ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Aktualne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Informacja o zamiarze zawarcia umowy na podstawie art. 67 ust 1 pkt 12 ustawy prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2015.2164 t.j. z późn. zm.Drukuj informację Zamówienie publiczne: Informacja o zamiarze zawarcia umowy na podstawie art. 67 ust 1 pkt 12 ustawy prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2015.2164 t.j. z późn. zm.

Szczegóły informacji

Informacja o zamiarze zawarcia umowy na podstawie art. 67 ust 1 pkt 12 ustawy prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2015.2164 t.j. z późn. zm.

Status: rozstrzygnięty

Tryb: zamówienie z wolnej ręki

Rodzaj zamówienia: Usługi

Zamawiający: Gmina Międzyrzecz

Nr UZP: nie dotyczy

Ogłoszono dnia: 2017-04-13 przez Katarzyna Szadkowska

Treść:

1. Nazwa i adres Zamawiającego: Gmin Międzyrzecz, ul. Rynek 1 , 66-300 Międzyrzecz;
2. Określenie przedmiotu i zakres zamówienia: usługa zarządzania - administrowania cmentarzami komunalnymi Gminy Międzyrzecz i ich otoczenia w:
  1.  Międzyrzeczu (obręb Święty Wojciech) o powierzchni 8,7728 ha,  na dz. nr 315, 316/1, 316/12, 316/3 wraz z parkingiem przed cmentarzem o powierzchni 0,6995 ha, na dz. nr 316/14;
  2.  Bukowcu o powierzchni 0,64 ha, na dz. nr 313 wraz z parkingiem przed cmentarzem o powierzchni 0,16 ha na dz. nr 313;
  3.  Gorzycy o powierzchni 0,56 ha, na dz. nr 19;
  4.  Kalsku o powierzchni 0,38 ha, na dz. nr 227;
  5.  Kaławie o powierzchni 0,504 ha na dz. nr 135, 134 wraz z parkingiem przed cmentarzem o powierzchni 0,24 ha na dz. nr 134;
  6.  Kuligowie o powierzchni 0,40 ha,  na dz. nr 39;
  7.  Wyszanowie o powierzchni 0,33 ha na dz. nr 160, 161/1 wraz z kaplicą cmentarną położoną na dz. 159/1, o powierzchni 0,0377 ha;
  8.  Żółwinie o powierzchni 0,22 ha, na dz. nr 33;
Zakres zamówienia: do zadań Administratora należeć będzie podejmowanie decyzji i dokonywanie czynności mających na celu bieżące administrowanie cmentarzami oraz ich utrzymanie w stanie nie pogorszonym zgodnie z przeznaczeniem i przepisami:
  1. Ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U.2015.2126 j. t. z późn. zm.),
  2. Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 r. w sprawie wymagań jakie muszą spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków (Dz.U.2008.48.284),
  3. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001 r. w sprawie prowadzenia ewidencji grobów (Dz.U.2001.90.1013 z późn. zm.),
  4. Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (Dz.U.2001.153.1783 z późn. zm.).
  5. Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 marca 2001 r. w sprawie sposobu przechowywania zwłok i szczątków (Dz.U.2011.75.405),
  6. Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2016.250 j. t. z późn. zm.),
  7. Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U.2016.1987 t.j.),
  8. Uchwały Rady Miejskiej w Międzyrzeczu w sprawie korzystania z cmentarzy komunalnych w gminie Międzyrzecz oraz obowiązującym na tych cmentarzach cennikiem opłat cmentarnych.
  9. Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz.U.2016.2134 j. t.).
 
OBOWIĄZKI ADMINISTRATORA:
w zakresie administrowania cmentarzami:
  1. prowadzenie racjonalnej gospodarki miejscami grzebalnymi z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U.2015.2126 j. t. z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (Dz.U.2001.153.1783 z późn. zm.) oraz  zarządzanie obiektami zlokalizowanymi na terenie cmentarzy;
  2. prowadzenie w systemie elektronicznym i pisemnym dokumentacji poprzez systematyczne dokonywanie wpisów, prowadzenie bieżącej ewidencji pochówków zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 1 sierpnia 2001 r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz.U.2001.90.1013 z późn. zm).
  3. prowadzenie i utrzymywanie obiektu lub lokalu na terenie miasta Międzyrzecza umożliwiającego załatwianie spraw formalnych oraz jego obsługi w dni powszednie w godz. od 7°° do 15°° i zapewnienie całodobowego dyżuru telefonicznego (podanie do publicznej informacji numeru telefonu, pod który będą przyjmowane zgłoszenia);
  4. pobieranie z upoważnienia Gminy - opłat cmentarnych za korzystanie z cmentarzy komunalnych Gminy Międzyrzecz zgodnie z obowiązującym cennikiem opłat.
  5. wskazywanie lokalizacji miejsc pochówku;
  6. udostępnianie kaplic do przechowywania zwłok. Kaplice w Międzyrzeczu, Wyszanowie i Bukowcu;
  7.  zapewnienie osobom trzecim swobody wyboru podmiotu wykonującego usługi pogrzebowe, kamieniarskie i budowlane;
  8. prowadzenie nadzoru nad wykonaniem prac przez inne podmioty świadczące usługi pogrzebowe, kamieniarskie lub budowlane w zakresie przestrzegania przez te firmy parametrów przewidzianych w przepisach szczegółowych dotyczących m.  in.: wymiarów dołów grzebalnych oraz odstępów między grobami, a także w zakresie gospodarowania odpadami pochodzącymi z rozbiórki bądź stawiania nowych pomników oraz usuwania nadmiaru ziemi i innych pozostałości po wykonanych pracach;
  9. egzekwowanie od właścicieli i dysponentów grobów utrzymania porządku i czystości w obrębie tych grobów;
  10. ustalanie właścicieli, dysponentów grobów nieopłaconych, informowanie ich również poprzez ogłoszenia na tablicach informacyjnych na cmentarzach oraz lokalnej prasie o warunkach dalszego dysponowania grobami;
  11. oznaczanie grobów przeznaczonych do likwidacji w terminie od 1 października do 31 grudnia po uprzednim listownym (w formie potwierdzenia odbioru) poinformowaniu właścicieli, dysponentów o takiej sytuacji. Administrator zobowiązany jest do wywieszania na tablicy ogłoszeń informacji przypominającej o uiszczeniu opłaty za przedłużenie prawa do grobu;
  12. przedłożenie w formie pisemnej informacji o niezbędnych prac remontowo – inwestycyjnych na rok następny wraz z kosztorysami;
  13. sporządzanie, co miesiąc raportów z pobranych opłat z wyszczególnieniem: imienia i nazwiska, adresu osoby ponoszącej opłatę, imienia i nazwiska osoby pochowanej, nr kwatery i grobu, za jaki opłata została poniesiona oraz wysokość wniesionej opłaty z wyszczególnieniem poszczególnych pozycji cennika.
  14. otwieranie i zamykanie bram wjazdowych firmom świadczącym usługi pogrzebowe, kamieniarskie lub budowlane w godzinach określonych w § 1 pkt. 2 i § 5 pkt. 1 Regulaminu korzystania z cmentarzy komunalnych gminy Międzyrzecz;
  15. udostępnianie wszelkich dokumentów źródłowych i informacji związanych z zarządzanym zasobem na żądanie zamawiającego;
  16. przestrzeganie aby teren cmentarza nie tracił powagi miejsca kultu zmarłych;
  17. wykonywaniu innych czynności nie wymienionych w umowie, a ciążących na Wykonawcy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  18. umieszczenie przy każdym głównym wejściu na cmentarz na koszt własny n/w informacji:
  1. adres biura Wykonawcy na terenie Międzyrzecza wraz z telefonem kontaktowym i godzinami otwarcia;
  2. regulamin cmentarza;
  1. przyjęcie pełnej odpowiedzialności za bezpieczeństwo i sposób prowadzenia cmentarzy oraz ewentualne szkody wynikłe z nieprawidłowego utrzymania  i wykonywania prac od daty protokolarnego przejęcia cmentarzy w Międzyrzeczu (obręb Św. Wojciech), Bukowcu, Gorzycy, Kalsku, Kaławie, Kuligowie, Wyszanowie, Żółwinie do daty ich protokolarnego odbioru po zakończeniu świadczenia usługi;
 
w zakresie utrzymania cmentarzy:
  1. bieżące utrzymanie czystości na terenach i wokół cmentarzy polegające m.in. na zamiataniu mechanicznym lub ręcznym alejek, odchwaszczaniu alejek utwardzonych i części przy krawężnikach,  wygrabianie i odchwaszczanie alejek gruntowych, usuwanie śliskości i odśnieżanie alejek w okresie zimowym;
  2. bieżące utrzymanie czystości na parkingu utwardzonym przed cmentarzem komunalnym w Międzyrzeczu, w obrębie miejsc postojowych przed cmentarzami komunalnymi i w obrębie dwóch wydzielonych parkingów gruntowych w Bukowcu i Kaławie, wykaszanie traw z terenów przylegających do parkingu min. 3 m od krawędzi parkingu, usuwanie samosiejek, podcinanie krzewów i gałęzi drzew stanowiących zagrożenie dla bezpieczeństwa, odchwaszczanie części przy krawężnikach parkingu, zgarnianie śniegu, skuwanie lodu, zwalczanie gołoledzi poprzez posypywanie materiałem przeciwpoślizgowym;
  3. bieżące utrzymanie zieleni na terenach i wokół cmentarzy w tym m.in. systematyczne wykaszanie trawiastych kwater (miejsca pochówku podopiecznych opieki społecznej, poniemieckich grobów) innych kwater przeznaczonych do pochówków oraz pasów zieleni wewnątrz cmentarzy, a także na zewnątrz od ogrodzenia do chodnika lub jezdni, gdzie max. wysokość trawy nie może przekraczać 10 cm, wygrabianie  skoszonej trawy, grabienie liści, przycinanie i formowanie krzewów, podcinanie odrostów i wykonywanie cięć sanitarnych drzew, formowanie korony drzew rosnących na cmentarzu komunalnym w Międzyrzeczu, ustalanie planu wycinki drzew suchych, zagrażających bezpieczeństwu i krzewów znajdujących się na cmentarzach, przygotowywanie wniosków celem uzyskania decyzji na ich usunięcie i przeprowadzanie wycinki, usuwanie wiatrołomów, odchwaszczanie wokół nasadzeń;
  4. bieżąca pielęgnacja mogił podopiecznych opieki społecznej, poniemieckich, zaniedbanych oraz przeznaczonych do likwidacji;
  5. utrzymanie w bieżącej sprawności infrastruktury technicznej i uzbrojenia cmentarzy (konserwacja, usuwanie awarii kaplic, pomieszczeń gospodarczych, sanitarnych, urządzeń, instalacji oraz ogrodzeń, nawierzchni alejek i parkingów) a nie będących robotami budowlanymi w rozumieniu przepisów prawa budowlanego, poprzez:
  1. zapewnienie systematycznej konserwacji i drobnych napraw ogrodzenia polegającego min na impregnacji, odmalowaniu, uzupełnianiu bądź wymianie uszkodzonych  przęseł lub drewnianych szczebli, uszkodzonych klamek i zawiasów, uzupełnianiu lub naciąganiu (napinaniu) siatki ogrodzeniowej, spawaniu uszkodzonych elementów ogrodzenia, wykonywaniu napraw uszkodzonego ogrodzenia murowanego
  2. utrzymanie w dobrym stanie technicznym pomieszczeń kaplicy cmentarnej polegającej min na odświeżaniu ścian kaplic jak i pomieszczeń gospodarczych poprzez malowanie, likwidowanie zacieków, naprawy dachu, schodów, elewacji, cokołów i ubytków tynku,
  3. utrzymanie w dobrym stanie technicznym punktów czerpania wody, zabezpieczanie instalacji wodnej przed zamarznięciem w okresie zimowym, naprawy i konserwacja istniejących punktów poboru, oczyszczanie studni głębinowych. 
  4. naprawa uszkodzonych nawierzchni alejek i parkingów w tym uzupełnianie brakujących płytek, likwidacji nierówności, zapadnięć, zaniżeń, wypiętrzeń itp.,
  5. konserwacja ławek polegająca na impregnacji, malowaniu, wymianie drewnianych szczebli itp.
  1. prowadzenie ksiąg obiektów budowlanych oraz wykonywanie niezbędnych przeglądów i pomiarów;
  2. bieżące utrzymania czystości i porządku oraz usuwanie awarii toalety na cmentarzu komunalnym w Międzyrzeczu, bieżące zlecanie wywozu z niej nieczystości na koszt własny;
  3. wywóz śmieci z kontenerów i boksów na odpady komunalne oraz utrzymywanie porządku wokół nich, potwierdzanie na fakturach ilości wywożonych odpadów. Śmieci należy wywozić do RIPOK w Długoszynie lub w inne dopuszczone miejsce zgodnie z ustawą o odpadach;
  4. zawieranie umów oraz ponoszenie stałych kosztów i wydatków związanych z realizacją przedmiotu niniejszej umowy tj. opłat telekomunikacyjnych, za zużycie energii elektrycznej, wody, wywóz nieczystości stałych i płynnych, innych opłat mających wpływ na prawidłowe funkcjonowanie cmentarzy;
  5. ponoszenie wydatków takich jak:
  1. koszt ubezpieczenia zarządzanego majątku,
  2. koszty korzystania z mediów, o których mowa w pkt. 28,
  3. pozostałe koszty eksploatacji w tym naprawy infrastruktury cmentarnej;
  1. przeprowadzanie okresowych kontroli urządzeń technicznych stanowiących wyposażenie zarządzanego zasobu (instalacja wodna, oświetleniowa) i utrzymywanie ich w sprawności technicznej;
  2. posiadanie polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności przez czas wykonywania zamówienia;
  3. udostępnianie toalety przy domu pogrzebowym na cmentarzu komunalnym w Międzyrzeczu w godz. od 8°° do 19°° w okresie od maja do października, a poza tym okresem w zależności od panujących warunków atmosferycznych ale nie krócej niż w godz. od 8°° do 16°°; 
  4. wynajem kabin sanitarnych wraz z niezbędnym serwisem (6szt.) na okres od 30 października do 3 listopada oraz pokrycia kosztów z tym związanych;
  5. zapewnienie na własny koszt materiałów, urządzeń i narzędzi niezbędnych do realizacji umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;  
  6. przygotowywanie i zabezpieczanie terenów cmentarnych i ich bezpośredniego otoczenia do obchodów dnia Wszystkich Świętych przy współpracy z Urzędem Gminy, Komendą Policji, Straży Pożarnej, Zarządem Dróg Wojewódzkich, 17 Wielkopolską Brygadą Zmechanizowaną i Żandarmerią Wojskową oraz przygotowanie dodatkowych, tymczasowych miejsc postojowych (oznakowanie palikami, taśmą wjazdy, granic parkingu i miejsc postojowych) w okresie pomiędzy 30 października a 3 listopada; 
 
3. Szacowana wartość zamówienia: 198 720,00 zł/ 47.598,74 euro;
 
4. Nazwa i adres Wykonawcy, któremu Zamawiający zawierza udzielić zamówienia: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. ul. Reymonta 5,                                      66-300 Międzyrzecz,
 
5. Podstawa prawna: art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2015.2164 t.j. z późn. zm.),
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 12) Ustawy z dnia  29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U.2015 poz. 2164) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
 
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
 
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
 
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego;
 
Uzasadnienie:
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej sp. z o. o., któremu Zamawiający zamierza zlecić wykonanie usługi zarządzania - administrowania cmentarzami komunalnymi Gminy Międzyrzecz jest osobą prawną która spełnia łącznie następujące warunki:
a) Zamawiający sprawuje nad PGK sp. z o. o., kontrolę, która odpowiada kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami ponieważ Zamawiający (Gmina Międzyrzecz) posiada w tej spółce 92,15 % udziałów tym samym może wywierać dominujący wpływa na cele strategiczne oraz istotne decyzje kontrolowanej Spółki. W skład organów decyzyjnych wchodzą przedstawiciele Zamawiającego PGK SP z o.o. nie działa w interesie sprzecznym z interesami zamawiającego sprawującego nad nim kontrolę. Natomiast 7,85 % udziałów w spółce posiada PPB „PUBR” Sp. z o.o., która jest Spółką gminną (Gmina Międzyrzecz posiada 100% udziałów w Spółce PPB „PUBR”).
 
b) Wiarygodne prognozy handlowe wskazują, że ponad 90 % działalności Spółki stanowić będą zadania powierzone jej przez Gminę.  
 
c) w kontrolowanej spółce PGK sp. z o. o. nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego co wykazano w pkt a);
 
6. Termin realizacji zamówienia i czas trwania umowy: od 1 maja 2017r. do 31 grudnia 2017r., czas trwania umowy: 8 m-cy.
 
7. Informację o terminie i odpowiednio zamieszczeniu lub opublikowaniu ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy, o którym mowa w art. 66 ust. 2, jeżeli zostało zamieszczone lub opublikowane albo informację, że takie ogłoszenie nie zostało zamieszczone lub opublikowane.
 
Informacja nie została zamieszczona ani opublikowana w Biuletynie Zamówień Publicznych ani przekazana do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Międzyrzeczu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Katarzyna Szadkowska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-04-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Katarzyna Szadkowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-04-13 14:27:55
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-04-13 14:29:10
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2017-04-13 14:29:10
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1266 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony