ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Organizacje pozarządowe

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Zarządzenie Nr 15/2024 Burmistrza Międzyrzecza z dnia 01 lutego 2024 r. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych finansowanych z budżetu Gminy Międzyrzecz w 2024 roku

Informacja ogłoszona dnia 2024-02-01 23:17:36 przez Marcin Rzepa

Akapit nr 1 - brak tytułu

Zarządzenie Nr 15/2024
Burmistrza Międzyrzecza
z dnia 01 lutego 2024 r.
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych finansowanych z budżetu Gminy Międzyrzecz w 2024 roku.
 
Na podstawie art. 11 ust. 2  oraz art. 13 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 571), uchwały Nr LXXI/696/23 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 31 października 2023  r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Międzyrzecz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2024 oraz Zarządzenia Nr Z-13/2024 Burmistrza Międzyrzecza z dnia 26 stycznia 2024 r. w sprawie określenia Regulaminu postępowania Komisji Konkursowej w otwartym konkursie ofert na realizację zadań publicznych Gminy Międzyrzecz w 2024 roku
zarządzam, co następuje:
 
§ 1.
1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na realizację zadań publicznych w 2024 roku w zakresie:
- działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży,
- działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym,
- kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego,
- ochrony i promocji zdrowia,
- wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.
2. Postępowanie konkursowe w sprawie wyboru podmiotów, którym zostanie przyznana dotacja, będzie przeprowadzone zgodnie z ogłoszeniem konkursowym, stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.
 
§ 2.
Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu.
 
§ 3.
Zarządzenie obowiązuje od dnia wydania.
BURMISTRZ

mgr inż. Remigiusz Lorenz
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 15/2024
Burmistrza Międzyrzecza
z dnia 01 lutego 2024 r.
 
OGŁOSZENIE OTWARTEGO KONKURSU OFERT
 
Działając na podstawie art. 11 ust. 2 oraz art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 571), uchwały Nr LXXI/696/23 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 31 października 2023 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Międzyrzecz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na  rok 2024 oraz Zarządzenia Nr Z-13/2024 Burmistrza Międzyrzecza z dnia 26 stycznia 2024 r. w sprawie określenia Regulaminu postępowania Komisji Konkursowej w otwartym konkursie ofert na realizację zadań publicznych Gminy Międzyrzecz w 2024
 
BURMISTRZ MIĘDZYRZECZA
OGŁASZA OTWARTY KONKURSU OFERT NA REALIZACJĘ ZADAŃ PUBLICZNYCH w 2024 ROKU.
 
I. Rodzaj zadań publicznych i wysokość środków publicznych przeznaczonych na ich realizację.
 
Lp.
Rodzaj zadania
wsparcie lub powierzenie
Poniesione wydatki
w roku 2023 r.
Planowane środki
w roku 2024 r.
1
Wspieranie zadania publicznego w zakresie działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży oraz organizacji czasu wolnego poprzez prowadzenie zajęć świetlicowych w świetlicy wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy Międzyrzecz.
80.000,00 zł
80.000,00 zł
2
Wspieranie zadania publicznego w zakresie działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym poprzez organizację zajęć edukacyjnych oraz wydarzeń społecznych, w tym kulturalnych i sportowych w ramach UTW.
10.000,00 zł
14.300,00 zł
3
Wspieranie zadania publicznego w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego polegającego na przeprowadzeniu szkolenia, nauki i zajęć dla dzieci i młodzieży w zakresie nauki tańca. 
25.000,00 zł
30.000,00 zł
4
Powierzenie zadania publicznego w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego polegającego na podtrzymywaniu tradycji narodowych i patriotycznych w ramach działalności drużyn harcerskich z terenu Gminy Międzyrzecz
6.000,00 zł
6.000,00 zł
5
Wspieranie zadania publicznego w zakresie ochrony i promocji zdrowia poprzez organizację zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy Międzyrzecz
50.000,00 zł
50.000,00 zł
6
Wspieranie zadania publicznego w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego polegającego na organizacji historycznej konferencji naukowej na terenie Gminy Międzyrzecz.
15.000,00 zł
15.000,00 zł
7
 Wspieranie zadania publicznego w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej polegającego na przygotowaniu kortów tenisowych do sezonu w roku 2024.
0,00
10.000,00 zł
8
Wspieranie zadania publicznego w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego polegającego na przygotowaniu widowiska słowno-muzycznego „Lily” z udziałem dzieci i młodzieży z Gminy Międzyrzecz.
0,00
10.000,00 zł
9
Wspieranie zadania publicznego w zakresie działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym poprzez organizację zajęć integracyjnych, w tym kulturalnych i sportowych w ramach obchodów jubileuszu działalności PZERiI.
0,00
5.200,00 zł
 
1. Zadanie pn. "Wspieranie zadania publicznego w zakresie działalności na rzecz dzieci i młodzieży, w tym wypoczynku dzieci i młodzieży oraz organizacji czasu wolnego poprzez prowadzenie zajęć świetlicowych w świetlicy wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży z terenu gminy Międzyrzecz”.
Celem zadania jest zapewnienie dzieciom i młodzieży z terenu Gminy Międzyrzecz odpowiedniej opieki i możliwości aktywnego spędzania wolnego czasu, wzrost poczucia bezpieczeństwa i poprawienie wyników w nauce.
Warunkiem realizacji zadania jest:
- prowadzenie zajęć przez osoby posiadające kwalifikacje zgodne z zakresem realizowanego zadania,
- przygotowanie i przedstawienie planu pracy, w tym terapeutycznej w świetlicy,
- zachowanie minimum 10% finansowego wkładu oferenta w odniesieniu do całkowitych kosztów realizacji zadania.
Oczekiwane rezultaty zadania oraz oczekiwane źródła danych o osiągniętych wskaźnikach:
- liczba dzieci i młodzieży uczęszczających do świetlicy - objęcie zadaniem minimum 15 dzieci i młodzieży z terenu gminy Międzyrzecz – sposób mierzenia: np. listy obecności, dzienniki zajęć;
- zapewnienie dostępu do zajęć edukacyjnych skierowanych dla dzieci i młodzieży – liczba wydarzeń - sposób mierzenia – wykaz / harmonogram zajęć;
- kształtowanie wśród dzieci i młodzieży postaw wolnych od nałogów – liczba wydarzeń/zajęć terapeutycznych - sposób mierzenia: wykaz i program wydarzeń.
 
Termin realizacji: 01.03.2024 – 31.12.2024 r.
 
2. Zadanie pn. „Wspieranie zadania publicznego w zakresie działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym poprzez organizację zajęć edukacyjnych oraz wydarzeń społecznych, w tym kulturalnych i sportowych w ramach UTW.”
Celem zadania jest upowszechnianie, poprawa jakości i zwiększanie różnorodności kształcenia ustawicznego oraz zapewnienie dostępu do wydarzeń społecznych, w tym kulturalnych i sportowych dla osób w wieku senioralnym.
Warunkiem realizacji zadania jest:
- organizacja i przeprowadzenie różnorodnych zajęć i wydarzeń o tematyce m.in. kulturalnej, edukacyjnej, sportowej i zdrowotnej dla osób w wieku senioralnym przez osoby posiadające kwalifikacje w zakresie realizacji zadania,
- zachowanie minimum 10% finansowego wkładu oferenta w odniesieniu do całkowitych kosztów realizacji zadania.
Oczekiwane rezultaty zadania oraz oczekiwane źródła danych o osiągniętych wskaźnikach:
- zwiększenie aktywności osób w wieku senioralnym - liczba uczestników zadania - minimum 50 uczestników w wieku emerytalnym z terenu gminy Międzyrzecz - sposób mierzenia:
np. listy obecności, dzienniki zajęć;
- zwiększenie liczby działań na rzecz seniorów - liczba wydarzeń - sposób mierzenia: zestawienie programów, dokumentacja fotograficzna, plakaty, ulotki, programy, relacje internetowe;
- umożliwienie dostępu osobom w wieku senioralnym do różnorodnej tematyki kształcenia ustawicznego - liczba zajęć (wg tematyki) skierowanych do osób w wieku senioralnym - sposób mierzenia: wykaz i program wydarzeń, relacje internetowe.
Termin realizacji: 01.03.2024 – 31.12.2024 r.
 
3. Zadanie pn. „Wspieranie realizacji zadania publicznego w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego polegającego na przeprowadzeniu szkolenia, nauki
i zajęć dla dzieci i młodzieży w zakresie nauki tańca.”
Celem zadania jest zapewnienie dzieciom i młodzieży dostępu do zajęć kulturalnych z zakresu tańca i możliwości rozwoju talentów artystycznych poprzez szkolenie, udział w pokazach, turniejach, konkursach krajowych i międzynarodowych, itp.
Warunkiem realizacji zadania jest:
- prowadzenie zajęć przez osoby posiadające kwalifikacje trenerskie lub instruktorskie zgodne z zakresem realizowanego zadania,
- zachowanie minimum 10% finansowego wkładu oferenta w odniesieniu do całkowitych kosztów realizacji zadania.
Oczekiwane rezultaty zadania oraz oczekiwane źródła danych o osiągniętych wskaźnikach:
- liczba dzieci i młodzieży (uczestników zadania) - objęcie zadaniem minimum 25 uczestników (dzieci lub młodzieży z terenu gminy Międzyrzecz) – sposób mierzenia – listy obecności, dzienniki zajęć;
- zapewnienie dostępu do zajęć kulturalnych skierowanych dla dzieci i młodzieży – liczba wydarzeń - sposób mierzenia – wykaz / harmonogram zajęć;
- umożliwienie prezentacji efektów zajęć i treningów na pokazach, turniejach, konkursach krajowych i międzynarodowych - sposób mierzenia - wykaz wyjazdów, dokumentacja fotograficzna, relacje internetowe.
Termin realizacji: 01.03.2024 – 31.12.2024 r.
 
4. Zadanie pn. „Powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego polegającego na podtrzymywaniu tradycji narodowych i patriotycznych w ramach działalności drużyn harcerskich z terenu gminy Międzyrzecz.”
Celem zadania jest podtrzymywanie tradycji narodowych i patriotycznych poprzez wspieranie działalności drużyn harcerskich z terenu gminy Międzyrzecz. 
Warunkiem realizacji zadania jest:
- dotacja gminy może być przeznaczona na pokrycie do 50% kosztów administracyjnych zadania publicznego;
- realizacja zadania przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje.
Oczekiwane rezultaty zadania oraz oczekiwane źródła danych o osiągniętych wskaźnikach:
- liczba dzieci i młodzieży (uczestników zadania) - objęcie zadaniem minimum 30 uczestników (dzieci lub młodzieży należących do drużyn harcerskich z terenu gminy Międzyrzecz) – sposób mierzenia – listy obecności, dzienniki zajęć;
- zaangażowanie drużyn harcerskich w życie społeczności lokalnej – liczba i wykaz wydarzeń realizowanych na terenie gminy Międzyrzecz z udziałem harcerzy - sposób mierzenia: zestawienie programów, dokumentacja fotograficzna, plakaty, ulotki, programy, relacje internetowe.
Termin realizacji: 01.03.2024 – 31.12.2024 r.
5. Zadanie pn. „Wspieranie zadania publicznego w zakresie ochrony i promocji zdrowia poprzez organizację zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy Międzyrzecz.”
Celem zadania jest dostarczenie dzieciom i młodzieży wiedzy i umiejętności z zakresu edukacji emocjonalnej i zapobieganie powstawaniu problemów związanych z agresją oraz używkami poprzez aktywność ruchową.
Warunkiem realizacji zadania jest:
- prowadzenie zajęć przez osoby posiadające kwalifikacje zgodne z zakresem realizowanego zadania (trenerzy, terapeuci),
- zapewnienie w programie zajęć działań terapeutycznych, związanych z celem zadania;
- zachowanie minimum 10% finansowego wkładu oferenta w odniesieniu do całkowitych kosztów realizacji zadania.
Oczekiwane rezultaty zadania oraz oczekiwane źródła danych o osiągniętych wskaźnikach:
- liczba dzieci i młodzieży (uczestników zadania) - objęcie zadaniem minimum 50 uczestników (dzieci lub młodzieży z terenu gminy Międzyrzecz) – sposób mierzenia – listy obecności, dzienniki zajęć;
- organizowanie zajęć sportowych/treningów - liczba zajęć/treningów - sposób mierzenia – wykaz / harmonogram zajęć, dokumentacja fotograficzna, relacje internetowe.
- organizowanie i prowadzenie działań terapeutycznych – sposób mierzenia – program działań terapeutycznych.
Termin realizacji: 01.03.2024 – 31.12.2024 r.
 
6. Zadanie pn. „Wspieranie zadania publicznego w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego polegającego na organizacji historycznej konferencji naukowej na terenie Gminy Międzyrzecz.”
Celem zadania jest poznanie i pogłębienie wiedzy historycznej na temat Międzyrzecza i regionu, szczególnie wśród młodzieży oraz mieszkańców Gminy Międzyrzecz
Warunkiem realizacji zadania jest:
- zachowanie minimum 10% finansowego wkładu oferenta w odniesieniu do całkowitych kosztów realizacji zadania.
Oczekiwane rezultaty zadania oraz oczekiwane źródła danych o osiągniętych wskaźnikach:
- zapewnienie dostępu do wydarzeń kulturalnych - objęcie zadaniem minimum 50 uczestników z terenu gminy Międzyrzecz – sposób mierzenia – listy obecności, dokumentacja fotograficzna;
- organizacja wydarzeń uwzględniających dziedzictwo kulturowe i historię Ziemi Międzyrzeckiej – liczba wydarzeń – sposób mierzenia – wykaz wydarzeń, zestawienie programów, dokumentacja fotograficzna, plakaty, ulotki, programy, relacje internetowe.
Termin realizacji: 01.03.2024 – 31.12.2024 r.
 
7. Zadanie pn. „Wspieranie zadania publicznego w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej polegającego na przygotowaniu kortów tenisowych do sezonu w roku 2024.”
Celem zadania jest tworzenie warunków do uprawiania sportu i rekreacji ruchowej dla dzieci i młodzież poprzez renowację infrastruktury kortów tenisowych.
Warunkiem realizacji zadania jest:
- zachowanie minimum 10% finansowego wkładu oferenta w odniesieniu do całkowitych kosztów realizacji zadania.
Oczekiwane rezultaty zadania oraz oczekiwane źródła danych o osiągniętych wskaźnikach:
- organizacja zawodów sportowych na odnowionych kortach tenisowych i kontynuacja treningów dla dzieci i młodzieży w sezonie 2024 – sposób mierzenia – wykaz imprez sportowych, dzienniki zajęć, dokumentacja fotograficzna.
Termin realizacji: 01.03.2024 – 31.12.2024 r.
 
8.  Zadanie pn. „Wspieranie realizacji zadania publicznego w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego polegającego na przygotowaniu widowiska słowno- muzycznego „Lily” z udziałem dzieci i młodzieży z Gminy Międzyrzecz.”
Celem zadania jest zapewnienie dzieciom i młodzieży dostępu do zajęć kulturalnych z zakresu teatru, tańca i możliwości rozwoju talentów artystycznych poprzez udział w przygotowaniu i prezentacji widowiska.
Warunkiem realizacji zadania jest:
- prowadzenie zajęć przez osoby posiadające kwalifikacje trenerskie lub instruktorskie zgodne z zakresem realizowanego zadania,
- zachowanie minimum 10% finansowego wkładu oferenta w odniesieniu do całkowitych kosztów realizacji zadania.
Oczekiwane rezultaty zadania oraz oczekiwane źródła danych o osiągniętych wskaźnikach:
- liczba dzieci i młodzieży (uczestników zadania) - objęcie zadaniem minimum 50 uczestników (dzieci lub młodzieży z terenu gminy Międzyrzecz) – sposób mierzenia – listy obecności, dzienniki zajęć;
- umożliwienie prezentacji efektów zajęć i treningów w postaci widowiska – minimum 6 spektakli – sposób mierzenia - dokumentacja fotograficzna, relacje internetowe, plakaty.
Termin realizacji: 01.03.2024 – 31.12.2024 r.
 
9. Zadanie pn. „Wspieranie zadania publicznego w zakresie działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym poprzez organizację zajęć integracyjnych, w tym kulturalnych i sportowych w ramach obchodów jubileuszu działalności PZERiI.”
Celem zadania jest przeciwdziałanie marginalizacji społecznej seniorów, pobudzenie ich aktywności w środowisku lokalnym poprzez organizację zajęć integracyjnych, w tym kulturalnych i sportowych.
Warunkiem realizacji zadania jest:
- organizacja i przeprowadzenie różnorodnych zajęć i wydarzeń o tematyce m.in. kulturalnej i sportowej dla osób w wieku senioralnym,
- zachowanie minimum 10% finansowego wkładu oferenta w odniesieniu do całkowitych kosztów realizacji zadania.
Oczekiwane rezultaty zadania oraz oczekiwane źródła danych o osiągniętych wskaźnikach:
- zwiększenie aktywności i integracji osób w wieku senioralnym - liczba uczestników zadania - minimum 50 uczestników w wieku emerytalnym z terenu gminy Międzyrzecz - sposób mierzenia: np. listy obecności, zestawienie wydarzeń;
- zwiększenie liczby działań na rzecz seniorów - liczba wydarzeń - sposób mierzenia: zestawienie programów, dokumentacja fotograficzna, plakaty, ulotki, programy, relacje internetowe.
Termin realizacji: 01.03.2024 – 31.12.2024 r.
 
II. Zasady przyznania dotacji
  1. Realizacja zadań nastąpi w trybie wsparcia lub powierzania zadań publicznych, o których mowa w art. 5 ust. 4 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz.571), zgodnie z opisem zadań w dziale I niniejszego ogłoszenia.
  2. O dotację mogą ubiegać się podmioty spełniające wymogi ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 571).
  3. Wzór oferty dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej www.bipmiedzyrzecz.pl oraz na stronie internetowej www.miedzyrzecz.pl  oraz w biurze podawczym w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1,66-300 Międzyrzecz.
  4. Zlecone zadanie musi być przedmiotem działalności statutowej oferenta.
  5. Szczegółowe zasady, sposób realizacji i formy współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego określa uchwała Nr LXXI/696/23 Rady Miejskiej w Międzyrzeczu z dnia 31 października 2023 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Międzyrzecz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2024.
  6. Wkład oferenta może pochodzić z:
    a) wkładu własnego finansowego – obowiązkowo minimum 10% finansowego wkładu oferenta w odniesieniu do całkowitych kosztów realizacji zadania w przypadku zadań zlecanych w formie wspierania,
    b) wkładu własnego osobowego,
    c) świadczenia pieniężnego od odbiorców zadania.
  7. W ramach zadania oferent może pobierać świadczenia pieniężne od odbiorców zadania. Dopuszcza się pobieranie świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego pod warunkiem, że oferent realizujący zadanie publiczne prowadzi działalność odpłatną pożytku publicznego, z której przychód przeznacza na działalność statutową.
  8. Prawa i obowiązki dotyczące realizacji zadania nie mogą być przenoszone na inne organizacje pozarządowe.
  9. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy oferentem a Gminą Międzyrzecz.
 
III. Termin i warunki realizacji zadania publicznego
  1. Zadania publiczne powinny być zrealizowane w terminach opisanych w dziale I niniejszego ogłoszenia, zgodnie ze złożoną ofertą i podpisaną umową, przy zastosowaniu następujących zasad:
    a) zadania powinny być zrealizowane z najwyższą starannością i zachowaniem zasady wysokiej jakości,
    b) zadania powinny być wykonane dla mieszkańców Gminy Międzyrzecz.
    c) oferent wydatkuje przyznane w trybie dotacji środki finansowe po podpisaniu umowy.
    d) oferent, realizując zadanie, zobowiązany jest do postępowania zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2240.) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z  przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisach z zakresu ochrony danych osobowych, w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781.) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1429) w ramach realizowanego zadania publicznego.
    e) oferent ma obowiązek dostosowania oferty do obowiązujących w Polsce obostrzeń związanych z aktualną sytuacją epidemiczną, w szczególności śledzenia komunikatów, wytycznych i zaleceń Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego i innych właściwych służb i organów. W przypadku uzyskania dotacji oferent zobowiązany jest do przekazania odbiorcom zadania publicznego informacji dotyczących obostrzeń związanych z sytuacją epidemiologiczną.
    f) zleceniobiorca przy realizacji zadania publicznego odpowiedzialny jest za uwzględnienie minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240)
    g) dotacja nie będzie udzielana na:
    - zakup gruntów,
    - działalność gospodarczą,
    - działalność polityczną,
    - pokrycie zobowiązań powstałych przed datą zawarcia umowy,
    - wydatki z tytułu kar umownych, odsetek za nieterminowe opłacenie należności, itp.
    h) zleceniobiorca składając sprawozdanie po zakończeniu realizacji zadania publicznego jest zobligowany dołączyć „Zestawienie dokumentów księgowych związanych z realizacją zadania publicznego”, które stanowi załącznik nr 2 do ww. ogłoszenia.
    i) w trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane zmiany w zakresie sposobu i terminu realizacji zadania. Zmiany istotne wpływające na sposób realizacji zadania wymagają zgłoszenia w formie pisemnej i uzyskania zgody Gminy Międzyrzecz przed ich wdrożeniem. Do zmian takich zalicza się:
    - dodanie nowego działania,
    - rezygnację z realizacji działania,
    - zmianę mającą wpływ na rezultaty określone w ofercie.
    Oferent jest zobligowany przedstawić zaktualizowany zakres działań/harmonogram po uzyskaniu zgody na wprowadzenie zmian. Zmiany nie wymagają aneksu do umowy, chyba, że wpłyną na czas trwania zadania.
    j) w trakcie realizacji zadania mogą być dokonane zmiany w zakresie przyjętych rezultatów zadania publicznego. Zmiany te każdorazowo wymagają zgody Gminy Międzyrzecz i nie wymagają aneksu do umowy.
    k) w trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami. Zmiany powyżej 50% na danej pozycji kosztów wymagają uprzedniej zgody Gminy Międzyrzecz. Pisemnej zgody wymaga również utworzenie nowej pozycji budżetowej w ramach kwoty dotacji. Oferent jest zobligowany przedstawić zaktualizowany budżet oferty po uzyskaniu zgody na wprowadzenie zmian. Zmiany powyższe nie wymagają aneksu do umowy.
    l) przesunięcia, o których mowa w punkcie j) są możliwe pod warunkiem zachowania % udziału środków własnych – wkładu własnego finansowego (nie dotyczy zadań zlecanych do realizacji w formie powierzenia).
    m) podmioty, które otrzymają dotację na realizację zadania są zobowiązane zamieszczać w sposób czytelny informację, że realizowane zadanie jest dofinansowane z budżetu Gminy Międzyrzecz. Informacja, wraz z logotypem Gminy Międzyrzecz, powinna być zawarta w wydawanych w ramach zadania publikacjach, materiałach informacyjnych, promocyjnych, poprzez media, w tym na stronie internetowej zleceniobiorcy. Logotyp Gminy Międzyrzecz zostanie przekazany zleceniobiorcy po podpisaniu umowy. 
    przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca kieruje się zasadą równości, w szczególności dba o równe traktowanie wszystkich uczestników zadania publicznego.
 
IV. Termin i sposób składania ofert
  1. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Otwarty konkurs ofert 2024” oraz nazwą zadania oraz adresem zwrotnym oferenta w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz (biuro podawcze) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 23 lutego 2024 r. do godz. 15:00.
  2. Oferta złożona lub doręczone po wskazanym terminie nie będą brane pod uwagę w konkursie i zostaną zwrócone oferentom bez otwierania.
  3. W przypadku potwierdzenia złożenia oferty przesłanego pocztą lub kurierem decyduje data wpływu przesyłki pocztowej do Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu.
  4. Podmioty uprawnione do udziału w postępowaniu konkursowym składają pisemnie (wypełnione czytelnie ręcznie bądź komputerowo) oferty realizacji zadania wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 29 października 2018 r w sprawie wzoru oferty i ramowych wzorów umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzorów sprawozdań z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2018 poz. 2057) wraz z wymaganymi załącznikami.
  5. Oprócz oferty w opisanych poniżej przypadkach wymagane są następujące dokumenty:
    a) w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi w Krajowym Rejestrze Sądowym- potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji.;
    b) w przypadku podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego oraz innych kościołów i związków wyznaniowych – dokument poświadczający, że dany podmiot posiada osobowość prawną oraz wydane przez właściwe władze zaświadczenia o osobie/ osobach upoważnionych do składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań finansowych w imieniu tego podmiotu.
  6. Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie z wpisem w Krajowym Rejestrze Sądowym, innym rejestrze lub ewidencji.
  7. Oddziały terenowe organizacji pozarządowych w rozumieniu art. 3 ust. 2-3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, nieposiadające osobowości prawnej, mogą samodzielnie ubiegać się o dotację, na podstawie pełnomocnictwa zarządu głównego organizacji (załączonego do oferty i potwierdzonego za zgodność z oryginałem).
  8. Kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem (ze wskazaniem daty, imienia, nazwiska oraz formułą „za zgodność z oryginałem” i podpisem osoby upoważnionej do reprezentowania podmiotu - na każdej stronie dokumentu).
 
V. Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert
 
  1. Postępowanie konkursowe będzie prowadzone przez komisję konkursową, powołaną przez Burmistrza Międzyrzecza odrębnym Zarządzeniem.
  2. Wybór ofert nastąpi w terminie 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert.
  3. Za błąd formalny uznaje się:
    1) złożenie oferty po terminie;
    2) złożenie oferty przez podmiot nieuprawniony;
    3) złożenie oferty bez podpisu osób upoważnionych;
    4) złożenie oferty bez wymaganych załączników;
    5) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
    6)złożenie oferty w sposób niezgodny z wymaganiami szczegółowymi zawartymi w dziale I niniejszego ogłoszenia (w szczególności warunki realizacji zadania i oczekiwane rezultaty);
    7) złożenie oferty przez oferenta, który nie prowadzi działalności statutowej w dziedzinie objętej konkursem;
    8) wskazanie wysokości wkładu oferenta mniejszego niż wymagany w ogłoszeniu.
  4. Dopuszcza się możliwość jednokrotnego uzupełnienia, w terminie 3 dni roboczych od dnia dokonania oceny formalnej danej oferty, następujących błędów formalnych:
    1) złożenie oferty bez podpisu osób upoważnionych;
    2) złożenie oferty bez wymaganych załączników.
  5. W przypadku nieuzupełnienia błędów formalnych oferty, które je zawierają, zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.
  6. Oferty, które przeszły ocenę formalną zostają poddane ocenie merytorycznej.
  7. Komisja Konkursowa przeanalizuje złożone oferty biorąc pod uwagę następujące kryteria:
    1)  ocena możliwości realizacji zadania przez podmiot składający ofertę (0-10 pkt),
    2)  ocena rodzaju i celowości przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym wielkość i celowość wnioskowanej dotacji (0-10 pkt),
    3)  ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których Oferent będzie realizować zadanie publiczne (0-10 pkt),
    4)  w przypadku oferty o wsparcie zadania, planowany przez Oferenta, udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego (0-10 pkt),
    5)  ocena planowanego przez Oferenta wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków (0-10 pkt),
    6)  analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku Oferentów, którzy w latach poprzednich realizowali zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków (0-10 pkt).
    7)  posiadane przez oferenta doświadczenia w realizacji zadań podobnego rodzaju (0-10 pkt).
  8. Komisja Konkursowa może zmienić wysokość dotacji i zakres realizacji zadania w stosunku do złożonej oferty. Zmiana zakresu zadania nie może naruszać istoty zadania przedstawionego w ofercie. Przed podpisaniem umowy zmiana ta wymaga zaktualizowania kosztorysu i harmonogramu realizacji zadania przez oferenta.
  9. Komisja Konkursowa powołana przez Burmistrza Międzyrzecza ocenia złożone oferty, sporządza pisemny protokół i przedstawia propozycje wraz z uzasadnieniem do otrzymania dotacji.
  10. Ocena Komisji przekazywana jest Burmistrzowi Międzyrzecza, który podejmuje ostateczną decyzję.
  11. Burmistrz Międzyrzecza może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta lub w przypadku niedostarczenia wymaganych aktualizacji w terminie pozwalającym na przygotowanie i podpisanie umowy.
  12. Zastrzega się możliwość przesunięcia terminu składania ofert, zmiany terminu zakończenia postępowania konkursowego oraz zmiany wysokości środków w zadaniach konkursowych, bez podania przyczyny – nie później niż do dnia zatwierdzenia wyników konkursu.
  13. Zastrzega się możliwość odwołania konkursu ofert, bez podania przyczyny, przed upływem terminu składania ofert w konkursie.
 
VI. Przetwarzanie danych osobowych
  1. Administratorem danych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu jest Burmistrz Międzyrzecza z siedzibą 66-300 Międzyrzecz, ul. Rynek 1, tel.: 95 742 69 30, adres e-mail: . Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email: lub pisemnie na adres siedziby administratora.
  2. Celem zbierania danych jest realizacja obowiązków gminy w zakresie otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego w 2024 r.
  3. Oferentom przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  4. Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do wykonania czynności administracyjnych. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe wykonanie tych czynności.
  5. Dane udostępnione przez Oferentów nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Odbiorcami danych będą tylko instytucje upoważnione z mocy prawa.
  6. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  7. Dane osobowe będą przechowywane do czasu ustania potrzeby ich przechowywania i przetwarzania.
 
VII. Informacja dotycząca zadań tego samego rodzaju zrealizowanych w roku ogłoszenia konkursu i w poprzednim
 
Gmina Międzyrzecz w roku 2023 wydatkowała w ramach współpracy z organizacjami pozarządowymi środki budżetowe na realizację zadań publicznych określonych niniejszym regulaminem w łącznej wysokości 282.000,00 zł, natomiast w roku 2024 na dzień ogłoszenia konkursu nie wydatkowano jeszcze środków finansowych na realizację ww. zadań.
 
VIII.Postanowienia końcowe
 
  1. Druk oferty – wraz z wymienionymi w ogłoszeniu załącznikami – dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej www.bipmiedzyrzecz.pl oraz na stronie internetowej www.miedzyrzecz.pl  oraz w biurze podawczym w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu, ul. Rynek 1,66-300 Międzyrzecz,
  2. Wyniki konkursu zostaną opublikowane w BIP Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu www.bip.miedzyrzecz.pl oraz na stronie internetowej www.miedzyrzecz.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Międzyrzeczu.
 
Pliki do pobrania:

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Międzyrzeczu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-02-01
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Remigiusz Lorenz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-02-01 22:50:54
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Marcin Rzepa
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-02-01 23:17:36
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Marcin Rzepa
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-02-01 23:17:36
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
89 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony