Ogłoszenie - szczegóły
Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu
Miejsce pracy: Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu, ul. Wojska Polskiego 13 B, 66-300 Międzyrzecz
Wymiar etatu: pełen etat
Ilość etatów: 1
Wydział: Ośrodek Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu
Data udostępnienia: 2021-01-15
Ogłoszono dnia: 2021-01-15
Termin składania dokumentów: 2021-02-12 12:00:00
Nr ogłoszenia: 2
Id ogłoszenia: WOA.210.2.2021
Zlecający: Urząd Miejski w Międzyrzeczu
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- wymagania kwalifikacyjne:
* wykształcenie wyższe i co najmniej 5 – letni staż pracy, w tym minimum 3 lata pracy w pomocy społecznej oraz minimum 2 lata pracy na stanowisku kierowniczym,
* specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej , zgodnie z art. 122 ust.1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2020 r. 1876) - obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- stan zdrowia, pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
b. Wymagania dodatkowe:
- znajomość aktów prawnych:
- ustawa o samorządzie gminnym,
- ustawa o pracownikach samorządowych,
- Kodeksu postępowania administracyjnego,
- ustawa o pomocy społecznej,
- ustaw o świadczeniach rodzinnych, dodatkach mieszkaniowych, promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy w zakresie dotyczącym realizacji zadań pomocy społecznej,
- ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
- ustawa o ochronie danych osobowych,
- ustawa Kodeks pracy,
oraz przepisy wykonawcze do wymienionych ustaw, - znajomość zasad funkcjonowania samorządu,
- doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym – zarządzanie zespołem osób,
- umiejętność kierowania pracą zespołu,
- umiejętność biegłej obsługi komputera, programów komputerowych oraz innych urządzeń biurowych,
- zdolności interpersonalne: komunikatywność, samodzielność w wykonywaniu zadań,
- obowiązkowość, odpowiedzialność za wykonywana pracę, rzetelność i staranność,
- umiejętność pracy pod presją czasu.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1)kierowanie działalnością Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu oraz reprezentowanie go na zewnątrz,
2)realizacja zadań w zakresie pomocy społecznej i innych wynikających z przepisów prawa przekazanych do kompetencji i statutu jednostki, uchwał Rady Miejskiej w Międzyrzeczu, zarządzeń Burmistrza Międzyrzecza.
3)wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników Ośrodka
4)analizowanie i ocenianie zjawisk powodujących zapotrzebowanie na świadczenie z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń,
5)współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami oraz zakładami pracy w celu realizacji zadań społecznych,
6)sprawowanie nadzoru i koordynacja działalności poszczególnych komórek organizacyjnych oraz samodzielnych stanowisk,
7)odpowiedzialność za majątek OPS,
8)prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach objętych zakresem działania OPS w ramach posiadanych upoważnień,
9)przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej dotyczących działania OPS,
10)przygotowywanie i składanie informacji i sprawozdań dotyczących funkcjonowania OPS,
11)pozyskiwanie środków pozabudżetowych, w tym unijnych,
12)przestrzeganie dyscypliny budżetowej przy ścisłej współpracy ze skarbnikiem gminy i głównym księgowym OPS,
13)informowanie przełożonego o stanie prowadzonych spraw i zaistniałych problemach,
14)nadzór nad przestrzeganiem tajemnicy służbowej, państwowej i zawodowej, o ochronie informacji niejawnych oraz obowiązującej polityki ochrony danych osobowych w Ośrodku przez podległych pracowników,
15)wykonywanie zadań wynikających z kontroli zarządczej oraz prowadzenie nadzoru nad realizacją wniosków pokontrolnych,
16)wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza Międzyrzecza.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
Stanowisko pracy mieści się w budynku użyteczności publicznej – administracyjnym, w Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu przy ul. Wojska Polskiego 13.
Pomieszczenie pracy, znajduje się na parterze, które wyposażone jest w typowe urządzenia oraz środki do pracy biurowej. Dodatkowym narzędziem pracy jest komputer wraz z urządzeniami peryferyjnymi, w tym monitor ekranowy, który wykorzystywany będzie powyżej 4 godz. dziennie.
W procesie pracy tworzone będą dokumenty w formie elektronicznej i papierowej.
W przeważającej części dnia pracy, praca siedząca (statyczna), z obciążeniem układu mięśniowo szkieletowego oraz narządu wzroku.
Praca z dużym, stałym dopływem informacji.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu w grudniu 2020 r. osiągnął ponad 6%.
Pomieszczenie pracy, znajduje się na parterze, które wyposażone jest w typowe urządzenia oraz środki do pracy biurowej. Dodatkowym narzędziem pracy jest komputer wraz z urządzeniami peryferyjnymi, w tym monitor ekranowy, który wykorzystywany będzie powyżej 4 godz. dziennie.
W procesie pracy tworzone będą dokumenty w formie elektronicznej i papierowej.
W przeważającej części dnia pracy, praca siedząca (statyczna), z obciążeniem układu mięśniowo szkieletowego oraz narządu wzroku.
Praca z dużym, stałym dopływem informacji.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Międzyrzeczu w grudniu 2020 r. osiągnął ponad 6%.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
6%
V. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- curriculum Vitae, z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
- klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy - RODO dostępna pod adresem: http://miedzyrzecz.naszops.pl/ochrona-danych
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i wymagany staż pracy i specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej (kopie świadectw szkolnych, dyplomów, świadectw pracy, w przypadku zatrudnienia- zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu),
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności,
- oświadczenia o:
- stanie zdrowia,
- niekaralności,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnej,
- o korzystaniu z pełni praw publicznych, - kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność kandydata, gdy kandydat chce skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy o pracownikach samorządowych- dotyczy przypadku, gdy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6% pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się w gronie osób przedstawionych kierownikowi jednostki celem zatrudnienia wybranego kandydata,
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.
Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, CV powinny być własnoręcznie podpisane, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.
Wszystkie dokumenty przedkładane przez kandydata w naborze muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie, a dokumenty wydane w języku obcym powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2021-02-12 12:00:00
b. Sposób:
Oferty należy kierować w zamkniętych kopertach z dopiskiem Dyrektor OPS w terminie do 12 lutego 2021 r. do godziny 1200 (liczy się data wpływu do Urzędu).
c. Miejsce:
Oferty należy kierować na adres:
Urząd Miejski w Międzyrzeczu
ul. Rynek 1
66-300 Międzyrzecz
VII. Informacje dodatkowe:
Konkurs przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Burmistrza Międzyrzecza.
Nadesłane oferty z załącznikami nie będą zwracane.
Oferty niespełniające wymogów formalnych, niepodpisane, niekompletne, przesłane/dostarczone po terminie nie będą rozpatrywane.
Osoby, które spełnią wymagania niezbędne i złożą komplet dokumentów będą informowane telefonicznie lub pisemnie o zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu rekrutacji oraz o terminie testu i/lub rozmowy kwalifikacyjnej.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru kontaktowego.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.miedzyrzecz.pl) oraz tablicy informacyjnej tut. Urzędu.
Kontakt: Urząd Miejski Wydział Organizacyjno - Administracyjny - tel. 95 742 69 40.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru kontaktowego.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.miedzyrzecz.pl) oraz tablicy informacyjnej tut. Urzędu.
Kontakt: Urząd Miejski Wydział Organizacyjno - Administracyjny - tel. 95 742 69 40.