ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Aktualne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: WRPG.271.18.2013 - Wykonanie odprowadzenia wód opadowych z budynku Gimnazjum nr 1 i Liceum Ogólnokształcącego przy ul. Staszica 22 w MiędzyrzeczuDrukuj informację Zamówienie publiczne: WRPG.271.18.2013 - Wykonanie odprowadzenia wód opadowych z budynku Gimnazjum nr 1 i Liceum Ogólnokształcącego przy ul. Staszica 22 w Międzyrzeczu

Szczegóły informacji

WRPG.271.18.2013 - Wykonanie odprowadzenia wód opadowych z budynku Gimnazjum nr 1 i Liceum Ogólnokształcącego przy ul. Staszica 22 w Międzyrzeczu

Status: rozstrzygnięty

Tryb: przetarg nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Zamawiający: Gmina Międzyrzecz

Finansowanie: środki własne

Nr UZP: 187046 - 2013

Termin składania ofert / wniosków: 2013-05-29 09:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2013-05-29 09:30:00

Ogłoszono dnia: 2013-05-13 przez Tomasz Dembowy

Treść:

Międzyrzecz: Wykonanie odprowadzenia wód opadowych z budynku Gimnazjum nr 1 i Liceum Ogólnokształcącego przy ul. Staszica 22 w Międzyrzeczu
Numer ogłoszenia: 122593 - 2013; data zamieszczenia: 24.06.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 187046 - 2013r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Międzyrzecz, ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz, woj. lubuskie, tel. 95 7426930, faks 95 7426979.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie odprowadzenia wód opadowych z budynku Gimnazjum nr 1 i Liceum Ogólnokształcącego przy ul. Staszica 22 w Międzyrzeczu.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie odprowadzenia wód opadowych z budynku Gimnazjum nr 1 i Liceum Ogólnokształcącego przy ul. Staszica 22 w Międzyrzeczu. 2. Roboty budowlane objęte niniejszym zamówieniem należy prowadzić zgodnie z dokumentacją projektową autorstwa ANTA architekci A. Rybak, D. Górny z Gorzowa Wlkp. w zakresie dotyczącym przyłącza kanalizacji deszczowej. 3. Wody deszczowe z połaci dachowej budynku Gimnazjum Nr 1 oraz Liceum Ogólnokształcącego będą odprowadzone za pomocą projektowanych przyłączy do istniejącej kanalizacji deszczowej zlokalizowanej w ul. Staszica. Odwodnienie połaci zaprojektowano za pomocą rur kanalizacyjnych kielichowych z niespienionego PVC-U (ze ścianą litą) klasy SN8 łączonych na uszczelki gumowe fi 160 i fi200. 4. Przy wycenie robót budowlanych należy uwzględnić odtworzenie nawierzchni z kostki typu POLBRUK, która została ułożona już po opracowaniu dokumentacji przyłączy kanalizacji sanitarnej i deszczowej. Stan faktyczny wykonanego utwardzenia obrazują dołączone do materiałów przetargowych zdjęcia i plan sytuacyjny ze wskazanym utwardzeniem terenu kostką betonową. 5. Przejście pod jezdnią należy wykonać metodą bezwykopową. 6. Wykonawca wykona i uzgodni projekt organizacji ruchu na czas zajęcia pasa drogowego z właściwym organem zarządzającym ruchem i uzyska zezwolenie na prowadzenie robót w pasie drogowym w czasie ważności opinii ZUD tj. do końca czerwca 2013 roku. 7. W kosztach realizacji zadania wykonawca uwzględni zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót i wykonanie powykonawczych map geodezyjnych. 8. Wykonawca jest zobowiązany do usunięcia materiałów rozbiórkowych zgodnie z ustawą o odpadach, staraniem i na koszt Wykonawcy. 9. Po zakończonych robotach należy odtworzyć tereny zielone na trasie prowadzonych robót oraz przywrócić do poprzedniego stanu wszystkie utwardzone nawierzchnie z kostki betonowej, asfaltu itp. 10. W cenie ryczałtowej zadania należy ująć wszystkie koszty niezbędne do terminowego i prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia opisanego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w tym również: koszty zagospodarowania, zabezpieczenia i utrzymania terenu budowy, właściwego zagospodarowania materiałów rozbiórkowych zgodnie z ustawą o odpadach, koszty niezbędnych badań i sprawdzeń , odtworzenia nawierzchni i uporządkowania terenu po zakończeniu robót, koszty operatu powykonawczego, geodezyjnych pomiarów powykonawczych, organizacji ruchu na czas budowy i zajęcia pasa drogowego oraz innych kosztów niezbędnych do prawidłowego i kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia. 11. Za zgodą Zamawiającego dopuszcza się zastosowanie rozwiązań zamiennych, równoważnych określonych w dokumentacji znaków towarowych, patentów lub ich pochodzenia.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.21.30-2.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17.06.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
  • Firma EKO-BUDOWA Grzegorz Oniszczuk, Święty Wojciech 31 C, 66-300 Międzyrzecz, kraj/woj. lubuskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 104553,28 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
  • Cena wybranej oferty: 84499,77
  • Oferta z najniższą ceną: 84499,77 / Oferta z najwyższą ceną: 183006,35
  • Waluta: PLN.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Międzyrzecz, 10.06.2013 r.
WRPG.271.18.2013
 
INFORMACJA O ROZSTRZYGNIĘCIU POSTĘPOWANIA
 
prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie: „Wykonanie odprowadzenia wód opadowych z budynku Gimnazjum nr 1 i Liceum Ogólnokształcącego przy ul. Staszica 22 w Międzyrzeczu”
 
Nazwa zamawiającego: GMINA MIĘDZYRZECZ
                                                   UL. RYNEK 1
                                                   66-300 MIĘDZYRZECZ
REGON 210966846
NIP 596-000-65-53
TELFON 095 7426930    FAX 095 7420228
 
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) informujemy, iż w toku prowadzonego postępowania zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty, tj.:
 
Firma EKO-BUDOWA Grzegorz Oniszczuk
Święty Wojciech 31 C, 66-300 Międzyrzecz
Oferta nr 2 spełniała wymogi stawiane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a jej wartość nie przekracza środków jakie zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia.
Cena brutto oferty: 84 499,77 zł.
 
Do upływu terminu składania ofert złożono 2 oferty.
Wymagane warunki udziału w postępowaniu spełnia 1 wykonawca.
Ocenie podlegała  1  oferta, która otrzymała następującą ocenę:
 
Nr oferty
Nazwa i adres wykonawcy
Cena brutto
Liczba uzyskanych punktów
2
Firma EKO-BUDOWA Grzegorz Oniszczuk
Święty Wojciech 31 C, 66-300 Międzyrzecz
84 499,77 zł
100
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Międzyrzecz: Wykonanie odprowadzenia wód opadowych z budynku Gimnazjum nr 1 i Liceum Ogólnokształcącego przy ul. Staszica 22 w Międzyrzeczu
Numer ogłoszenia: 187046 - 2013; data zamieszczenia: 13.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Międzyrzecz , ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz, woj. lubuskie, tel. 95 7426930, faks 95 7426979.
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miedzyrzecz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie odprowadzenia wód opadowych z budynku Gimnazjum nr 1 i Liceum Ogólnokształcącego przy ul. Staszica 22 w Międzyrzeczu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie odprowadzenia wód opadowych z budynku Gimnazjum nr 1 i Liceum Ogólnokształcącego przy ul. Staszica 22 w Międzyrzeczu. 2. Roboty budowlane objęte niniejszym zamówieniem należy prowadzić zgodnie z dokumentacją projektową autorstwa ANTA architekci A. Rybak, D. Górny z Gorzowa Wlkp. w zakresie dotyczącym przyłącza kanalizacji deszczowej. 3. Wody deszczowe z połaci dachowej budynku Gimnazjum Nr 1 oraz Liceum Ogólnokształcącego będą odprowadzone za pomocą projektowanych przyłączy do istniejącej kanalizacji deszczowej zlokalizowanej w ul. Staszica. Odwodnienie połaci zaprojektowano za pomocą rur kanalizacyjnych kielichowych z niespienionego PVC-U (ze ścianą litą) klasy SN8 łączonych na uszczelki gumowe fi 160 i fi200. 4. Przy wycenie robót budowlanych należy uwzględnić odtworzenie nawierzchni z kostki typu POLBRUK, która została ułożona już po opracowaniu dokumentacji przyłączy kanalizacji sanitarnej i deszczowej. Stan faktyczny wykonanego utwardzenia obrazują dołączone do materiałów przetargowych zdjęcia i plan sytuacyjny ze wskazanym utwardzeniem terenu kostką betonową. 5. Przejście pod jezdnią należy wykonać metodą bezwykopową. 6. Wykonawca wykona i uzgodni projekt organizacji ruchu na czas zajęcia pasa drogowego z właściwym organem zarządzającym ruchem i uzyska zezwolenie na prowadzenie robót w pasie drogowym w czasie ważności opinii ZUD tj. do końca czerwca 2013 roku. 7. W kosztach realizacji zadania wykonawca uwzględni zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji robót i wykonanie powykonawczych map geodezyjnych. 8. Wykonawca jest zobowiązany do usunięcia materiałów rozbiórkowych zgodnie z ustawą o odpadach, staraniem i na koszt Wykonawcy. 9. Po zakończonych robotach należy odtworzyć tereny zielone na trasie prowadzonych robót oraz przywrócić do poprzedniego stanu wszystkie utwardzone nawierzchnie z kostki betonowej, asfaltu itp. 10. W cenie ryczałtowej zadania należy ująć wszystkie koszty niezbędne do terminowego i prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia opisanego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w tym również: koszty zagospodarowania, zabezpieczenia i utrzymania terenu budowy, właściwego zagospodarowania materiałów rozbiórkowych zgodnie z ustawą o odpadach, koszty niezbędnych badań i sprawdzeń , odtworzenia nawierzchni i uporządkowania terenu po zakończeniu robót, koszty operatu powykonawczego, geodezyjnych pomiarów powykonawczych, organizacji ruchu na czas budowy i zajęcia pasa drogowego oraz innych kosztów niezbędnych do prawidłowego i kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia. 11. Za zgodą Zamawiającego dopuszcza się zastosowanie rozwiązań zamiennych, równoważnych określonych w dokumentacji znaków towarowych, patentów lub ich pochodzenia.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.21.30-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
 
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.08.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełniania warunku w postępowaniu
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Zamawiający dokona oceny za zasadzie spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego wykazu robót zrealizowanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie robót budowlanych odpowiadających charakterem przedmiotowi zamówienia, polegających na wykonaniu co najmniej dwóch zadań w zakresie wykonania kanalizacji deszczowej wraz z odtworzeniem nawierzchni o łącznej wartości minimum 100000,00 zł brutto, w ramach których ułożono w sumie co najmniej 400 m rur, potwierdzonych dowodami wydanymi przez podmiot na rzecz którego zostały wykonane, że prace te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazującymi, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
  • III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełniania warunku w postępowaniu
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Zamawiający dokona oceny za zasadzie spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 - tekst jednolity z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w następujących specjalnościach: 1) Kierownik budowy - posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych; 2) Kierownik robót branży drogowej - posiadający budowlane w specjalności drogowej.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • Zamawiający odstępuje od dokonania opisu sposobu oceny spełniania warunku w postępowaniu
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1)wypełniony formularz oferty wg załącznika nr 1 do SIWZ 2)oświadczenie, że Wykonawca wykona zamówienie własnymi siłami lub określi część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom wg załącznika nr 2 do SIWZ 3)pisemne zobowiązanie, o którym mowa w pkt 5.2. SIWZ, o ile Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp 4)pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.miedzyrzecz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.bip.miedzyrzecz.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.05.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski ul. Rynek 1 66-300 Międzyrzecz pok. 201 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
 
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Międzyrzeczu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Tomasz Dembowy
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-05-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Tomasz Dembowy
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-05-13 14:58:34
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-05-13 15:48:29
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2013-06-24 14:29:19
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2124 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony