                       
INFORMACJA O ROZSTRZYGNIĘCIU POSTĘPOWANIA
 
prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie: Wykonanie w systemie zaprojektuj
i wybuduj przebudowy drogi gminnej w miejscowości Gorzyca
 
Nazwa zamawiającego: GMINA MIĘDZYRZECZ
                                                   UL. RYNEK 1
                                                   66-300 MIĘDZYRZECZ
REGON 210966846
NIP 596-000-65-53
TELFON 095 7426930    FAX 095 7420228
 
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164
j.t. z późn zm.) informujemy, iż w toku prowadzonego postępowania zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty, tj.:
Przedsiębiorstwo Drogowe BUD-DRÓG Ryszard Kwapiszewski, ul. Leśna 9, 67-120 Kożuchów
Oferta nr 1 spełniała wymogi stawiane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a jej wartość nie przekracza środków jakie zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia.
 
Do upływu terminu składania ofert złożono 1 ofertę.
Wymagane warunki udziału w postępowaniu spełnia 1 wykonawca.
Ocenie podlegała 1 oferta, która otrzymała następującą ocenę:
 
Nr oferty
Nazwa i adres wykonawcy
Cena brutto
Okres gwarancji
Punktacja kryterium cena
Punktacja kryterium okres gwarancji
Łączna punktacja
1
Przedsiębiorstwo Drogowe BUD-DRÓG
Ryszard Kwapiszewski,
ul. Leśna 9, 67-120 Kożuchów
1020000,01 zł
37 miesięcy
98
2
100
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Międzyrzecz, 25.07.2016 r.
WRG.271.8.2016
Wykonawcy biorący udział w zamówieniu
 
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 j.t.) informuje, iż w postępowaniu wpłynęły pytania do treści SIWZ. Odpowiedź została zamieszczona poniżej w załącznikach.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Międzyrzecz, 22.07.2016 r.
WRG.271.8.2016
 
Wykonawcy biorący udział w zamówieniu
 
Zamawiający, działając zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych dokonał modyfikacji Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zmodyfikowana SIWZ została zamieszczona poniżej w załącznikach.
Z uwagi na fakt, że zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, zamawiający, zgodnie z art. 38 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych zamieścił ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Numer ogłoszenia: 150293 - 2016; data zamieszczenia: 22.07.2016

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 133365 - 2016 data 13.07.2016 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Międzyrzecz, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz, woj. lubuskie, tel. 95 7426930, fax. 95 7426979.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.1.4).
  • W ogłoszeniu jest: Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj przebudowy drogi gminnej w miejscowości Gorzyca (odcinek od drogi osiedlowej do przystanku PKS), gmina Międzyrzecz. Przedmiotowa droga w kilometrażu około od km 0 do km 0+220 ma status drogi wewnętrznej, natomiast od km 0+220 do km 0 + 375,7 ma status drogi publicznej gminnej. Wykonawca winien dokonać wyceny poszczególnych elementów robót odrębnie dla części drogi wewnętrznej i odrębnie dla części drogi publicznej (zgodnie z wzorem do formularza oferty). Realizacja przedmiotowej inwestycji obejmuje swym zakresem wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem stosownego pozwolenia na prowadzenie robót od właściwego organu administracji budowlanej oraz przebudowę nawierzchni drogi gminnej w miejscowości Gorzyca gmina Międzyrzecz: a) Opracowanie dokumentacji projektowo kosztorysowej przebudowy drogi gminnej w miejscowości Gorzyca. Zakres prac projektowych określony został w załączonym Programie Funkcjonalno - Użytkowym (PFU) opracowanym przez G.I.F.K. InterPROJEKT z Gorzowa Wlkp. b) Przygotowanie wniosku oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (jeżeli zajdzie taka konieczność) oraz decyzji o pozwoleniu na budowę (bądź decyzji Z.R.I.D.) wraz z niezbędnymi załącznikami, c) Wszystkie formułowane w imieniu Zamawiającego wnioski powinny uzyskać jego akceptację. d) Wykonawca uzgodni z Zamawiającym projekt koncepcyjny drogi. Zaakceptowanie projektu koncepcyjnego przez Zamawiającego jest warunkiem wykonywania dalszych prac projektowych. e) Wykonanie dokumentacji geodezyjno - kartograficznej trasy projektowanej drogi wraz z urządzeniami towarzyszącymi (oświetlenie i odwodnienie), opracowanie map do celów projektowych oraz badań geologicznych, f) Wykonanie niezbędnych uzgodnień z właścicielami działek w tym uzgodnień branżowych na trasie projektowanej drogi wraz z urządzeniami towarzyszącymi zgodnie z obowiązującymi przepisami, g) Dokonanie (jeżeli zajdzie taka potrzeba) wszelkich podziałów i kosztów z nimi związanych w zakresie przebiegu planowanej drogi. Ponadto przygotowanie planu przejęcia gruntów (niezależnie od ewentualnego przygotowania dokumentacji do uzyskania decyzji ZRID). Poprzez plan przejęcia gruntów Zamawiający rozumie opracowanie zawierające plan sytuacyjny z zaznaczeniem granic działek objętych projektem i zaznaczonym teren niezbędnym do nabycia w celu realizacji inwestycji wraz z ich powierzchnią oraz z zestawieniem właścicieli gruntów objętych projektem. h) Opracowanie (jeżeli zajdzie taka konieczność) planu wycinki drzew i krzewów wraz z uzyskaniem zezwolenia na wycinkę. i) Jednostka Projektująca zobowiązana jest do wykonania i uzyskania w imieniu Zamawiającego zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu. j) Opracowanie projektu budowlano-wykonawczego, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, kosztorysu inwestorskiego wraz z przedmiarem robót po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym rozwiązań projektowych. Oświetlenie projektowanych dróg należy wykonać w technologii LED, Opracowane kosztorysy winny być dostarczone Zamawiającemu w formie edytowalnej (np. EXCEL). k) Opracowanie kompletu dokumentacji projektowej w formie elektronicznej (np. PDF oraz wersji edytowalnej np. DWG). l) Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową drogi gminnej w miejscowości Gorzyca w zakresie objętym opracowaną przez Wykonawcę dokumentacją projektową. UWAGA! Roboty budowlane należy prowadzić w takim zakresie, aby w miarę możliwości udostępnić mieszkańcom dojazdy, do zlokalizowanych w obrębie przebudowywanej ulicy domów. 3.2. W cenie ryczałtowej zadania należy ująć wszystkie koszty niezbędne do kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia min. koszty związane z opracowaniem kompletnej z punktu widzenia celu któremu ma służyć dokumentacji projektowej, koszty transportu materiałów i urobku, geodezyjnego operatu powykonawczego, geodezyjnych pomiarów wykonanych elementów robót, oraz wszelkie inne koszty niezbędne do prawidłowego i kompletnego wykonania zadania. Mapy powykonawcze należy opracować również w formie elektronicznej zapisanej w postaci plików DXF. 3.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo udostępnienia innemu wykonawcy części placu budowy bez wpływu na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego. 3.4. Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni ziemi i za urządzenia podziemne, takie jak rurociągi, kable, repery, punkty geodezyjne, piezometry itp. oraz uzyska od odpowiednich władz będących właścicielami tych urządzeń potwierdzenie informacji dostarczonych mu przez Zamawiającego w ramach planu ich lokalizacji. Wykonawca zapewni właściwe oznakowanie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji i urządzeń w czasie trwania budowy oraz pokryje koszty z tym związane w ramach ceny ofertowej. Wszystkie roboty związane z przebudową urządzeń infrastruktury należy wykonywać pod nadzorem właścicieli sieci. Wszelkie koszty związane z nadzorem właścicieli sieci nad tymi robotami ponosi Wykonawca. Koszt ten należy uwzględnić w cenie ofertowej. Wykonawca zobowiązany jest umieścić w swoim harmonogramie rezerwę czasową dla wszelkiego rodzaju robót, które mają być wykonane w zakresie przełożenia instalacji i urządzeń podziemnych na terenie budowy i powiadomić inżyniera i władze lokalne o zamiarze rozpoczęcia robót. O fakcie przypadkowego uszkodzenia tych instalacji Wykonawca bezzwłocznie powiadomi inspektora nadzoru i zainteresowane władze oraz będzie z nimi współpracował dostarczając wszelkiej pomocy potrzebnej przy dokonaniu napraw. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia pracownikom MPWiK Sp. z o. o. z siedzibą w Świętym Wojciechu m. in. wejścia na plac budowy celem naprawy niezinwentaryzowanych bądź zinwentaryzowanych urządzeń wod-kan. Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni ziemi i urządzeń podziemnych wykazanych w dokumentach dostarczonych mu przez Zamawiającego a także pokryje koszty napraw. 3.5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia, na każdym etapie realizacji, przedmiotu zamówienia. Ograniczenie przedmiotu zamówienia skutkować będzie pomniejszeniem wynagrodzenia należnego wykonawcy adekwatnym do zakresu ograniczonych przez Zamawiającego robót. 3.6. Zamawiający dopuszcza częściowe rozliczenie przedmiotu zamówienia. Pierwsza płatność nastąpi za opracowanie dokumentacji projektowej w terminie do 15.12.2016 roku do kwoty jaką Zamawiający posiada w budżecie jednakże kwota ta uzależniona będzie od stopnia zaawansowania prac. Kolejne płatności zostaną dokonane za wykonane i odebrane elementy rozliczeniowe robót budowlanych określone w harmonogramie rzeczowo-finansowym. 3.7. W przypadku wątpliwości Zamawiającego co do jakości, technologii robót, wbudowanych materiałów (pomimo przedstawienia przez Wykonawcę pozytywnych wyników badań, atestów, certyfikatów, deklaracji itp.) Zamawiający jest uprawniony do zlecenia badań niezależnemu laboratorium badawczemu,rzeczoznawcy. W przypadku uzyskania negatywnych wyników badań laboratoryjnych, ekspertyz potwierdzających nieprawidłową jakość wykonanego elementu robót, wbudowanych materiałów, koszt wykonania tych badań laboratoryjnych ekspertyzy rzeczoznawcy obciąża Wykonawcę. 3.8. Wykonawca zobowiązany jest do przewiezienia materiałów rozbiórkowych nadających się do ponownego wbudowania na plac magazynowy spółki gminnej PUBR Międzyrzecz ul. Reymonta. Zamawiający wskaże dokładne miejsce składowania materiałów rozbiórkowych nadających się do ponownego wbudowania takich jak m.in. kostka betonowa typu POLBRUK, kostka kamienna i inne oraz urządzeń. Transport materiałów rozbiórkowych nadających się do ponownego wbudowania odbywać się powinien w takich warunkach aby transportowany materiał nie uległ zniszczeniu bądź uszkodzeniu. W cenie ofertowej należy przewidzieć zabezpieczenie przewożonych materiałów nadających się do ponownego wbudowania. Przewożony materiał w miejsce wskazane przez Zamawiającego należy zdać za pokwitowaniem w celu ilościowego rozliczenia Wykonawcy z materiałów rozbiórkowych nadających się do wbudowania. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu materiału rozbiórkowego bez jakichkolwiek zanieczyszczeń w postaci np. ziemi, gruzu czy innych elementów pochodzących z rozbiórki. W tym celu materiał pochodzący z rozbiórki (przeznaczony do zwiezienia w miejsce wskazane przez Zamawiającego), Wykonawca winien jest przebrać na placu budowy w celu jego oczyszczenia. 3.9. Wykonawca ma obowiązek na koszt własny usunąć wynikłe na etapie prowadzenia robót ziemnych kolizje z zinwentaryzowanymi urządzeniami infrastruktury podziemnej. W zakres usunięcia kolizji wchodzą również uzgodnienia z gestorem danego urządzenia warunków na jakich dana kolizja ma zostać usunięta. 3.10. Zamawiający dopuszcza składanie ofert obejmujących zastosowanie rozwiązań zamiennych, równoważnych dla określonych w dokumentacji znaków towarowych, patentów lub ich pochodzenia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3.11. Przedmiotowa inwestycja realizowana jest przy współfinansowaniu ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w związku z czym terminowość przedmiotowej inwestycji jest sprawą nadrzędną. W przypadku utraty dofinansowania z powodu nieterminowego zakończenia przedmiotu zamówienia Zamawiający obciąży Wykonawcę kwotą utraconego dofinansowania. 3.12. Wykonawca ma obowiązek ująć wszystkie niezbędne koszty aby przedmiot zamówienia był wykonany zgodnie z projektem oraz wiedzą i zasadami sztuki budowlanej. Zamawiający do niniejszej specyfikacji załączył szacunkowe zestawienie kosztów, który stanowi jedynie pomoc dla potencjalnych Wykonawców przy sporządzeniu oferty cenowej. Wykonawca ma obowiązek sporządzenia oferty cenowej na podstawie SIWZ. 3.13. Klasyfikacja przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45233222-1 Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45316110-9 Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45232451-8 Roboty odwadniające i nawierzchniowe 3.14. Do odbioru robót Wykonawca dołączy oświadczenie, w którym zobowiązuje się do udzielenia minimum (zgodnie z ofertą) -letniej gwarancji i rękojmi na całość przedmiotu zamówienia oraz zobowiązuje się do zapewnienia pełnej funkcjonalności całości przedmiotu zamówienia poprzez bezpłatne usuwanie usterek w zakresie udzielonej przez siebie gwarancji. 3.15. Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2254) średni kurs złotego w stosunku do EURO stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych wynosi 4,1749 zł..
  • W ogłoszeniu powinno być: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj przebudowy drogi gminnej w miejscowości Gorzyca (odcinek od drogi osiedlowej do przystanku PKS), gmina Międzyrzecz. Przedmiotowa droga w kilometrażu około od km 0 do km 0+220 ma status drogi wewnętrznej, natomiast od km 0+220 do km 0 + 375,7 ma status drogi publicznej gminnej. Wykonawca winien dokonać wyceny poszczególnych elementów robót odrębnie dla części drogi wewnętrznej i odrębnie dla części drogi publicznej (zgodnie z wzorem do formularza oferty). Realizacja przedmiotowej inwestycji obejmuje swym zakresem wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem stosownego pozwolenia na prowadzenie robót od właściwego organu administracji budowlanej oraz przebudowę nawierzchni drogi gminnej w miejscowości Gorzyca gmina Międzyrzecz: a) Opracowanie dokumentacji projektowo kosztorysowej przebudowy drogi gminnej w miejscowości Gorzyca. Zakres prac projektowych określony został w załączonym Programie Funkcjonalno - Użytkowym (PFU) opracowanym przez G.I.F.K. InterPROJEKT z Gorzowa Wlkp. Zamawiający wymaga opracowania dodatkowej dokumentacji (w 3 egz.) w zakresie połączenia drogi gminnej z drogą powiatową w obszarze działki 119/2 w branży drogowej z chodnikiem. b) Przygotowanie wniosku oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (jeżeli zajdzie taka konieczność) oraz decyzji o pozwoleniu na budowę (bądź decyzji Z.R.I.D.) wraz z niezbędnymi załącznikami, c) Wszystkie formułowane w imieniu Zamawiającego wnioski powinny uzyskać jego akceptację. d) Wykonawca uzgodni z Zamawiającym projekt koncepcyjny drogi. Zaakceptowanie projektu koncepcyjnego przez Zamawiającego jest warunkiem wykonywania dalszych prac projektowych. e) Wykonanie dokumentacji geodezyjno - kartograficznej trasy projektowanej drogi wraz z urządzeniami towarzyszącymi (oświetlenie i odwodnienie), opracowanie map do celów projektowych oraz badań geologicznych, f) Wykonanie niezbędnych uzgodnień z właścicielami działek w tym uzgodnień branżowych na trasie projektowanej drogi wraz z urządzeniami towarzyszącymi zgodnie z obowiązującymi przepisami, g) Dokonanie (jeżeli zajdzie taka potrzeba) wszelkich podziałów i kosztów z nimi związanych w zakresie przebiegu planowanej drogi. Ponadto przygotowanie planu przejęcia gruntów (niezależnie od ewentualnego przygotowania dokumentacji do uzyskania decyzji ZRID). Poprzez plan przejęcia gruntów Zamawiający rozumie opracowanie zawierające plan sytuacyjny z zaznaczeniem granic działek objętych projektem i zaznaczonym teren niezbędnym do nabycia w celu realizacji inwestycji wraz z ich powierzchnią oraz z zestawieniem właścicieli gruntów objętych projektem. h) Opracowanie (jeżeli zajdzie taka konieczność) planu wycinki drzew i krzewów wraz z uzyskaniem zezwolenia na wycinkę. i) Jednostka Projektująca zobowiązana jest do wykonania i uzyskania w imieniu Zamawiającego zatwierdzenia projektu czasowej i stałej organizacji ruchu. j) Opracowanie projektu budowlano-wykonawczego, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, kosztorysu inwestorskiego wraz z przedmiarem robót po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym rozwiązań projektowych. Oświetlenie projektowanych dróg należy wykonać w technologii LED, Opracowane kosztorysy winny być dostarczone Zamawiającemu w formie edytowalnej (np. EXCEL). k) Opracowanie kompletu dokumentacji projektowej w formie elektronicznej (np. PDF oraz wersji edytowalnej np. DWG). l) Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową drogi gminnej w miejscowości Gorzyca w zakresie objętym opracowaną przez Wykonawcę dokumentacją projektową. m) Uwaga: roboty tylko w zakresie drogi i chodnika zlokalizowane na działce nr 119/2 nie są przedmiotem niniejszego zamówienia. Natomiast Wykonawca winien opracować dokumentację projektową dla całej inwestycji objętej PFU czyli także położonej na działce 119/2. UWAGA! Roboty budowlane należy prowadzić w takim zakresie, aby w miarę możliwości udostępnić mieszkańcom dojazdy, do zlokalizowanych w obrębie przebudowywanej ulicy domów. 2. W cenie ryczałtowej zadania należy ująć wszystkie koszty niezbędne do kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia (bez robót drogowych i chodnika w zakresie działki nr 119/2, które to będą wykonywane przez Starostwo Powiatowe w Międzyrzeczu) m.in. koszty związane z opracowaniem kompletnej z punktu widzenia celu któremu ma służyć dokumentacji projektowej, koszty transportu materiałów i urobku, geodezyjnego operatu powykonawczego, geodezyjnych pomiarów wykonanych elementów robót, oraz wszelkie inne koszty niezbędne do prawidłowego i kompletnego wykonania zadania. Mapy powykonawcze należy opracować również w formie elektronicznej zapisanej w postaci plików DXF. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo udostępnienia innemu wykonawcy części placu budowy bez wpływu na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego. 4. Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni ziemi i za urządzenia podziemne, takie jak rurociągi, kable, repery, punkty geodezyjne, piezometry itp. oraz uzyska od odpowiednich władz będących właścicielami tych urządzeń potwierdzenie informacji dostarczonych mu przez Zamawiającego w ramach planu ich lokalizacji. Wykonawca zapewni właściwe oznakowanie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji i urządzeń w czasie trwania budowy oraz pokryje koszty z tym związane w ramach ceny ofertowej. Wszystkie roboty związane z przebudową urządzeń infrastruktury należy wykonywać pod nadzorem właścicieli sieci. Wszelkie koszty związane z nadzorem właścicieli sieci nad tymi robotami ponosi Wykonawca. Koszt ten należy uwzględnić w cenie ofertowej. Wykonawca zobowiązany jest umieścić w swoim harmonogramie rezerwę czasową dla wszelkiego rodzaju robót, które mają być wykonane w zakresie przełożenia instalacji i urządzeń podziemnych na terenie budowy i powiadomić inżyniera i władze lokalne o zamiarze rozpoczęcia robót. O fakcie przypadkowego uszkodzenia tych instalacji Wykonawca bezzwłocznie powiadomi inspektora nadzoru i zainteresowane władze oraz będzie z nimi współpracował dostarczając wszelkiej pomocy potrzebnej przy dokonaniu napraw. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia pracownikom MPWiK Sp. z o. o. z siedzibą w Świętym Wojciechu m. in. wejścia na plac budowy celem naprawy niezinwentaryzowanych bądź zinwentaryzowanych urządzeń wod-kan. Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni ziemi i urządzeń podziemnych wykazanych w dokumentach dostarczonych mu przez Zamawiającego a także pokryje koszty napraw. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia, na każdym etapie realizacji, przedmiotu zamówienia. Ograniczenie przedmiotu zamówienia skutkować będzie pomniejszeniem wynagrodzenia należnego wykonawcy adekwatnym do zakresu ograniczonych przez Zamawiającego robót. 6. Zamawiający przewiduje częściowe rozliczenie przedmiotu zamówienia. Pierwsza płatność nastąpi za opracowanie dokumentacji projektowej w terminie do 15.12.2016 roku do kwoty jaką Zamawiający posiada w budżecie jednakże kwota ta uzależniona będzie od stopnia zaawansowania prac. Kolejne płatności zostaną dokonane za wykonane i odebrane elementy rozliczeniowe robót budowlanych określone w harmonogramie rzeczowo-finansowym. 7. W przypadku wątpliwości Zamawiającego co do jakości, technologii robót, wbudowanych materiałów (pomimo przedstawienia przez Wykonawcę pozytywnych wyników badań, atestów, certyfikatów, deklaracji itp.) Zamawiający jest uprawniony do zlecenia badań niezależnemu laboratorium badawczemu/rzeczoznawcy. W przypadku uzyskania negatywnych wyników badań laboratoryjnych/ekspertyz potwierdzających nieprawidłową jakość wykonanego elementu/robót, wbudowanych materiałów, koszt wykonania tych badań laboratoryjnych/ekspertyzy rzeczoznawcy obciąża Wykonawcę. 8. Wykonawca zobowiązany jest do przewiezienia materiałów rozbiórkowych nadających się do ponownego wbudowania na plac magazynowy spółki gminnej PUBR Międzyrzecz ul. Reymonta. Zamawiający wskaże dokładne miejsce składowania materiałów rozbiórkowych nadających się do ponownego wbudowania takich jak m.in. kostka betonowa typu POLBRUK, kostka kamienna i inne oraz urządzeń. Transport materiałów rozbiórkowych nadających się do ponownego wbudowania odbywać się powinien w takich warunkach aby transportowany materiał nie uległ zniszczeniu bądź uszkodzeniu. W cenie ofertowej należy przewidzieć zabezpieczenie przewożonych materiałów nadających się do ponownego wbudowania. Przewożony materiał w miejsce wskazane przez Zamawiającego należy zdać za pokwitowaniem w celu ilościowego rozliczenia Wykonawcy z materiałów rozbiórkowych nadających się do wbudowania. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu materiału rozbiórkowego bez jakichkolwiek zanieczyszczeń w postaci np. ziemi, gruzu czy innych elementów pochodzących z rozbiórki. W tym celu materiał pochodzący z rozbiórki (przeznaczony do zwiezienia w miejsce wskazane przez Zamawiającego), Wykonawca winien jest przebrać na placu budowy w celu jego oczyszczenia. 9. Wykonawca ma obowiązek na koszt własny usunąć wynikłe na etapie prowadzenia robót ziemnych kolizje ze zinwentaryzowanymi urządzeniami infrastruktury podziemnej. W zakres usunięcia kolizji wchodzą również uzgodnienia z gestorem danego urządzenia warunków na jakich dana kolizja ma zostać usunięta. 10. Zamawiający dopuszcza składanie ofert obejmujących zastosowanie rozwiązań zamiennych, równoważnych dla określonych w dokumentacji znaków towarowych, patentów lub ich pochodzenia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 11. Przedmiotowa inwestycja realizowana jest przy współfinansowaniu ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w związku z czym terminowość przedmiotowej inwestycji jest sprawą nadrzędną. W przypadku utraty dofinansowania z powodu nieterminowego zakończenia przedmiotu zamówienia Zamawiający obciąży Wykonawcę kwotą utraconego dofinansowania. 12. Wykonawca ma obowiązek ująć wszystkie niezbędne koszty aby przedmiot zamówienia był wykonany zgodnie z projektem oraz wiedzą i zasadami sztuki budowlanej. Zamawiający do niniejszej specyfikacji załączył szacunkowe zestawienie kosztów, który stanowi jedynie pomoc dla potencjalnych Wykonawców przy sporządzeniu oferty cenowej. Wykonawca ma obowiązek sporządzenia oferty cenowej na podstawie SIWZ. 13. Do odbioru robót Wykonawca dołączy oświadczenie, w którym zobowiązuje się do udzielenia gwarancji i rękojmi na całość przedmiotu zamówienia zgodnie ze złożoną ofertą przetargową oraz zobowiązuje się do zapewnienia pełnej funkcjonalności całości przedmiotu zamówienia poprzez bezpłatne usuwanie usterek w zakresie udzielonej przez siebie gwarancji. 14. Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2254) średni kurs złotego w stosunku do EURO stanowiący podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych wynosi 4,1749 zł.
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.3.2).
  • W ogłoszeniu jest: Wiedza i doświadczenie Zamawiający dokona oceny za zasadzie spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego wykazu: 1. Wykonanych robót budowlanych wykonanych w systemie zaprojektuj - wybuduj w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem w realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na zaprojektowaniu i budowie lub przebudowie: a) dróg lub ulic o nawierzchni z elementów drobnowymiarowych (np. kostka betonowa, kamienna itp.) o łącznej długości co najmniej 800 m oraz b) oświetlenia drogowego o łącznej długości co najmniej 600 m. Opisane roboty mogą być wykonane łącznie lub oddzielnie dla każdej branży. 2. Wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie. Wykonawca musi się wykazać wiedzą i doświadczeniem w wykonaniu co najmniej dwóch usługi (zakończonych) polegających na wykonaniu projektu budowlanego i wykonawczego dla przedsięwzięcia polegającego na: a) budowie lub przebudowie drogi lub ulicy o łącznej długości co najmniej 800 m, dla których uzyskano decyzję o pozwoleniu na budowę lub decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz b) budowie lub przebudowie oświetlenia drogowego o łącznej długości co najmniej 600 m. Opisane usługi mogą być wykonane łącznie lub oddzielnie dla każdej branży. 3. Wykonanych robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem w realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie: a) dróg lub ulic o nawierzchni z elementów drobnowymiarowych (np. kostka betonowa, kamienna itp.) o łącznej długości co najmniej 800 m oraz b) oświetlenia drogowego o łącznej długości co najmniej 600 m. Powyższe usługi i roboty muszą być potwierdzone dowodami wydanymi przez podmiot na rzecz którego zostały wykonane, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazującymi, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Uwaga Zamawiający uzna za spełniające warunek roboty budowlane lub usługi wg schematu: 1) lub 2 + 3)..
  • W ogłoszeniu powinno być: Zamawiający dokona oceny za zasadzie spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego wykazu: 1. Wykazu wykonanych robót budowlanych wykonanych w systemie zaprojektuj - wybuduj w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem w realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na zaprojektowaniu i budowie lub zaprojektowaniu i przebudowie: 1) dróg lub ulic o nawierzchni z elementów drobnowymiarowych (np. kostka betonowa, kamienna itp.) o łącznej długości co najmniej 800 m oraz 2) oświetlenia drogowego o łącznej długości co najmniej 600 m. Opisane roboty mogą być wykonane łącznie lub oddzielnie dla każdej branży. lub 2. Wykazu wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie. Wykonawca musi się wykazać wiedzą i doświadczeniem w wykonaniu co najmniej dwóch usług (zakończonych) polegających na wykonaniu projektu budowlanego i wykonawczego dla przedsięwzięcia polegającego na: 1) budowie lub przebudowie drogi lub ulicy o łącznej długości co najmniej 800 m, dla których uzyskano decyzję o pozwoleniu na budowę lub decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz 2) budowie lub przebudowie oświetlenia drogowego o łącznej długości co najmniej 600 m. Opisane usługi mogą być wykonane łącznie lub oddzielnie dla każdej branży. i 3. Wykazu wykonanych robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem w realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie: 1) dróg lub ulic o nawierzchni z elementów drobnowymiarowych (np. kostka betonowa, kamienna itp.) o łącznej długości co najmniej 800 m oraz 2) oświetlenia drogowego o łącznej długości co najmniej 600 m. Opisane roboty mogą być wykonane łącznie lub oddzielnie dla każdej branży. Powyższe usługi i roboty muszą być potwierdzone dowodami wydanymi przez podmiot na rzecz którego zostały wykonane potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane w sposób należyty a roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazującymi, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Uwaga: Zamawiający uzna za spełniające warunek roboty budowlane lub usługi wg schematu: 1. lub 2. + 3..
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.3.4).
  • W ogłoszeniu jest: Osoby zdolne do wykonania zamówienia Zamawiający dokona oceny za zasadzie spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Wykonawca musi wykazać, że będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za projektowanie i kierowanie robotami budowlanymi, posiadającymi stosowne uprawnienia zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane w następujących specjalnościach: 1. Główny Projektant branża drogowa - wykształcenie wyższe techniczne oraz posiadanie uprawnień do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń. Doświadczenie zawodowe: a) posiadanie uprawnień projektowych minimum 3 lata, b) doświadczenie w projektowaniu minimum 3 lata, c) doświadczenie zawodowe w wykonaniu co najmniej dwóch projektów budowy lub przebudowy dróg o długości łącznej min. 800 m. 2. Sprawdzający branża drogowa - wykształcenie wyższe techniczne oraz posiadanie uprawnień do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń. 3. Projektant branży elektrycznej - wykształcenie wyższe techniczne oraz posiadanie uprawnień do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Doświadczenie zawodowe: a) posiadanie uprawnień projektowych minimum 3 lata, b) doświadczenie w projektowaniu minimum 3 lata, c) doświadczenie zawodowe w wykonaniu co najmniej dwóch projektów budowy lub przebudowy oświetlenia drogowego o długości łącznej min. 600 m. 4. Sprawdzający branży elektrycznej - wykształcenie wyższe techniczne oraz posiadanie uprawnień do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. 5. Projektant branży sanitarnej - wykształcenie wyższe techniczne oraz posiadanie uprawnień do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. Doświadczenie zawodowe: a)doświadczenie w projektowaniu minimum 3 lata, b) posiadanie uprawnień projektowych minimum 3 lata. 6. Sprawdzający branży sanitarnej - wykształcenie wyższe techniczne oraz posiadanie uprawnień do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. 7. Kierownik budowy branża drogowa - wykształcenie wyższe techniczne w zakresie specjalności drogowej oraz posiadanie uprawnień do kierowania robotami w specjalności drogowej bez ograniczeń. Doświadczenie zawodowe: a) doświadczenie zawodowe min. 3 lata b) doświadczenie jako kierownik budowy przy nadzorze min. dwóch zadań obejmujących budowę lub przebudowę drogi (ulicy). 8. Kierownik robót branża sanitarna: posiadanie uprawnień do pełnienia określonej funkcji, wymaganych ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane. 9. Kierownik robót branża elektryczna: posiadanie uprawnień do pełnienia określonej funkcji, wymaganych ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane. Uwaga: Za uprawnienia równoważne zamawiający uzna uprawnienia budowlane zdobyte na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz uznane na zasadach określonych w ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63 poz. 394), których zakres uprawnia do pełnienia wskazanej funkcji przy realizacji przedmiotu zamówienia.
  • W ogłoszeniu powinno być: Zamawiający dokona oceny za zasadzie spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Wykonawca musi wykazać, że będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za projektowanie i kierowanie robotami budowlanymi, posiadającymi stosowne uprawnienia zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane w następujących specjalnościach: 1. Główny Projektant branża drogowa - wykształcenie wyższe techniczne oraz posiadanie uprawnień do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń. Doświadczenie zawodowe: a) posiadanie uprawnień projektowych minimum 3 lata, b) doświadczenie zawodowe w wykonaniu co najmniej dwóch projektów budowy lub przebudowy dróg o długości łącznej min. 800 m. 2. Sprawdzający branża drogowa - wykształcenie wyższe techniczne oraz posiadanie uprawnień do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń. 3. Projektant branży elektrycznej - wykształcenie wyższe techniczne oraz posiadanie uprawnień do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. Doświadczenie zawodowe: a) posiadanie uprawnień projektowych minimum 3 lata, b) doświadczenie zawodowe w wykonaniu co najmniej dwóch projektów budowy lub przebudowy oświetlenia drogowego o długości łącznej min. 600 m. 4. Sprawdzający branży elektrycznej - wykształcenie wyższe techniczne oraz posiadanie uprawnień do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. 5. Projektant branży sanitarnej - wykształcenie wyższe techniczne oraz posiadanie uprawnień do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. Doświadczenie zawodowe: a) posiadanie uprawnień projektowych minimum 3 lata. 6. Sprawdzający branży sanitarnej - wykształcenie wyższe techniczne oraz posiadanie uprawnień do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. 7. Kierownik budowy branża drogowa - wykształcenie wyższe techniczne w zakresie specjalności drogowej oraz posiadanie uprawnień do kierowania robotami w specjalności drogowej bez ograniczeń. Doświadczenie zawodowe: a) doświadczenie jako kierownik budowy dla min. dwóch zadań obejmujących budowę lub przebudowę drogi (ulicy) w okresie ostatnich trzech lat. 8. Kierownik robót branża sanitarna: posiadanie uprawnień do pełnienia określonej funkcji, wymaganych ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane. 9. Kierownik robót branża elektryczna: posiadanie uprawnień do pełnienia określonej funkcji, wymaganych ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane. Uwaga: Za uprawnienia równoważne zamawiający uzna uprawnienia budowlane zdobyte na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz uznane na zasadach określonych w ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63 poz. 394), których zakres uprawnia do pełnienia wskazanej funkcji przy realizacji przedmiotu zamówienia.
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.6).
  • W ogłoszeniu jest: 1) wypełniony formularz oferty wg załącznika Nr 1 do SIWZ, 2) szczegółową wycenę zadań wg załącznika do oferty, 3) pisemne zobowiązanie, o którym mowa w pkt 5.2. SIWZ, o ile Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp wraz z pełnomocnictwem lub innym dokumentem określającym zakres umocowania do reprezentowania podmiotu zobowiązanego, 4) pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy.
  • W ogłoszeniu powinno być: 1) wypełniony formularz oferty wg załącznika Nr 1 do SIWZ, 2) pisemne zobowiązanie, o którym mowa w pkt 5.2. SIWZ, o ile Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, 3) pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
 
Międzyrzecz: Wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj przebudowy drogi gminnej w miejscowości Gorzyca
Numer ogłoszenia: 133365 - 2016; data zamieszczenia: 13.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V
zamówienia publicznego
 
zawarcia umowy ramowej
 
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Międzyrzecz , ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz, woj. lubuskie, tel. 95 7426930, faks 95 7426979.
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miedzyrzecz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj przebudowy drogi gminnej w miejscowości Gorzyca.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj przebudowy drogi gminnej w miejscowości Gorzyca (odcinek od drogi osiedlowej do przystanku PKS), gmina Międzyrzecz. Przedmiotowa droga w kilometrażu około od km 0 do km 0+220 ma status drogi wewnętrznej, natomiast od km 0+220 do km 0 + 375,7 ma status drogi publicznej gminnej. Wykonawca winien dokonać wyceny poszczególnych elementów robót odrębnie dla części drogi wewnętrznej i odrębnie dla części drogi publicznej (zgodnie z wzorem do formularza oferty). Realizacja przedmiotowej inwestycji obejmuje swym zakresem wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem stosownego pozwolenia na prowadzenie robót od właściwego organu administracji budowlanej oraz przebudowę nawierzchni drogi gminnej w miejscowości Gorzyca gmina Międzyrzecz: a) Opracowanie dokumentacji projektowo kosztorysowej przebudowy drogi gminnej w miejscowości Gorzyca. Zakres prac projektowych określony został w załączonym Programie Funkcjonalno - Użytkowym (PFU) opracowanym przez G.I.F.K. InterPROJEKT z Gorzowa Wlkp. b) Przygotowanie wniosku oraz uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (jeżeli zajdzie taka konieczność) oraz decyzji o pozwoleniu na budowę (bądź decyzji Z.R.I.D.) wraz z niezbędnymi załącznikami, c) Wszystkie formułowane w imieniu Zamawiającego wnioski powinny uzyskać jego akceptację. d) Wykonawca uzgodni z Zamawiającym projekt koncepcyjny drogi. Zaakceptowanie projektu koncepcyjnego przez Zamawiającego jest warunkiem wykonywania dalszych prac projektowych. e) Wykonanie dokumentacji geodezyjno - kartograficznej trasy projektowanej drogi wraz z urządzeniami towarzyszącymi (oświetlenie i odwodnienie), opracowanie map do celów projektowych oraz badań geologicznych, f) Wykonanie niezbędnych uzgodnień z właścicielami działek w tym uzgodnień branżowych na trasie projektowanej drogi wraz z urządzeniami towarzyszącymi zgodnie z obowiązującymi przepisami, g) Dokonanie (jeżeli zajdzie taka potrzeba) wszelkich podziałów i kosztów z nimi związanych w zakresie przebiegu planowanej drogi. Ponadto przygotowanie planu przejęcia gruntów (niezależnie od ewentualnego przygotowania dokumentacji do uzyskania decyzji ZRID). Poprzez plan przejęcia gruntów Zamawiający rozumie opracowanie zawierające plan sytuacyjny z zaznaczeniem granic działek objętych projektem i zaznaczonym teren niezbędnym do nabycia w celu realizacji inwestycji wraz z ich powierzchnią oraz z zestawieniem właścicieli gruntów objętych projektem. h) Opracowanie (jeżeli zajdzie taka konieczność) planu wycinki drzew i krzewów wraz z uzyskaniem zezwolenia na wycinkę. i) Jednostka Projektująca zobowiązana jest do wykonania i uzyskania w imieniu Zamawiającego zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu. j) Opracowanie projektu budowlano-wykonawczego, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, kosztorysu inwestorskiego wraz z przedmiarem robót po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym rozwiązań projektowych. Oświetlenie projektowanych dróg należy wykonać w technologii LED, Opracowane kosztorysy winny być dostarczone Zamawiającemu w formie edytowalnej (np. EXCEL). k) Opracowanie kompletu dokumentacji projektowej w formie elektronicznej (np. PDF oraz wersji edytowalnej np. DWG). l) Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową drogi gminnej w miejscowości Gorzyca w zakresie objętym opracowaną przez Wykonawcę dokumentacją projektową. UWAGA! Roboty budowlane należy prowadzić w takim zakresie, aby w miarę możliwości udostępnić mieszkańcom dojazdy, do zlokalizowanych w obrębie przebudowywanej ulicy domów. 3.2. W cenie ryczałtowej zadania należy ująć wszystkie koszty niezbędne do kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia min. koszty związane z opracowaniem kompletnej z punktu widzenia celu któremu ma służyć dokumentacji projektowej, koszty transportu materiałów i urobku, geodezyjnego operatu powykonawczego, geodezyjnych pomiarów wykonanych elementów robót, oraz wszelkie inne koszty niezbędne do prawidłowego i kompletnego wykonania zadania. Mapy powykonawcze należy opracować również w formie elektronicznej zapisanej w postaci plików DXF. 3.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo udostępnienia innemu wykonawcy części placu budowy bez wpływu na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego. 3.4. Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni ziemi i za urządzenia podziemne, takie jak rurociągi, kable, repery, punkty geodezyjne, piezometry itp. oraz uzyska od odpowiednich władz będących właścicielami tych urządzeń potwierdzenie informacji dostarczonych mu przez Zamawiającego w ramach planu ich lokalizacji. Wykonawca zapewni właściwe oznakowanie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem tych instalacji i urządzeń w czasie trwania budowy oraz pokryje koszty z tym związane w ramach ceny ofertowej. Wszystkie roboty związane z przebudową urządzeń infrastruktury należy wykonywać pod nadzorem właścicieli sieci. Wszelkie koszty związane z nadzorem właścicieli sieci nad tymi robotami ponosi Wykonawca. Koszt ten należy uwzględnić w cenie ofertowej. Wykonawca zobowiązany jest umieścić w swoim harmonogramie rezerwę czasową dla wszelkiego rodzaju robót, które mają być wykonane w zakresie przełożenia instalacji i urządzeń podziemnych na terenie budowy i powiadomić inżyniera i władze lokalne o zamiarze rozpoczęcia robót. O fakcie przypadkowego uszkodzenia tych instalacji Wykonawca bezzwłocznie powiadomi inspektora nadzoru i zainteresowane władze oraz będzie z nimi współpracował dostarczając wszelkiej pomocy potrzebnej przy dokonaniu napraw. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia pracownikom MPWiK Sp. z o. o. z siedzibą w Świętym Wojciechu m. in. wejścia na plac budowy celem naprawy niezinwentaryzowanych bądź zinwentaryzowanych urządzeń wod-kan. Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni ziemi i urządzeń podziemnych wykazanych w dokumentach dostarczonych mu przez Zamawiającego a także pokryje koszty napraw. 3.5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia, na każdym etapie realizacji, przedmiotu zamówienia. Ograniczenie przedmiotu zamówienia skutkować będzie pomniejszeniem wynagrodzenia należnego wykonawcy adekwatnym do zakresu ograniczonych przez Zamawiającego robót. 3.6. Zamawiający dopuszcza częściowe rozliczenie przedmiotu zamówienia. Pierwsza płatność nastąpi za opracowanie dokumentacji projektowej w terminie do 15.12.2016 roku do kwoty jaką Zamawiający posiada w budżecie jednakże kwota ta uzależniona będzie od stopnia zaawansowania prac. Kolejne płatności zostaną dokonane za wykonane i odebrane elementy rozliczeniowe robót budowlanych określone w harmonogramie rzeczowo-finansowym. 3.7. W przypadku wątpliwości Zamawiającego co do jakości, technologii robót, wbudowanych materiałów (pomimo przedstawienia przez Wykonawcę pozytywnych wyników badań, atestów, certyfikatów, deklaracji itp.) Zamawiający jest uprawniony do zlecenia badań niezależnemu laboratorium badawczemu,rzeczoznawcy. W przypadku uzyskania negatywnych wyników badań laboratoryjnych, ekspertyz potwierdzających nieprawidłową jakość wykonanego elementu robót, wbudowanych materiałów, koszt wykonania tych badań laboratoryjnych ekspertyzy rzeczoznawcy obciąża Wykonawcę. 3.8. Wykonawca zobowiązany jest do przewiezienia materiałów rozbiórkowych nadających się do ponownego wbudowania na plac magazynowy spółki gminnej PUBR Międzyrzecz ul. Reymonta. Zamawiający wskaże dokładne miejsce składowania materiałów rozbiórkowych nadających się do ponownego wbudowania takich jak m.in. kostka betonowa typu POLBRUK, kostka kamienna i inne oraz urządzeń. Transport materiałów rozbiórkowych nadających się do ponownego wbudowania odbywać się powinien w takich warunkach aby transportowany materiał nie uległ zniszczeniu bądź uszkodzeniu. W cenie ofertowej należy przewidzieć zabezpieczenie przewożonych materiałów nadających się do ponownego wbudowania. Przewożony materiał w miejsce wskazane przez Zamawiającego należy zdać za pokwitowaniem w celu ilościowego rozliczenia Wykonawcy z materiałów rozbiórkowych nadających się do wbudowania. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu materiału rozbiórkowego bez jakichkolwiek zanieczyszczeń w postaci np. ziemi, gruzu czy innych elementów pochodzących z rozbiórki. W tym celu materiał pochodzący z rozbiórki (przeznaczony do zwiezienia w miejsce wskazane przez Zamawiającego), Wykonawca winien jest przebrać na placu budowy w celu jego oczyszczenia. 3.9. Wykonawca ma obowiązek na koszt własny usunąć wynikłe na etapie prowadzenia robót ziemnych kolizje z zinwentaryzowanymi urządzeniami infrastruktury podziemnej. W

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Międzyrzeczu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Szadkowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2016-07-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Szadkowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2016-07-13 11:59:40
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-07-13 13:24:10
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-10-27 09:03:35
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1819 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »