ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Audyt Wewnętrzny

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Biuro Kontroli i Audytu Wewnętrznego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-11-01 01:41:42 przez Marcin Rzepa

Akapit nr - brak tytułu

Główne zadania Audytora wewnętrznego:
1)     sporządzanie rocznego planu audytu,
2)     składanie sprawozdania z wykonania planu audytu za rok poprzedni,
3)     wykonywanie audytu wewnętrznego, obejmującego w szczególności:
a)     badanie dowodów księgowych oraz zapisów w księgach rachunkowych,
b)     ocenę systemu gromadzenia środków publicznych i dysponowania nimi,
c)     kontrola obiegu dokumentacji wywołującej skutki finansowe w jednostkach audytowanych,
d)     ocenę systemu gospodarowania mieniem,
e)     ocenę efektywności i gospodarności zarządzania finansowego;
4)     rzetelne, obiektywne i niezależne:
a)     ustalenie stanu faktycznego w zakresie funkcjonowania gospodarki finansowej,
b)     określenie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień,
c)     przedstawienie zaleceń w sprawie usunięcia uchybień lub wprowadzenia usprawnień uwag i wniosków;
5)     wykonywanie audytów poza planem audytu na polecenie przełożonych,
6)     wykonywanie czynności doradczych,
7)     prowadzenie pełnej dokumentacji dotyczącej audytów,
8)     sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonego audytu.
 
 
Główne zadania inspektora ds. kontroli:
  • sporządzanie rocznego planu kontroli,
  • przeprowadzanie kontroli komórek organizacyjnych lub stanowisk pracy,
  • przeprowadzanie kontroli jednostek organizacyjnych, jednostek pomocniczych Gminy,
  • przeprowadzanie  kontroli podmiotów nie należących do sektora finansów publicznych w zakresie wykorzystywania przez nie dotacji udzielonych z budżetu Gminy,
  • rejestrowanie wyników kontroli w formie protokołu, informowanie Burmistrza o wynikach kontroli,
  • przygotowywanie wystąpień pokontrolnych,
  • prowadzenie pełnej dokumentacji dotyczącej kontroli,
  • sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonych kontroli.
 
« powrót do poprzedniej strony